logo
Strona główna Fabryka wiedzy Kategorie tematyczne Przedsiębiorczość

Kategoria: Przedsiębiorczość

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Przedsiębiorczość'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 153

Reinventing Organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness
Frederic Laloux
Biznes Firma Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka :Pracować inaczej” porusza temat tego, dlaczego współczesne firmy na całym świecie, eliminują ze swoich szeregów szefów i zastępując ich płaską strukturą organizacyjną, a także przedkładają cele ponad zyski. Co więcej, stosując ten nie-hierarchiczny model, firmy te doświadczają pełni rozkwitu.
Otwórz
Aaron Ross, Marylou Tyler
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Predictable Revenue (2014) uchyla rąbka tajemnicy sukcesu, jaki odniósł SalesForce.com. Trudno jest ubiegać się o większe inwestycje, jeśli przyszłość Twojej sprzedaży jest tajemnicą, zatem postępuj zgodnie z etapami opisanymi w tym poradniku, aby zanatomizować i zoptymalizować swoją siłę sprzedaży oraz stworzyć realne - i przewidywalne - leady, które będą stale napływać.
Otwórz
Emotion By Design: Creative Leadership Lessons from a Life at Nike
Greg Hoffman
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sport Sprzedaż Zarządzanie
Projektanci emocji (2022) zgłębia tajniki kreatywnej filozofii, która może wyróżnić Twoją markę na tle innych. Przedstawia lekcje i historie z doświadczenia autora w projektowaniu i marketingu w Nike.
Otwórz
Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Biznes Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Projektowanie propozycji wartości (2014) to kompleksowy przewodnik po projektowaniu atrakcyjnych produktów i usług. Źródłem prawdziwej wartości jest empatia z klientami, aby dowiedzieć się, w jakich codziennych pracach i zadaniach potrzebują pomocy. Jednak wymyślenie produktu, który pomoże klientom wykonać te prace i zadania, to dopiero początek.
Otwórz
Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup
Bill Aulet
Biznes Ekonomia Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Startupy Zarządzanie
Rewelacyjna książka dla początkujących przedsiębiorców. Tutaj nie ma wodzenia za nos i szybkich metod na wzbogacenie się dla naiwnych. Autor rzeczowo, krok po kroku, używając metod matematycznych i przykładów z życia wziętych pokazuje, na co warto zwrócić uwagę w przypadku prowadzenia biznesu, aby maksymalizować możliwość osiągnięcia sukcesu.
Otwórz
Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers
Geoffrey A. Moore
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Technologia
Przeskoczyć przepaść (1991) omawia dynamikę rynku, z którą muszą zmierzyć się nowe, innowacyjne produkty, a w szczególności zniechęcającą przepaść, która znajduje się między rynkami wczesnego i mainstreamowego nurtu. Publikacja zawiera konkretne porady dotyczące tego, jak dokonać tego trudnego przejścia, a także przykłady firm, które zmagały się z tą przepaścią.
Otwórz
Business Adventures
John Brooks
Biznes Ekonomia Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz Przedsiębiorczość Zarządzanie
Przygody przedsiębiorców obejmuje dwanaście wciągających analiz przypadków kluczowych wydarzeń w biznesie, ekonomii i finansach. Mimo że dotyczą one wydarzeń i firm, o których być może nigdy nie słyszałeś, studia przypadków są bardzo ciekawe, a wyciągnięte z nich wnioski są nadal aktualne.
Otwórz
Ready for Anything: 52 Productivity Principles for Getting Things Done
David Allen
Biznes Motywacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Zarządzanie czasem
W książce "Przygotowani na wszystko" David Allen, ekspert w dziedzinie produktywności przedstawia szereg technik, które pomogą Ci oczyścić umysł i biurko, uporać się z przeszkodami i przygotować się na wszystkie kreatywne, wymagające i satysfakcjonujące projekty, które pojawią się na Twojej drodze. Dodatkowo, książka służy jako wprowadzenie do ogólnych zasad przełomowego systemu produktywności Allena.
Otwórz
Making Ideas Happen: Overcoming the Obstacles Between Vision and Reality
Scott Belsky
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Realizacja genialnych pomysłów” to książka rozprawiająca się z przeszkodami znajdującymi sę między twoimi świetnymi pomysłami, a ich realizacją. Pozwala nam ona zapoznać się ze sposobami, dzięki którym odnoszący sukcesy indywidualiści, ale również całe działy odpowiedzialne za kreatywność, pokonują te przeszkody. Oferuje przy tym przykłady, zaczerpnięte z życia i rozwoju nie tylko wiodących światowych marek, ale również niezwykle kreatywnych umysłów.
