logo

Kategoria: Zarządzanie

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Zarządzanie'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 121

Trump Never Give Up: How I Turned My Biggest Challenges into Success
Donald J. Trump
Biografia Biznes Motywacja Przywództwo Rozwój osobisty Sukces osobisty Zarządzanie
Donald Trump - miliarder, patriota, znany na całym świecie inwestor. W kolejnej książce opisuje swoje najważniejsze inwestycje i problemy, jakie musiał pokonać, aby osiągnąć sukces. Dzieli się radami, jak radzić sobie z trudnościami i jak postępować, aby być nie tylko bogatszym, ale i szczęśliwszym.
Otwórz
The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future
Chris Guillebeau
Biznes Firma Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Startupy Sukces osobisty Zarządzanie
"Niskobudżetowy startup" to przewodnik dla ludzi, którzy chcą rzucić etat i otworzyć własny biznes. Korzystając z badań przeprowadzonych z udziałem 50 przedsiębiorców, którzy otworzyli swoje mikrobiznesy za 100$ lub mniej, Guillebeau dzieli się cennymi radami i prezentuje narzędzia, dzięki którym z powodzeniem zdefiniujemy i sprzedamy nasz produkt, a także rozwiniemy z czasem nasz biznes.
Otwórz
April Dunford
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Technologia Wydajność Zarządzanie
Obviously Awesome (2019) to podręcznik pokazujący, jak opanować sztukę pozycjonowania produktów. Zestawia spostrzeżenia i przemyślane strategie bazujące na doświadczeniach z dwóch dekad w marketingu technologicznym B2B, zapewniając praktyczne porady dotyczące sprzedaży unikalnych atrybutów produktu odpowiednim odbiorcom.
Otwórz
Good to Great
Jim Collins
Biznes Historia firm Planowanie Zarządzanie
Niniejsza książka "Od dobrego do wielkiego" wydana w 2005 roku przedstawia rezultaty 5 lat badań prowadzonych przez jej autora oraz jego zespół. Swoje badania prowadzili oni na grupie spółek publicznych, które po latach niepowodzeń, cierpliwie dochodziły do swojego sukcesu oraz wyodrębnili przyczyny, przez które spółki te różniły się od swoich opływających w sukces konkurentów. Następnie przyczyny te zostały skoncentrowane w najbardziej istotne poglądy na przywództwo, kulturę oraz zarządzanie strategiczne.
Otwórz
Getting Naked: A Business Fable about Shedding the Three Fears That Sabotage Client Loyalty
Patrick Lencioni
Biznes Marketing i reklama Przywództwo Relacje z klientami Zarządzanie
Książka "Odkryj się" mówi o otwartości i niezwykłej mocy, jaką w sobie kryje. Ten tytuł wyjaśnia, jak budować zaufanie z klientami i pokonać trzy najczęstsze lęki, które powstrzymują Cię przed ujawnieniem swojego prawdziwego oblicza.
Otwórz
Exponential Organizations: Why New Organizations Are Ten Times Better, Faster, Cheaper Than Yours (and What To Do About It)
Salim Ismail, Michael S. Malone
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Organizacje wykładnicze. Dlaczego nowe organizacje są dziesięciokrotnie lepsze, szybsze i tańsze niż tradycyjne (i co zrobić z tą wiedzą) zawiera fachowe spojrzenie na nową, krytyczną formę organizacji firmy, która według autorów wkrótce stanie się standardem w branży. Dowiesz się, czym dokładnie jest organizacja wykładnicza (ExO) i jak możesz zbudować swoją własną. Firmy takie jak Uber i AirBnB są najlepszymi przykładami ExO; jeśli Twoja firma chce przetrwać, musisz się do nich dostosować.
Otwórz
Peak Performance: Elevate Your Game, Avoid Burnout, and Thrive with the New Science of Success
Brad Stulberg, Steve Magness
Biznes Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Wydajność Zarządzanie
Pełnia twoich możliwości (2017) angażuje historie sukcesu, studia przypadków i rozmaite przykłady sportowców, artystów i intelektualistów, aby dać Ci szybki kurs efektywności. To streszczenie tłumaczy, dlaczego wydajność stała się tak integralną częścią społeczeństwa i w jaki sposób można być najlepszym.
