logo
Strona główna Fabryka wiedzy Kategorie tematyczne Przedsiębiorczość

Kategoria: Przedsiębiorczość

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Przedsiębiorczość'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 153

Jocelyn K. Glei
Biznes E-commerce Kreatywność Przedsiębiorczość Startupy Sukces osobisty Wydajność
Make Your Mark przedstawia mądrość i wskazówki 21 przedsiębiorców i twórców odnoszących największe sukcesy w ciągu ostatnich kilku lat. Artyści, programiści, deweloperzy i pisarze dzielą się sekretami i pomysłami, które pomogły im szturmem zdobyć swoje rynki.
Otwórz
Chris Anderson
Biznes Ekonomia Innowacje Nauka Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Makers (2012) opisuje przełomowe zmiany zachodzące w świecie produkcji, możliwe dzięki internetowi i cyfrowym technologiom produkcyjnym, oraz bada ich konsekwencje dla biznesu i społeczeństwa.
Otwórz
Donald Miller
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
"Marketing Made Simple" to poręczny poradnik, jak rozwijać swoją markę. Ten praktyczny podręcznik uczy pięciopunktowego systemu skutecznego pozyskiwania nowych klientów dla Twojej firmy.
Otwórz
Guerrilla Marketing: Easy and Inexpensive Strategies for Making Big Profits from Your Small Business
Jay Conrad Levinson, Seth Godin
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
Książka Marketing partyzancki. Jak prowadzić domową firmę, wydana pierwotnie w 1984 roku, jest lekturą obowiązkową dla marketingowców. Wyjaśnia, jak małe firmy z ograniczonym budżetem marketingowym mogą dorównać większym konkurentom wykorzystując kreatywne metody działania.
Otwórz
Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends And Friends Into Customers
Seth Godin
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
Marketing za przyzwoleniem. Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów (1999) omawia sytuacje konfliktowe i problemy, z jakimi borykają się współcześni specjaliści od marketingu w czasach cyfrowych, i proponuje realną alternatywę. Autor wyjaśnia, w jaki sposób rynek usług promocyjnych zapełnia się i jak to sprawia, że tradycyjna reklama staje się nieskuteczna. Autor sugeruje, że inteligentni marketerzy nie powinni już zwyczajnie przerywać konsumentom, ale zapraszać ich, by poświęcili swój czas i stali się aktywnymi uczestnikami procesu marketingowego.
Otwórz
Reid Hoffman
Biznes Przedsiębiorczość Startupy
"Masters of Scale" to zarówno fascynująca anegdota, jak i poradnik dla przedsiębiorców, którzy przygotowują się do wprowadzenia produktu na rynek lub zwiększenia skali swojej firmy. Dzięki badaniu przypadków i historiom największych firm na świecie, książka ta ukazuje zasady skutecznego skalowania.
Otwórz
The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done
Peter Drucker
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W swojej książce zatytułowanej „Menedżer skuteczny” Peter Drucker przedstawia nam krok po kroku ścieżkę tego jak stać się bardziej efektywnym i skutecznym zwierzchnikiem. Opanowując kilka reguł i schematów zdobędziesz możliwość rozwinięcia swoich zdolności przywódczych, a także dowiesz się jak dopingować silne strony swoich pracowników, aby pozytywnie wpłynęło to na całokształt twojej firmy.
Otwórz
The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses
Eric Ries
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Startupy Technologia Zarządzanie
„Metoda Lean Startup” (2011) pomaga początkującym firmom, w szczególności technologicznym, stworzyć zrównoważony model biznesowy. Koncentruje się na ciągłym i szybkim tworzeniu prototypów oraz bazowaniu na informacjach zwrotnych otrzymanych od klientów. Opiera się ona na konceptach szczupłej produkcji oraz zwinnego programowania, a jej efektywność poparta jest studiami przypadków z ostatnich kilku dziesięcioleci.
Otwórz
Jan Maria Fijor
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Książka Jana Marii Fijora pod tytułem: „Metody zdobywania klientów, czyli jak osiągnąć sukces w sprzedaży” to pozycja czytelnicza skierowana do osób zawodowo związanych z dziedziną handlu. Ten praktyczny poradnik jest zbiorem cennych wskazówek, których zastosowanie w praktyce przyczyni się do poprawienia jakości pracy, a tym samym do wzrostu zarobków. Z dziełem Fijora powinni zapoznać się nie tylko początkujący handlowcy, ale także doświadczeni sprzedawcy.