Otwórz
The 10x Rule: The Only Difference Between Success and Failure
Grant Cardone
Biznes Motywacja Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty
Reguła 10X. Jedyna różnica pomiędzy sukcesem a porażką. (2011) udziela klarownych wskazówek, jak najlepiej zaplanować swoją drogę do sukcesu. Te wskazówki nauczą Cię, dlaczego ta mało znana strategia działa i jak wprowadzić ją w życie, dając Ci jednocześnie narzędzia niezbędne do osiągnięcia sukcesu większego, niż kiedykolwiek wydawało Ci się to możliwe.
Otwórz
James Altucher
Biznes Kariera Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty
Reinvent Yourself (2016) prezentuje praktyczne sposoby jak nieustannie przewartościowywać i na nowo kształtować swoje podejście do życia i biznesu, by wytyczyć własną ścieżkę do sukcesu. James Altucher pokazuje jak to zrobić, posługując się inspirującymi historiami zaczerpniętymi od duchowych przywódców, artystów i przedsiębiorców-miliarderów, którzy nauczyli go sztuki samoodnowy.
Otwórz
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Rework (2010) odrzuca tradycyjne wyobrażenia o tym, co jest potrzebne do prowadzenia firmy i oferuje zbiór nieortodoksyjnych porad, poczynając od produktywności, a kończąc na komunikacji i rozwoju produktu. Wnioski te oparte są na własnych doświadczeniach autorów w budowaniu, prowadzeniu i rozwijaniu firmy do punktu, w którym generuje ona miliony dolarów zysków rocznie.
Otwórz
Keep Going: 10 Ways to Stay Creative in Good Times and Bad
Austin Kleon
Biznes Kreatywność Projektowanie Przedsiębiorczość Psychologia Rozwój osobisty Wydajność
Książka "Rób swoje" dostarcza czytelnikom mnóstwa wskazówek, technik i strategii wspierających kreatywność, które pomagają przetrwać trudności w pracy twórczej. Chociaż tekst jest napisany przede wszystkim z myślą o artystach, pomysły te mają zastosowanie dla każdego, kogo praca lub rozrywka wymaga kreatywności.
Otwórz
Jan Maria Fijor
Biznes Ekonomia Firma Kapitalizm Przedsiębiorczość Wolny rynek
Książka Jana Marii Fijora, która nosi tytuł "Rynek okiem milionera. Ekonomia wolności" to pozycja czytelnicza pisana z perspektywy milionera, biznesmena i przedsiębiorcy traktująca o sytuacji gospodarczej i społecznej naszego kraju. W tym dziele literackim zostały przedstawione nie tylko mechanizmy mające wpływ na kwestie ekonomiczne, poruszone zostały także kwestie społeczne, między innymi te prawiące o poczuciu wolności.
Otwórz
Clockwork: Design Your Business to Run Itself
Mike Michalowicz
Biznes Przedsiębiorczość Zarządzanie Zarządzanie czasem
"Samograj" wyjaśnia, jak przedsiębiorcy mogą rozwijać swoje projekty, nie rezygnując ze zdrowych zmysłów. Sztuczka polega na wdrożeniu inteligentnych systemów i standardowych procedur operacyjnych, które pozwalają Twojemu biznesowi działać jak w zegarku bez Twojego ciągłego udziału, co daje Ci możliwość zmierzenia się z wyzwaniami lub przyjęcia możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze.
Otwórz
Robert I. Sutton , Huggy Rao
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Scaling Up Excellence" to pierwsza poważna publikacja biznesowa, która zajmuje się tym, jak liderzy mogą skutecznie rozpowszechniać wzorcowe praktyki w swoich organizacjach. Czytelnicy mogą liczyć na zapoznanie się z najnowszymi badaniami w dziedzinie zachowań organizacyjnych, wieloma pouczającymi studiami przypadków z branży oraz wieloma pomocnymi praktykami, strategiami i zasadami dotyczącymi skalowania działalności. Autorzy pomagają liderom i menedżerom zrozumieć główne wyzwania związane ze skalowaniem i pokazują, jak zidentyfikować doskonałe nisze, rozpowszechnić je i kultywować właściwy sposób myślenia w swoich organizacjach. Określają również zasady skalowania, którymi liderzy kierują się w swoich codziennych decyzjach.