Otwórz
The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable
Patrick Lencioni
Biznes Firma Przywództwo Psychologia Zarządzanie
„Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” (2002) jest książką prezentującą pogląd, iż większość zespołów jest właściwie dysfunkcyjna oraz że należy podjąć celowe kroki, ale ułatwić dobrą pracę w grupie. Przywódca posiadający odpowiednią wiedzę, może w dużej mierze przyczynić się do polepszenia efektywności swojego zespołu, natomiast ta książka przedstawia kilka praktycznych porad, jak to zrobić.
Otwórz
The Five Most Important Questions You Will Ever Ask About Your Organization
Peter Drucker
Biznes Przywództwo Zarządzanie
„Pięć najważniejszych pytań, które kiedykolwiek zadasz sobie na temat swojej firmy”, książka wydana w 2005 roku przedstawia czytającemu zestaw pięciu prostych, lecz bardzo efektywnych pytań, które każdy menedżer, udziałowiec czy właściciel przedsiębiorstwa powinien zadać sobie, w celu zmaksymalizowania swoich szans na sukces. I chociaż przykłady zastosowane w książce skupiają się głównie na działaniu organizacji charytatywnych, z powodzeniem mogą znaleźć zastosowanie w każdej firmie pragnąć zmienić swoje funkcjonowanie na lepsze.
Otwórz
A.G. Lafley, Roger L. Martin
Biznes Kariera Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Sukces osobisty Zarządzanie
Playing to Win (2013) przedstawia strategiczne ramy, które ilustrują, w jaki sposób firmy mogą osiągnąć sukces, dokonując celowych i przemyślanych wyborów. Książka zagłębia się w " strukturę pięciu wyborów", wyszczególniając podstawowe decyzje, które liderzy muszą podjąć, aby opracować zwycięskie strategie. Wykorzystując rzeczywiste przykłady, podkreśla, że zdyscyplinowane podejście do strategii może stworzyć trwałą przewagę konkurencyjną i przekształcić firmy w liderów branży.
Otwórz
Tribes: We Need You to Lead Us
Seth Godin
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż Zarządzanie
W niniejszej książce autor Seth Godin ujawnia najsilniejszą jednostkę organizacji społecznej: „plemię”, czyli grupę ludzi powiązanych ze sprawą, liderem i sobą nawzajem, którzy wspólnie napędzają zmiany w społeczeństwie. Godin pokazuje nam, w jaki sposób możemy wykorzystać moc Internetu do tworzenia i przewodzenia własnym plemionom. Plemiona opowiadają się również za powszechną potrzebą zmian i przywództwa, abyśmy mogli rozwijać się jako firma lub społeczeństwo.
Otwórz
First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently
Marcus Buckingham, Curt Coffman
Biznes Firma Motywacja Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Po pierwsze złam wszelkie zasady” (1999)to książka pokazująca, w jaki sposób wielkie zarządzanie różni się od tego konwencjonalnego. Autorzy ukazują w niej jak złudne są powszechnie przyjęte poglądy na zarządzanie oraz karierę. Oparta na rozmowach przeprowadzonych z menedżerami, którym udało się odnieść sukces w swojej pracy (były to badania, które autorzy przeprowadzali dla Gallup – instytutu badania opinii publicznej). Książka przedstawia swoim czytelnikom najważniejsze taktyki stosowane w pracy przez najbardziej efektywnych kierowników, czyli takich, którym udaje się wzbudzić w swoich pracownikach wykonawczą doskonałość.
Otwórz
Post Corona: From Crisis to Opportunity
Scott Galloway
Biznes Polityka Technologia Zarządzanie
Post Corona (2020) stanowi obiektywną ocenę skutków epidemii COVID-19, która zmieniła nasz świat. To studium post-pandemicznego świata biznesu pokazuje, kto skorzystał, a kto ucierpiał z powodu wirusa.
Otwórz
Reinventing Organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness
Frederic Laloux
Biznes Firma Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka :Pracować inaczej” porusza temat tego, dlaczego współczesne firmy na całym świecie, eliminują ze swoich szeregów szefów i zastępując ich płaską strukturą organizacyjną, a także przedkładają cele ponad zyski. Co więcej, stosując ten nie-hierarchiczny model, firmy te doświadczają pełni rozkwitu.
Otwórz
Emotion By Design: Creative Leadership Lessons from a Life at Nike
Greg Hoffman
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sport Sprzedaż Zarządzanie
Projektanci emocji (2022) zgłębia tajniki kreatywnej filozofii, która może wyróżnić Twoją markę na tle innych. Przedstawia lekcje i historie z doświadczenia autora w projektowaniu i marketingu w Nike.