Otwórz
Alan Weiss
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W pełni zaktualizowane czwarte wydanie klasyka z 1992 roku, Million Dollar Consulting poprowadzi czytelnika przez wszystkie elementy potrzebne do rywalizacji - i zwycięstwa - w wysoce dochodowym i zapracowanym świecie konsultingu. Million Dollar Consulting dostarcza narzędzi potrzebnych do pozyskiwania klientów, organizacji pracy i przekształcenia obecnego biznesu konsultingowego w taki, który będzie wart miliony dolarów.
Otwórz
The E-Myth Revisited: Why Most Small Businesses Don't Work and What to Do About It
Michael E. Gerber
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
W odświeżonej i zaktualizowanej wersji swojej słynnej książki Michael Gerber, autor analizuje wiele mitów łączonych z początkami prowadzenia małej firmy oraz tym jak sprawić, aby firma ta odniosła sukces. Przeprowadzając cię przez każdy etap budowania swojej działalności, „Mit Przedsiębiorczości”, pokaże ci niezwykle istotne różnice między pracą w swojej firmie, a dla swojej firmy.
Otwórz
Think Like Zuck: The Five Business Secrets of Facebook's Improbably Brilliant CEO Mark Zuckerberg
Ekaterina Walter
Biznes Firma Innowacje Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Social Media
Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga - genialnego założyciela Facebooka wnikliwie analizuje pięć zasad, dzięki którym Facebook stał się odnoszącą ogromne sukcesy spółką, którą jest dzisiaj. Autorka, opierając się na inspirującym podejściu założyciela Facebooka Marka Zuckerberga do przywództwa i przykładach z innych czołowych firm technologicznych, kreśli plan sukcesu dla każdego aspirującego przedsiębiorcy.
Otwórz
Smartcuts: How Hackers, Innovators, and Icons Accelerate Success
Shane Snow
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka "Na skróty" opowiada o sekretach innowatorskich firm i umysłów, które pozwoliły na osiągnięcie sukcesu w mgnieniu oka. Przedstawia powody, dla których niekonwencjonalne metody są w dzisiejszym świecie biznesu o wiele potężniejsze od tradycyjnych i co możesz zrobić, aby je wykorzystać.
Otwórz
The Richest Man in Babylon
George S. Clason
Biznes Ekonomia Finanse Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz Przedsiębiorczość
"Najbogatszy człowiek w Babilonie" (1926) to zbiór przypowieści osadzonych w realiach starożytnego Babilonu zawierających finansową mądrość. Poniższe streszczenie przedstawia te ponadczasowe porady dotyczące bogacenia się w kontekście nowoczesnej rzeczywistości.
Otwórz
The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers
Ben Horowitz
Biznes Przedsiębiorczość Zarządzanie
Niniejsze streszczenie wyjaśnia dlaczego praca prezesa zarządu jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej samotnych stanowisk na świecie, a także, jak poradzić sobie ze stresem oraz trudnościami.
Otwórz
Millionaire Success Habits: The Gateway to Wealth & Prosperity
Dean Graziosi
Biznes Finanse Finanse osobiste Nawyki Przedsiębiorczość Przywództwo
Milionaire Success Habits (2016) przekazuje mądrości najpopularniejszych kursów Deana Graziosiego. Według niego, ludzie sukcesu są bardziej pozytywnie nastawieni do życia i posiadają bardziej produktywne nawyki niż przeciętni ludzie. Ty także możesz osiągnąć sukces oraz wyrobić w sobie nawyki, ułatwiające wzbogacenie się. W tym streszczeniu znajdziesz obserwacje i porady, które możesz wdrożyć już teraz, aby móc w pełni wykorzystać swój potencjał i osiągnąć bogactwo, wolność i spełnienie, o jakim nawet nie śniłeś.