Otwórz
Robert T. Kiyosaki
Finanse osobiste Przedsiębiorczość
„Druga szansa” (2015) naświetla przyczyny coraz większych różnic finansowych w społeczeństwie Stanów Zjednoczonych oraz podpowiada, w jaki sposób odnieść finansowy sukces. Wyjaśnia również, w jaki sposób możesz wykorzystać swoje aktywa oraz długi dla zwiększenia swoich korzyści finansowych w przyszłości, wychodząc jednocześnie poza ustalony sobie schemat działania.
Otwórz
Avery Swartz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
„See You on the Internet” jest prostym przewodnikiem po świecie cyfrowego marketingu. Jeśli kiedykolwiek przytłoczyła Cię myśl o utworzeniu strony internetowej, bądź prowadzeniu kampanii reklamowej poprzez e-mail, ten tytuł przeprowadzi Cię przez planowanie, wstawianie nowych elementów i mierzenie Twoich starań na rynku.
Otwórz
The Millionaire Next Door: The Surprising Secrets of America's Wealthy
Thomas J. Stanley, William D. Danko
Biznes Finanse Finanse osobiste Inwestycje Przedsiębiorczość
Opierając się na przeprowadzonych wywiadach książka, „Sekrety amerykańskich milionerów” (1996) ujawnia, że życie codzienne wielu z nich bardzo różni się od tego stereotypowego życia bogacza, oznaczającego jazdę drogim samochodem, mieszkanie w ogromnej willi oraz posiadanie na podwórku prywatnego odrzutowca. Jednocześnie, książka ta udowadnia, że stanie się milionerem wcale nie jest takie trudne, a każdy z nas może nauczyć się nie tylko, jak stać się bogatym, ale i jak nim pozostać.
Otwórz
Austin Kleon
Biznes Kreatywność Projektowanie Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty Twórcze pisanie Wydajność
Show Your Work! (2014) to przewodnik po tym, jak stać się rozpoznawalnym. Mówi o wykorzystaniu swojej sieci kontaktów, zamiast tracić czas na "networking", czyli nawiązywanie kontaktów, w tradycyjnym tego znaczeniu. Ta wypełniona praktycznymi poradami książka pokazuje jak dopuścić innych do swojego środowiska poprzez bycie produktywnym, otwartym i hojnym, dodatkowo nakreślając wszystkie korzyści, które otrzymasz w zamian.
Otwórz
Lech Kaniuk
Biografia Biznes Firma Motywacja Przedsiębiorczość Startupy
Autora książki można nazwać urodzonym przedsiębiorcą. Nawet jeśli chwilowo zajmował się czymś innym, to zawsze powracał do głównego nurtu. Pierwszą swoją innowację sprzedał, gdy miał 18 lat. Kilka lat później został najmłodszym konsultantem do spraw innowacji w szwedzkiej państwowej firmie Almi. Następnie współtworzył firmę KYAB AB zajmującą się innowacyjnymi rozwiązaniami do mierzenia energii w budynkach mieszkalnych. W 2008 roku opatentował przykrywkę do mikrofalówek, w kolejnych latach wydawał książki, współtworzył program telewizyjny i audycję radiową. Od 2006 roku zaangażował się w internetową sprzedaż jedzenia. Z Pizza Portal wrócił do Polski i zdominował rynek. Widać go w wielu przedsięwzięciach: przy aplikacji do zamawiania taksówek, w spółce kawowej Bean&Buddies, w spółce nieruchomościowej, nadal znajduje czas na pisanie i czytanie książek.
Otwórz
The Power of Broke: How Empty Pockets, a Tight Budget, and a Hunger for Success Can Become Your Greatest Competitive Advantage
Daymond John, Daniel Paisner
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
"Siła przedsiębiorczości, siła upadku" ujawnia, jak rozpoczęcie działalności gospodarczej z ograniczonym budżetem nie musi być niedogodnością. Z właściwą perspektywą można wykorzystać siłę upadku do stworzenia zadziwiającej kreatywności. Dzięki świeżemu spojrzeniu na świat biznesu, przestaniesz postrzegać pieniądze (lub ich brak) jako barierę dla przedsiębiorczości, ponieważ prawda jest taka, że każdy z odpowiednim pomysłem i nastawieniem może założyć firmę. Na co więc czekasz?