Otwórz
Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Biznes Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Projektowanie propozycji wartości (2014) to kompleksowy przewodnik po projektowaniu atrakcyjnych produktów i usług. Źródłem prawdziwej wartości jest empatia z klientami, aby dowiedzieć się, w jakich codziennych pracach i zadaniach potrzebują pomocy. Jednak wymyślenie produktu, który pomoże klientom wykonać te prace i zadania, to dopiero początek.
Otwórz
Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup
Bill Aulet
Biznes Ekonomia Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Startupy Zarządzanie
Rewelacyjna książka dla początkujących przedsiębiorców. Tutaj nie ma wodzenia za nos i szybkich metod na wzbogacenie się dla naiwnych. Autor rzeczowo, krok po kroku, używając metod matematycznych i przykładów z życia wziętych pokazuje, na co warto zwrócić uwagę w przypadku prowadzenia biznesu, aby maksymalizować możliwość osiągnięcia sukcesu.
Otwórz
Business Adventures
John Brooks
Biznes Ekonomia Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz Przedsiębiorczość Zarządzanie
Przygody przedsiębiorców obejmuje dwanaście wciągających analiz przypadków kluczowych wydarzeń w biznesie, ekonomii i finansach. Mimo że dotyczą one wydarzeń i firm, o których być może nigdy nie słyszałeś, studia przypadków są bardzo ciekawe, a wyciągnięte z nich wnioski są nadal aktualne.
Otwórz
Leading at a Higher Level, Revised and Expanded Edition: Blanchard on Leadership and Creating High Performing Organizations
Ken Blanchard
Biznes Planowanie Przywództwo Zarządzanie
Książka „Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji” to idealna lektura dla osób, które zarządzają lub planują zarządzać ludźmi. W niniejszej pozycji czytelniczej można znaleźć wiele przydatnych wskazówek, cennych strategii i wyjątkowych porad, które ułatwią menadżerom, kierownikom, liderom i przywódcom należyte pełnienie swoich obowiązków.
Otwórz
Switch: How to Change Things When Change Is Hard
Chip Heath, Dan Heath
Biznes Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
"Pstryk! Jak zmieniać, żeby zmienić" analizuje, dlaczego ludziom często trudno jest zmienić swoje zachowanie i jak, poprzez zrozumienie umysłu, możliwe jest znalezienie dróg na skróty, które ułatwiają proces zmiany. Poprzez badania naukowe i anegdoty, książka dostarcza prostych, ale skutecznych narzędzi do wprowadzania zmian.
Otwórz
Making Ideas Happen: Overcoming the Obstacles Between Vision and Reality
Scott Belsky
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Realizacja genialnych pomysłów” to książka rozprawiająca się z przeszkodami znajdującymi sę między twoimi świetnymi pomysłami, a ich realizacją. Pozwala nam ona zapoznać się ze sposobami, dzięki którym odnoszący sukcesy indywidualiści, ale również całe działy odpowiedzialne za kreatywność, pokonują te przeszkody. Oferuje przy tym przykłady, zaczerpnięte z życia i rozwoju nie tylko wiodących światowych marek, ale również niezwykle kreatywnych umysłów.
Otwórz
The 80/20 Principle: The Secret to Achieving More with Less
Richard Koch
Biznes Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty Zarządzanie Zarządzanie czasem
Według magazynu GQ „Reguła 80/20” (1997) roku to jedna z 25 najlepszych książek o biznesie wydanych w XX wieku. Poświęcona jest ona zasadzie 80/20, zgodnie z którą 80 procent naszych osiągnięć jest wynikiem tylko 20 procent naszych starań. Ten niesamowity fenomen ma znaczenie dla każdej z dziedzin naszego życia, ponieważ ułatwia wyłowić z nich te najbardziej istotne dla nas kwestie.
Otwórz
Remote: Office Not Required
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Kultura pracy Nauka Przywództwo Technologia Zarządzanie Zasoby ludzkie
Pozycja Remote.Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne zapewnia czytelnikowi poznanie tajników tak zwanej “pracy zdalnej” , możliwej dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. Książka szczegółowo obrazuje obawy przedsiębiorców przed pracą z domu, jak i korzyści płynące ze zdalnej formy funkcjonowania firmy. Dodatkowo zapewnia praktyczne wskazówki dla menedżerów i osób zarządzających firmą, które mogą pomóc wprowadzić, lub jeśli już takowa jest stosowana, polepszyć funkcjonowanie firmy w trybie zdalnym.
