Kategoria: Zarządzanie
Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Zarządzanie'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.
Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorzeLiczba streszczeń książek: 121
Gemba Kaizen: A Common Sense Approach to a Continuous Improvement Strategy
Masaaki ImaiBiznes Przywództwo Wydajność Zarządzanie
Gemba Kaizen (1997) jest wprowadzeniem do japońskiej filozofii biznesowej Kaizen, która rewolucjonizuje normy pracy w celu zmniejszenia marnotrawstwa i zwiększenia wydajności przy niewielkich kosztach. Autor Masaaki Imai przedstawia aspekty Kaizen, odgrywające kluczową rolę w budowaniu oszczędnych strategii biznesowych.
Otwórz
Alan Weiss
Biznes Komunikacja Przywództwo Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Getting Started in Consulting (2009) to poradnik dla początkujących doradców; od stawiania pierwszych kroków i zapoznania się z kwestiami prawnymi do mistrzowskiego opanowania sztuki marketingu i budowania marki, poniższe fragmenty opisują każdy krok na drodze do zbudowania silnej firmy konsultingowej i jej dalszego rozwoju.
Otwórz
Biznes Komunikacja Przywództwo Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Getting Started in Consulting (2009) to poradnik dla początkujących doradców; od stawiania pierwszych kroków i zapoznania się z kwestiami prawnymi do mistrzowskiego opanowania sztuki marketingu i budowania marki, poniższe fragmenty opisują każdy krok na drodze do zbudowania silnej firmy konsultingowej i jej dalszego rozwoju.
Otwórz
The Infinite Game
Simon SinekBiznes Motywacja Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
The Infinite Game (2019) to przewodnik dla współczesnych liderów świata biznesu, który podpowiada jak zbudować przedsiębiorstwo, które będzie działało przez całe pokolenia. Publikacja zwraca uwagę na wiele pułapek, w które liderzy wpadają kierując się wizją krótkoterminowych zysków i pokazuje, w jaki sposób skupić się na działaniach, które prowadzą do siły, stabilności oraz większych zysków.
Otwórz
Andrew S. Grove
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
High Output Management (1995) stanowi przewodnik po najistotniejszych dla każdego przedsiębiorcy umiejętnościach związanych z zarządzaniem firmą. Książka wyjaśnia, w jaki sposób lider może motywować pracowników do osiągania jak najlepszych wyników.
Otwórz
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
High Output Management (1995) stanowi przewodnik po najistotniejszych dla każdego przedsiębiorcy umiejętnościach związanych z zarządzaniem firmą. Książka wyjaśnia, w jaki sposób lider może motywować pracowników do osiągania jak najlepszych wyników.
Otwórz
Jane E. Dutton, Gretchen M. Spreitzer
Biznes Przywództwo Zarządzanie
"How to Be a Positive Leader" analizuje najnowocześniejsze badania z dziedziny pozytywnych zachowań organizacyjnych, w których firmy starają się wspierać zarówno pozytywne nastawienie do pracy, jak i wysoką wydajność pracowników. Badania te uzupełnione są przykładami z prawdziwych organizacji.
Otwórz
Biznes Przywództwo Zarządzanie
"How to Be a Positive Leader" analizuje najnowocześniejsze badania z dziedziny pozytywnych zachowań organizacyjnych, w których firmy starają się wspierać zarówno pozytywne nastawienie do pracy, jak i wysoką wydajność pracowników. Badania te uzupełnione są przykładami z prawdziwych organizacji.
Otwórz
Innovation and Entrepreneurship
Peter DruckerBiznes Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Książka „Innowacja i przedsiębiorczość” wydana w 2006 roku pokazuje nam jak wprowadzać innowacje bądź innowacyjne metody działania oraz jak znajdować dla nich klientów. Ukazuje również, że każdy może nauczyć się przedsiębiorczości i z powodzeniem stosować ją nie tylko w nowopowstałych, ale również działających już z powodzeniem firmach.