Otwórz
The Automatic Customer: Creating a Subscription Business in Any Industry
John Warrillow
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Relacje z klientami Sprzedaż
Od artykułów spożywczych, przez dostęp do stoków narciarskich, po płyty MP3 - dziś wszystkie rodzaje biznesu działają w oparciu o subskrypcję i wszyscy, od gigantów takich jak Amazon, po małe lokalne firmy, czerpią z tego korzyści. Książka Siła subskrypcji. Jak zdobyć klientów i zbudować dochodowy biznes abonamentowy w dowolnej branży przedstawia wiele modeli, które możesz zastosować, wyjaśnia, jak ocenić sukces i daje wskazówki, jak utrzymać dobrą passę.
Otwórz
James Altucher
Biznes Kariera Motywacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty
Skip the Line (2021) to praktyczny poradnik jak osiągnąć swoje marzenia szybko. Odkrywa strategie skracania drogi do sukcesu, które obejmują sposoby realizacji i skalowania pomysłów, uczenia się nowych umiejętności i zaprzęgania strachu do wspierania rozwoju.
Otwórz
Hooked: How to Build Habit-Forming Products
Nir Eyal
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Psychologia Sprzedaż Technologia
Książka "Skuszeni" wyjaśnia, poprzez anegdoty i badania naukowe, jak i dlaczego włączamy pewne produkty do naszej codziennej rutyny i dlaczego takie produkty są Świętym Graalem dla każdej firmy skupionej na konsumentach. Daje konkretne rady, jak firmy mogą sprawić, że ich produkty wejdą w nawyk, jednocześnie zgłębiając problematykę moralną, która się z tym wiąże.
Otwórz
Bold: How to Go Big, Create Wealth and Impact the World
Peter H. Diamandis, Steven Kotler
Biznes Etyka Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Technologia
Śmiało! Jak stać się wielkim, zamożnym i wpływowym (2015) to podręcznik o sposobach osiągania bogactwa przy użyciu najbardziej skutecznych i nowatorskich narzędzi: technologii wykładniczych. Korzystając z przykładów z życia wziętych i przewodników krok po kroku, dowiesz się, w jaki sposób można przełożyć koncepcje start-upów na firmy warte miliardy dolarów.
Otwórz
The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation
Matthew Dixon , Brent Adamson
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Strategia sprzedaży uległa zmianie. Zamiast sprzedawać produkty "uniwersalne", najlepsi przedstawiciele handlowi wyróżniają się w dzisiejszych czasach, oferując indywidualne rozwiązania unikalnych problemów. W tym celu stosują oni model sprzedaży "challenger". Z tej książki dowiesz się, czym jest ten model i jak może zrewolucjonizować organizację sprzedaży.
Otwórz
Sean Ellis, Morgan Brown
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Startupy
Z pewnością każdy z nas słyszał już historie o sukcesach startupów przyciągających miliony użytkowników i zarabiających miliardy dolarów praktycznie z dnia na dzień. Startup Growth Engines (2014) prezentuje nam to, co wszystkie te firmy mają wspólnego: nowoczesne podejście zwane "growth hacking". Dzięki temu streszczeniu dowiesz się, w jaki sposób Twoja firma może wykorzystać techniki marketingowe typu viral, modele biznesowe freemium i inne czynniki napędzające wzrost, aby szybko osiągnąć sukces komercyjny.
Otwórz
Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Strategia błękitnego oceanu" to przewodnik tłumaczący, jak wyprzedzić konkurencję w przepełnionej branży. Ten tekst, oparty na dziesięcioleciach doświadczeń autorów, wyjaśnia, dlaczego należy dążyć do tego, by konkurencja stała się przestarzała i jak możesz otworzyć zupełnie nowe wymiary możliwości.
Otwórz
Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors
Michael E. Porter
Biznes Ekonomia Finanse Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Książka "Strategia konkurencji" prezentuje szczegółową analizę cech charakterystycznych dla konkurencji w branży, a także powszechnie stosowanych strategii, które zapewniają sukces w biznesie. Nie tylko oferuje cenne spostrzeżenia na temat tego, jak konkurować na rynku, ale również pokazuje, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać informacje o swoich konkurentach, aby ich pokonać w walce o klienta.
Otwórz