Otwórz
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Rework (2010) odrzuca tradycyjne wyobrażenia o tym, co jest potrzebne do prowadzenia firmy i oferuje zbiór nieortodoksyjnych porad, poczynając od produktywności, a kończąc na komunikacji i rozwoju produktu. Wnioski te oparte są na własnych doświadczeniach autorów w budowaniu, prowadzeniu i rozwijaniu firmy do punktu, w którym generuje ona miliony dolarów zysków rocznie.
Otwórz
Clockwork: Design Your Business to Run Itself
Mike Michalowicz
Biznes Przedsiębiorczość Zarządzanie Zarządzanie czasem
"Samograj" wyjaśnia, jak przedsiębiorcy mogą rozwijać swoje projekty, nie rezygnując ze zdrowych zmysłów. Sztuczka polega na wdrożeniu inteligentnych systemów i standardowych procedur operacyjnych, które pozwalają Twojemu biznesowi działać jak w zegarku bez Twojego ciągłego udziału, co daje Ci możliwość zmierzenia się z wyzwaniami lub przyjęcia możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze.
Otwórz
Robert I. Sutton , Huggy Rao
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Scaling Up Excellence" to pierwsza poważna publikacja biznesowa, która zajmuje się tym, jak liderzy mogą skutecznie rozpowszechniać wzorcowe praktyki w swoich organizacjach. Czytelnicy mogą liczyć na zapoznanie się z najnowszymi badaniami w dziedzinie zachowań organizacyjnych, wieloma pouczającymi studiami przypadków z branży oraz wieloma pomocnymi praktykami, strategiami i zasadami dotyczącymi skalowania działalności. Autorzy pomagają liderom i menedżerom zrozumieć główne wyzwania związane ze skalowaniem i pokazują, jak zidentyfikować doskonałe nisze, rozpowszechnić je i kultywować właściwy sposób myślenia w swoich organizacjach. Określają również zasady skalowania, którymi liderzy kierują się w swoich codziennych decyzjach.
Otwórz
Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Strategia błękitnego oceanu" to przewodnik tłumaczący, jak wyprzedzić konkurencję w przepełnionej branży. Ten tekst, oparty na dziesięcioleciach doświadczeń autorów, wyjaśnia, dlaczego należy dążyć do tego, by konkurencja stała się przestarzała i jak możesz otworzyć zupełnie nowe wymiary możliwości.
Otwórz
Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors
Michael E. Porter
Biznes Ekonomia Finanse Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Książka "Strategia konkurencji" prezentuje szczegółową analizę cech charakterystycznych dla konkurencji w branży, a także powszechnie stosowanych strategii, które zapewniają sukces w biznesie. Nie tylko oferuje cenne spostrzeżenia na temat tego, jak konkurować na rynku, ale również pokazuje, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać informacje o swoich konkurentach, aby ich pokonać w walce o klienta.
Otwórz
Built to Sell: Creating a Business That Can Thrive Without You
John Warrillow
Biznes Firma Kariera Przedsiębiorczość Zarządzanie
„Stworzony do sprzedaży” to książka opisująca kluczowe strategie, dotyczące budowy małej firmy usługowej oraz przygotowania jej do przyszłej sprzedaży. Niniejsze streszczenie opisuje te strategie, opowiadając historię Alexa Stapletona, właściciela agencji reklamowej oraz doradzającego mu przyjaciela, Teda Gordona, będącego odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą.
Otwórz
Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity
Kim Scott
Komunikacja Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie Zasoby ludzkie
„Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” (2017) jest książką oferującą przydatne narzędzia, które mogą okazać się pożyteczne dla każdego przywódcy czy menedżera pragnącego zbudować ze swoimi pracownikami jak najlepsze, możliwe relacje. Znajdziesz w niej głębokie spojrzenie na kwestię zarządzania, które tworzy środowisko pracy, w którym powstają wspaniałe pomysły, a indywidualni pracownicy mogą w pełni rozwinąć swój potencjał. Już czas przestać wątpić w siebie i stać się szefem, z którego pracownicy będą dumni.
Otwórz