Otwórz
The Politically Incorrect Guide to Capitalism
Robert P. Murphy
Ekonomia Historia Kapitalizm Polityka Przedsiębiorczość
Kapitalizm – dla jednych to znakomita szansa na przedsiębiorczy rozwój, dla innych zaś jawi się jako niesprawiedliwy system krzywdzący i wykorzystujący ubogich. Na przestrzeni wieków rozwijał się i zmieniał, dostarczając sobie zwolenników i przeciwników. Autor książki obala najpopularniejsze, narosłe wokół kapitalizmu mity. W „niepoprawny politycznie” sposób ukazuje, że nie zawsze to, co słyszymy z ust polityków, ma uzasadnienie w rzeczywistości. Udowadnia także, że gospodarką wolnorynkową kierują naturalne mechanizmy, a rządowy interwencjonizm bardzo często je zaburza, wyrządzając więcej szkody niż pożytku.
Otwórz
Never Eat Alone: And Other Secrets to Success, One Relationship at a Time
Keith Ferrazzi
Biznes Komunikacja Przedsiębiorczość Psychologia Relacje Rozwój osobisty Umiejętności komunikacyjne
W książce " Nigdy nie jedz sam" Keith Ferrazzi, odnoszący sukcesy biznesmen i ekspert od marketingu, przedstawia nam sekrety skutecznego nawiązywania kontaktów. Skupia się na budowaniu trwałych relacji, a nie tylko na wymianie wizytówek, co wydaje się być dzisiejszym wyobrażeniem wielu ludzi o networkingu. Swoje wnioski podsumowuje w postaci systemu wypróbowanych i przetestowanych metod.
Otwórz
The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future
Chris Guillebeau
Biznes Firma Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Startupy Sukces osobisty Zarządzanie
"Niskobudżetowy startup" to przewodnik dla ludzi, którzy chcą rzucić etat i otworzyć własny biznes. Korzystając z badań przeprowadzonych z udziałem 50 przedsiębiorców, którzy otworzyli swoje mikrobiznesy za 100$ lub mniej, Guillebeau dzieli się cennymi radami i prezentuje narzędzia, dzięki którym z powodzeniem zdefiniujemy i sprzedamy nasz produkt, a także rozwiniemy z czasem nasz biznes.
Otwórz
April Dunford
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Technologia Wydajność Zarządzanie
Obviously Awesome (2019) to podręcznik pokazujący, jak opanować sztukę pozycjonowania produktów. Zestawia spostrzeżenia i przemyślane strategie bazujące na doświadczeniach z dwóch dekad w marketingu technologicznym B2B, zapewniając praktyczne porady dotyczące sprzedaży unikalnych atrybutów produktu odpowiednim odbiorcom.
Otwórz
Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions
Guy Kawasaki
Biznes Firma Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Startupy
"Oczarowanie" Guy'a Kawasaki'ego uczy, jak zmieniać serca, umysły i działania ludzi wokół siebie, przekształcając ich w zagorzałych obrońców Twojej sprawy. Przedstawia również kluczowe kroki na drodze do zbudowania trwałej fascynacji Twoim produktem i firmą, a także przydatne rady, jak oprzeć się oczarowaniu innych.
Otwórz
Tad Witkowicz
Biografia Biznes Kapitalizm Przedsiębiorczość Wolny rynek
Pozycja czytelnicza pod tytułem "Od nędzy do pieniędzy" autorstwa Tadeusza Witkowicza to książka, która opisuje dzieje prywatne i biznesowe amerykańskiego przedsiębiorcy o polskich korzeniach. W swojej autobiografii Witkowicz bardzo szczegółowo spisuje wydarzenia, które przyczyniły się do jego sukcesu zawodowego. Dzisiaj "Tad" Witkowicz jest znany jako pierwszy Polak, któremu udało się wprowadzić firmę na giełdę Stanów Zjednoczonych.
Otwórz
Exponential Organizations: Why New Organizations Are Ten Times Better, Faster, Cheaper Than Yours (and What To Do About It)
Salim Ismail, Michael S. Malone
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Organizacje wykładnicze. Dlaczego nowe organizacje są dziesięciokrotnie lepsze, szybsze i tańsze niż tradycyjne (i co zrobić z tą wiedzą) zawiera fachowe spojrzenie na nową, krytyczną formę organizacji firmy, która według autorów wkrótce stanie się standardem w branży. Dowiesz się, czym dokładnie jest organizacja wykładnicza (ExO) i jak możesz zbudować swoją własną. Firmy takie jak Uber i AirBnB są najlepszymi przykładami ExO; jeśli Twoja firma chce przetrwać, musisz się do nich dostosować.