Otwórz
How Google Works
Eric Schmidt, Jonathan RosenbergBiografia Biznes Kultura pracy Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Jak działa Google zawiera wskazówki biznesowe z jednego z największych osiągnięć w historii start-upów technologicznych. Napisana przez byłych członków ścisłego kierownictwa firmy, książka ta przedstawia, krok po kroku, drogę jaką Google podążało aby osiągnąć sukces; plan, którym może podążać również Twoja firma.
Otwórz
Measure What Matters: How Google, Bono, and the Gates Foundation Rock the World with OKRs
John DoerrBiznes Kultura pracy Planowanie Przywództwo Zarządzanie
Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR (2018) to kronika życiowej podróży Johna Doerra, który wspiera organizacje we wdrażaniu celów i kluczowych dla nich rezultatów - inaczej znanych jako OKR. Z pomocą OKR firmy takie jak Google i instytucje non-profit, takie jak Fundacja Gatesa, zdołały przekształcić swój sposób wyznaczania celów, aby osiągać nowe szczyty.
Otwórz
Buy Back Your Time: Get Unstuck, Reclaim Your Freedom, and Build Your Empire
Dan MartellBiznes Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Wydajność Zarządzanie Zarządzanie czasem
Jak odkupić swój czas (2023) edukuje przedsiębiorców, jak wynajmować właściwych ludzi do właściwych zadań, aby mogli oni zaoszczędzić czas, którego potrzebują na budowanie swojego imperium. Dzięki praktycznym poradom i historiom sukcesów ci, którzy utknęli w swoim zabieganym życiu, mogą wyjść z nudy drobnych obowiązków i wejść na nieograniczone pole czystej produkcji.
Otwórz
How the Mighty Fall And Why Some Companies Never Give In
Jim CollinsBiznes Firma Historia firm Motywacja Zarządzanie
W swojej książce „Jak upadają giganci i dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają”, jej autor, będący jednocześnie doświadczonym ekspertem ds. biznesu, wyjaśnia nam jak dochodzi do upadków całkiem dobrze prosperujących firm i dlaczego dzieje się to głównie z powodu złych decyzji. Daje również kilka rad dla przywódców pragnących uniknąć takich błędów.
Otwórz
How I Built This: The Unexpected Paths to Success from the World’s Most Inspiring Entrepreneurs
Guy RazBiografia Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Jak zbudowałem firmę" to podróż wyboistą ścieżką do sukcesu przedsiębiorcy. Na podstawie jednego z najlepszych podcastów biznesowych w iTunes, ma na koncie 200 milionów pobrań, ta książka jest kroniką rozwoju kilkudziesięciu najbardziej inspirujących przedsiębiorców na świecie, analizującą ich najtrudniejsze chwile i największe triumfy.
Otwórz
The ONE Thing: The Surprisingly Simple Truth Behind Extraordinary Results
Gary Keller, Jay PapasanBiznes Inwestycje Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
"Jedna rzecz" pomoże Ci odkryć Twój najważniejszy cel i da narzędzia, dzięki którym produktywnie wykorzystasz swój czas, by go osiągnąć. Książka pokazuje, że wiele maksym, które akceptujemy jako dobre praktyki, to tak naprawdę mity, które tylko utrudniają nam postęp. Dostarcza również porad, jak żyć swoim życiem z priorytetem, celem i produktywnością bez narażania innych aspektów życia na szwank, ponieważ jest to sposób na wykonywanie pracy, która prowadzi do wielkiego sukcesu.
Otwórz
The One Minute Manager
Ken Blanchard , Spencer JohnsonBiznes Firma Motywacja Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Ze światową sprzedażą na poziomie ponad 13 milionów, książka: Jednominutowy menedżer. Najpopularniejsza na świecie metoda zarządzania to już klasyka, która wciąż odmienia miejsca pracy. Tłumaczy, jak menedżerowie mogą uzyskać doskonałe wyniki od swoich pracowników, poświęcając jednocześnie jak najmniej czasu na aktywne zarządzanie nimi. Jednominutowy menedżer wymaga zaledwie trzech prostych narzędzi, aby zwiększyć produktywność - i przekształcić swoją firmę.
Otwórz
Strategic Kaizen: Using Flow, Synchronization, and Leveling Assessment to Measure and Strengthen Operational Performance
Masaaki ImaiBiznes Kariera Przywództwo Sukces osobisty Wydajność Zarządzanie
KAIZEN jako strategia (2021) bada metody i praktyki korporacji, które wdrożyły lean thinking - pionierski w powojennej Japonii proces produkcji zorientowany na potrzeby klienta. Ta filozofia zarządzania, znana również jako System Produkcyjny Toyoty, polega na maksymalizacji wydajności i ograniczaniu marnotrawstwa poprzez wprowadzanie wielu drobnych zmian.
Otwórz
Focus: The Future of Your Company Depends on It
Al RiesBiznes Kariera Przedsiębiorczość Przywództwo Sukces osobisty Wydajność Zarządzanie
Koncentruj się! Strategiczny klucz do przyszłości twojej firmy (1996) opowiada o tym, jak amerykańskie korporacje tracą zyski, koncentrując się na wzroście. Tłumaczy, jakie są wiodące strategie zarządzania korporacjami i dlaczego są one błędne. Ponadto omawia, jakie strategie korporacje powinny przyjąć zamiast tego i jak mogą skoncentrować się na swojej firmie, aby osiągnąć większy sukces.
Otwórz
Necessary Endings
Henry CloudBiznes Kultura pracy Przywództwo Psychologia Relacje Zarządzanie
Konieczne zakończenia (2010) jest o zakończeniach i o tym, dlaczego czasami najlepiej jest zakończyć pewne relacje biznesowe lub osobiste. Niezależnie od tego, czy chodzi o naszą pracę, czy życie prywatne, zakończenia są konieczne, jeśli chcemy się rozwijać i realizować nasze marzenia. Jednakże zakończenia rzadko - jeśli w ogóle - są łatwe. Książka ta w mgnieniu oka dostarcza wielu dobrych rad na temat tego, jak zorganizować je z korzyścią dla siebie.
Otwórz
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
Ed Catmull, Amy WallaceBiografia Biznes Przywództwo Zarządzanie
"Kreatywność, S.A." przedstawia szczytowe i negatywne momenty w historii Pixara i Disney Animation Studios oraz osobistą drogę Eda Catmulla do roli znanego menedżera, którym jest dzisiaj. Wyjaśnia przy tym nabyte po drodze przekonania dotyczące zarządzania i oferuje praktyczne porady, jak przekształcić członków swojego zespołu w twórcze supergwiazdy.
Otwórz
Paul Smith
Biznes Komunikacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Twórcze pisanie Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Książka „Lead with a Story” ukazuje, że sztuka opowiadania historii jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale każdego lidera. Autor, Paul Smith, przekonuje, że narracja to nie tylko forma rozrywki, ale fundamentalny sposób przekazywania wiedzy, wartości i motywacji. Czytelnicy dowiedzą się, jak firmy takie jak Nike czy P&G wykorzystują opowieści do budowania kultury organizacyjnej i wzmacniania relacji z klientami. Lektura ta dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących struktury skutecznej historii, od budowania kontekstu po wywoływanie emocji i tworzenie zaskakujących zwrotów akcji. Główną korzyścią płynącą z tej książki jest zdobycie umiejętności tworzenia angażujących narracji, które inspirują zespoły do działania i przekonują odbiorców. To przewodnik, który uczy, jak zamienić suche fakty i korporacyjne slogany w opowieści, które zapadają w pamięć i przynoszą realne rezultaty.
Otwórz
Biznes Komunikacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Twórcze pisanie Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Książka „Lead with a Story” ukazuje, że sztuka opowiadania historii jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w arsenale każdego lidera. Autor, Paul Smith, przekonuje, że narracja to nie tylko forma rozrywki, ale fundamentalny sposób przekazywania wiedzy, wartości i motywacji. Czytelnicy dowiedzą się, jak firmy takie jak Nike czy P&G wykorzystują opowieści do budowania kultury organizacyjnej i wzmacniania relacji z klientami. Lektura ta dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących struktury skutecznej historii, od budowania kontekstu po wywoływanie emocji i tworzenie zaskakujących zwrotów akcji. Główną korzyścią płynącą z tej książki jest zdobycie umiejętności tworzenia angażujących narracji, które inspirują zespoły do działania i przekonują odbiorców. To przewodnik, który uczy, jak zamienić suche fakty i korporacyjne slogany w opowieści, które zapadają w pamięć i przynoszą realne rezultaty.