Otwórz
A.G. Lafley, Roger L. Martin
Biznes Kariera Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Sukces osobisty Zarządzanie
Playing to Win (2013) przedstawia strategiczne ramy, które ilustrują, w jaki sposób firmy mogą osiągnąć sukces, dokonując celowych i przemyślanych wyborów. Książka zagłębia się w " strukturę pięciu wyborów", wyszczególniając podstawowe decyzje, które liderzy muszą podjąć, aby opracować zwycięskie strategie. Wykorzystując rzeczywiste przykłady, podkreśla, że zdyscyplinowane podejście do strategii może stworzyć trwałą przewagę konkurencyjną i przekształcić firmy w liderów branży.
Otwórz
Tribes: We Need You to Lead Us
Seth Godin
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż Zarządzanie
W niniejszej książce autor Seth Godin ujawnia najsilniejszą jednostkę organizacji społecznej: „plemię”, czyli grupę ludzi powiązanych ze sprawą, liderem i sobą nawzajem, którzy wspólnie napędzają zmiany w społeczeństwie. Godin pokazuje nam, w jaki sposób możemy wykorzystać moc Internetu do tworzenia i przewodzenia własnym plemionom. Plemiona opowiadają się również za powszechną potrzebą zmian i przywództwa, abyśmy mogli rozwijać się jako firma lub społeczeństwo.
Otwórz
First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently
Marcus Buckingham, Curt Coffman
Biznes Firma Motywacja Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Po pierwsze złam wszelkie zasady” (1999)to książka pokazująca, w jaki sposób wielkie zarządzanie różni się od tego konwencjonalnego. Autorzy ukazują w niej jak złudne są powszechnie przyjęte poglądy na zarządzanie oraz karierę. Oparta na rozmowach przeprowadzonych z menedżerami, którym udało się odnieść sukces w swojej pracy (były to badania, które autorzy przeprowadzali dla Gallup – instytutu badania opinii publicznej). Książka przedstawia swoim czytelnikom najważniejsze taktyki stosowane w pracy przez najbardziej efektywnych kierowników, czyli takich, którym udaje się wzbudzić w swoich pracownikach wykonawczą doskonałość.
Otwórz
Profit First: Transform Your Business from a Cash-Eating Monster to a Money-Making Machine
Mike Michalowicz
Biznes Finanse Pieniądz Przedsiębiorczość
Książka "Po pierwsze: zysk" przedstawia praktyczne kroki, jakie mogą podjąć przedsiębiorcy, aby natychmiast poprawić sytuację na swoich kontach bankowych. Wyjaśnia, jak tradycyjna księgowość stoi między firmami a zyskami, o których marzą ich właściciele, a przy okazji proponuje nowe podejście, które gwarantuje stałą rentowność.
Otwórz
Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work That Lasts
Ryan Holiday
Biznes E-commerce Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Twórcze pisanie
Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu (2017) tłumaczy, jak zapewnić, żeby wspaniała kreatywna praca odniosła sukces rynkowy. Książka pokazuje nie tylko, jak osiągnąć sukces w konkretnym projekcie, ale także jak zapewnić sobie długotrwały sukces jako twórczej jednostce.
Otwórz
Sam Horn
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Twórcze pisanie
Niniejsza książka wyjaśnia, jak formułować wiadomości i idee, które zapadają w pamięć odbiorców, ponieważ są popularne, oryginalne i trafne. Autor Sam Horn oferuje bardzo elastyczne i systematyczne podejście do tworzenia haseł, tytułów i tagów, które przyciągają uwagę ludzi i przekonują ich do Twojej marki, produktu lub pomysłu.
Otwórz
Al Ries, Jack Trout
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż
Positioning zyskała miano jednej z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się książek na temat strategii marketingowych w ciągu ostatnich kilku dekad. Książka prezentuje rewolucyjną koncepcję marketingową opracowaną przez autorów w latach 70-tych XX wieku, po tym jak stało się jasne, że klasyczna reklama nie jest już skuteczna ze względu na wzrost liczby mediów i konkurencji. Positioning kładzie nacisk na to, jak pozycjonować swój produkt na rynku, aby stać się liderem w branży.
Otwórz