Otwórz
David Marquet 
Biznes Komunikacja Przywództwo Zarządzanie
Książka "Leadership is Language" to podręcznik skutecznego zarządzania zespołem. Napisana przez byłego kapitana Marynarki Wojennej USA, uczy liderów, jak mogą zmienić swój język i sposób myślenia, aby usprawnić podejmowanie decyzji, wzmocnić pracowników i osiągnąć lepsze wyniki.
Otwórz
Biznes Komunikacja Przywództwo Zarządzanie
Książka "Leadership is Language" to podręcznik skutecznego zarządzania zespołem. Napisana przez byłego kapitana Marynarki Wojennej USA, uczy liderów, jak mogą zmienić swój język i sposób myślenia, aby usprawnić podejmowanie decyzji, wzmocnić pracowników i osiągnąć lepsze wyniki.
Otwórz
Jocko Willink
Biznes Przywództwo Psychologia Zarządzanie
Leadership Strategy and Tactics (2020) pokaże Ci, jak można wykorzystać wiedzę i umiejętności elitarnego zespołu Navy SEAL i wprowadzić je do Twojego miejsca pracy. Poznasz praktyki, takie jak Extreme Ownership, i przekonasz się, dlaczego pokora jest lepsza od arogancji. Powyższe wskazówki pomogą Ci zostawić swoje ego za drzwiami i zrozumieć, że sukces Twojego zespołu powinien zawsze stać ponad sukcesem osobistym.
Otwórz
Biznes Przywództwo Psychologia Zarządzanie
Leadership Strategy and Tactics (2020) pokaże Ci, jak można wykorzystać wiedzę i umiejętności elitarnego zespołu Navy SEAL i wprowadzić je do Twojego miejsca pracy. Poznasz praktyki, takie jak Extreme Ownership, i przekonasz się, dlaczego pokora jest lepsza od arogancji. Powyższe wskazówki pomogą Ci zostawić swoje ego za drzwiami i zrozumieć, że sukces Twojego zespołu powinien zawsze stać ponad sukcesem osobistym.
Otwórz
Think Again: The Power of Knowing What You Don't Know
Adam GrantBiznes Motywacja Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty Zarządzanie
Leniwy umysł. Dlaczego warto ciągle weryfikować swoje poglądy i decyzje (2021) analizuje podstawy wiedzy na temat zmiany sposobu myślenia - i przekonywania innych do zmiany zdania. Analizuje uprzedzenia i założenia, które wnosimy do naszego procesu decyzyjnego, oraz przedstawia, w jaki sposób osoby indywidualne i organizacje mogą budować postawę ciekawości przez całe życie.
Otwórz
Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't
Simon SinekRozwój osobisty Zarządzanie
Leaders Eat Last odkrywa wpływ neuroprzekaźników i neuromodulatorów, na sposób w jaki ludzie się czują i w jaki konsekwentny sposób działają. Autor analizuje różnice pomiędzy tym, do jakiego funkcjonowania nasze ciała są przystosowane, a tym jak funkcjonujemy dziś. Ostatecznie, pokazuje dlaczego potrzebujemy prawdziwych liderów, aby sprowadzili nas na odpowiednią ścieżkę.
Otwórz
Chris Anderson
Biznes Ekonomia Innowacje Nauka Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Makers (2012) opisuje przełomowe zmiany zachodzące w świecie produkcji, możliwe dzięki internetowi i cyfrowym technologiom produkcyjnym, oraz bada ich konsekwencje dla biznesu i społeczeństwa.
Otwórz
Biznes Ekonomia Innowacje Nauka Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Makers (2012) opisuje przełomowe zmiany zachodzące w świecie produkcji, możliwe dzięki internetowi i cyfrowym technologiom produkcyjnym, oraz bada ich konsekwencje dla biznesu i społeczeństwa.
Otwórz
It Doesn’t Have to Be Crazy at Work
Jason Fried, David Heinemeier HanssonBiznes Firma Kultura pracy Przywództwo Zarządzanie Zarządzanie czasem
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces (2019) jest świetnym antidotum na problemy w pracy. Książka jest oparta na prawdziwych przykładach z firmy zajmującej się oprogramowaniem należącej do autora książki. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się jak osiągnąć spokój i opanowanie w pracy.
Otwórz
The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done
Peter DruckerBiznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W swojej książce zatytułowanej „Menedżer skuteczny” Peter Drucker przedstawia nam krok po kroku ścieżkę tego jak stać się bardziej efektywnym i skutecznym zwierzchnikiem. Opanowując kilka reguł i schematów zdobędziesz możliwość rozwinięcia swoich zdolności przywódczych, a także dowiesz się jak dopingować silne strony swoich pracowników, aby pozytywnie wpłynęło to na całokształt twojej firmy.
Otwórz
The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses
Eric RiesBiznes Przedsiębiorczość Przywództwo Startupy Technologia Zarządzanie
„Metoda Lean Startup” (2011) pomaga początkującym firmom, w szczególności technologicznym, stworzyć zrównoważony model biznesowy. Koncentruje się na ciągłym i szybkim tworzeniu prototypów oraz bazowaniu na informacjach zwrotnych otrzymanych od klientów. Opiera się ona na konceptach szczupłej produkcji oraz zwinnego programowania, a jej efektywność poparta jest studiami przypadków z ostatnich kilku dziesięcioleci.
Otwórz
Alan Weiss
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W pełni zaktualizowane czwarte wydanie klasyka z 1992 roku, Million Dollar Consulting poprowadzi czytelnika przez wszystkie elementy potrzebne do rywalizacji - i zwycięstwa - w wysoce dochodowym i zapracowanym świecie konsultingu. Million Dollar Consulting dostarcza narzędzi potrzebnych do pozyskiwania klientów, organizacji pracy i przekształcenia obecnego biznesu konsultingowego w taki, który będzie wart miliony dolarów.
Otwórz
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W pełni zaktualizowane czwarte wydanie klasyka z 1992 roku, Million Dollar Consulting poprowadzi czytelnika przez wszystkie elementy potrzebne do rywalizacji - i zwycięstwa - w wysoce dochodowym i zapracowanym świecie konsultingu. Million Dollar Consulting dostarcza narzędzi potrzebnych do pozyskiwania klientów, organizacji pracy i przekształcenia obecnego biznesu konsultingowego w taki, który będzie wart miliony dolarów.
Otwórz
The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don't Work and What to Do About It
Michael E. GerberBiznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W odświeżonej i zaktualizowanej wersji swojej słynnej książki Michael Gerber, autor analizuje wiele mitów łączonych z początkami prowadzenia małej firmy oraz tym jak sprawić, aby firma ta odniosła sukces. Przeprowadzając cię przez każdy etap budowania swojej działalności, „Mit Przedsiębiorczości”, pokaże ci niezwykle istotne różnice między pracą w swojej firmie, a dla swojej firmy.
Otwórz
Smartcuts: How Hackers, Innovators, and Icons Accelerate Success
Shane SnowBiznes Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka "Na skróty" opowiada o sekretach innowatorskich firm i umysłów, które pozwoliły na osiągnięcie sukcesu w mgnieniu oka. Przedstawia powody, dla których niekonwencjonalne metody są w dzisiejszym świecie biznesu o wiele potężniejsze od tradycyjnych i co możesz zrobić, aby je wykorzystać.
Otwórz
The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers
Ben HorowitzBiznes Przedsiębiorczość Zarządzanie
Niniejsze streszczenie wyjaśnia dlaczego praca prezesa zarządu jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej samotnych stanowisk na świecie, a także, jak poradzić sobie ze stresem oraz trudnościami.
Otwórz
 
        
    