logo

Kategoria: Biznes

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Biznes'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 361

Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising
Ryan Holiday
Biznes Firma Marketing i reklama Public Relations Sprzedaż
Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy odchodzi od tradycyjnych praktyk marketingowych, opierając się w dużej mierze na wykorzystywaniu danych o użytkownikach i przemyślanym kształtowaniu produktów. Ta książka ilustruje, w jaki sposób czołowe firmy technologiczne, takie jak Dropbox i Instagram, wykorzystały tę strategię, by zdobyć miliony użytkowników.
Otwórz
Paweł Tkaczyk
Biznes Budowanie marki Firma Marketing i reklama Psychologia
Książka Pawła Tkaczyka poświęcona tematowi grywalizacji skupia się na przenoszeniu mechanizmów znanych z gier do realnego świata. Wskazuje na sposoby ich wykorzystania w wielu dziedzinach, np. w edukacji czy przy zarządzaniu ludźmi, ale koncentruje się przede wszystkim na działaniach marketingowych. Całość wyszła spod pióra doświadczonego marketingowca, który z całą pewnością wie, o czym mówi. Wywody popiera licznymi przykładami, obrazującymi rewelacyjne efekty zastosowania grywalizacji, którą, jako dziedzinę wiedzy, popularyzuje na polskim gruncie. Książka zawiera ponadto charakterystykę elementów gry, zestawienie ich mechanizmów oraz typologię graczy. Nie brakuje w niej przez to obserwacji z obszaru psychologii oraz refleksji o naturze ludzkich reakcji i zachowań.
Otwórz
Sean Ellis, Morgan Brown
Biznes Marketing i reklama Sprzedaż
Hacking Growth (2017) oferuje właścicielom firm prowadzących działalność internetową szczegółowy plan działania, który pozwoli im przenieść firmę na wyższy poziom. Sean Ellis i Morgan Brown dają czytelnikom wskazówki, jak krok po kroku przejść przez dynamiczny i powtarzalny w nieskończoność proces, który pobudzi wzrost i przekształci każdy ospały biznes w tętniące życiem, rozwijające się przedsiębiorstwo, pełne lojalnych klientów.
Otwórz
Steven Bartlett
Biografia Biznes Filozofia Finanse Przedsiębiorczość Rozwój osobisty
Happy Sexy Millionaire (2021) to po części niefiltrowany pamiętnik, a częściowo praktyczny przewodnik i rozpaczliwy apel do dzisiejszego pokolenia. Kwestionując wszechobecne przekonania na temat tego, za czym "powinniśmy" gonić, twierdzi, że spełnienie, autentyczne relacje i wewnętrzny sukces są prawdziwymi oznakami udanego życia, i oferuje szereg strategii, które pomogą Ci podążać tą drogą.
Otwórz
Andrew S. Grove
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
High Output Management (1995) stanowi przewodnik po najistotniejszych dla każdego przedsiębiorcy umiejętnościach związanych z zarządzaniem firmą. Książka wyjaśnia, w jaki sposób lider może motywować pracowników do osiągania jak najlepszych wyników.
Otwórz
Brendan Kane
Biznes Kariera Marketing i reklama Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sprzedaż Sukces osobisty Umiejętności komunikacyjne
Hook Point (2020) analizuje sposoby na przyciągnięcie uwagi w świecie zdominowanym przez mikroprzedziały skupienia uwagi, w którym content ma tylko trzy sekundy na wywarcie wpływu. Wprowadza koncepcję „punktów zaczepienia”, którymi są zwięzłe, przyciągające uwagę komunikaty, które pomagają markom wyróżnić się wśród codziennego natłoku cyfrowych bodźców. Dzięki przykładom ze świata rzeczywistego zapewnia narzędzia do skutecznej komunikacji i marketingu treści, zapewniając trwały wzrost i rozpoznawalność marki zarówno w przestrzeni cyfrowej, jak i offline.
Otwórz
John C. Maxwell
Biznes Kariera Kultura pracy Przywództwo Rozwój osobisty Sukces osobisty
How Successful People Think (2009) dowodzi, że sukces zależy od nastawienia. John C. Maxwell twierdzi, że jeśli chcesz osiągnąć sukces, nadszedł czas, aby zacząć myśleć realistycznie i empatycznie. Ten szczegółowy plan działania, pełen fascynujących przykładów historycznych i praktycznych porad zebranych od współczesnych ludzi odnoszących największe sukcesy, może pomóc w osiągnięciu celów i uniknięciu najczęstszych pułapek mentalnych.
Otwórz
Jane E. Dutton, Gretchen M. Spreitzer
Biznes Przywództwo Zarządzanie
"How to Be a Positive Leader" analizuje najnowocześniejsze badania z dziedziny pozytywnych zachowań organizacyjnych, w których firmy starają się wspierać zarówno pozytywne nastawienie do pracy, jak i wysoką wydajność pracowników. Badania te uzupełnione są przykładami z prawdziwych organizacji.
Otwórz
Darrell Huff
Biznes Ekonomia Matematyka Nauka Statystyka
Książka "How to Lie with Statistics", która od czasu jej wydania w 1954 roku znajduje się na liście klasyków, zapoznaje czytelników z głównymi przekłamaniami w statystyce, a także ze sposobami wykorzystywania statystyki przez ludzi w celach marketingowych. Przede wszystkim jednak jest wezwaniem do sceptycznego podejścia do informacji podawanych nam przez media i reklamy.
Otwórz
Geoff Colvin
Biznes Kariera Społeczeństwo Technologia
Jak błyskawicznie rozwijający się świat technologii komputerowych wpłynie w przyszłości na naszą pracę? W książce „Ludzie są niedoceniani”(2015), Geoff Colvin eksploruje dziedziny, w których maszyny najprawdopodobniej będą od nas lepsze oraz te, których nie uda im się zdominować. Podpowiada, jakie umiejętności powinieneś rozwijać, aby pozostać ekonomicznie potrzebnym oraz jak zrobić użytek z technologicznego potwora.
Otwórz
The Leader in You
Dale Carnegie
Biznes Przywództwo Rozwój osobisty Sukces osobisty
Książka pod tytułem "I Ty możesz być liderem" to pozycja czytelnicza, której treść dedykowana jest osobom aspirującym na stanowiska obejmujące swoim zakresem zarządzanie ludźmi. W poradniku znalazło się miejsce nie tylko na cechy, jakimi powinien wykazywać się lider, ale także na porady w postaci sposobów radzenia sobie ze stresem, czy też te, dotyczące umiejętnej komunikacji ze swoimi podwładnymi.
Otwórz
Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness
Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein
Biznes Ekonomia Nauka Psychologia Rozwój osobisty
Głównym zadaniem niniejszej książki jest pokazanie nam, w jaki sposób możemy przekonać się, dzięki drobnym impulsom, do podejmowania lepszych decyzji. Książka rozpoczyna się od wyjaśnienia powodów, dla których, w codziennym życiu, podejmujemy błędne decyzje.
Otwórz
Chris Anderson
Biznes Komunikacja Polityka Psychologia Rozwój osobisty Społeczeństwo Umiejętności komunikacyjne
Infectious Generosity (2024) przedstawia, w jaki sposób akty darowizny mogą wywołać efekt falowania w kultywowaniu pozytywnych zmian społecznych. Dowodzi to, że strategiczna filantropia korporacyjna skoncentrowana na odpowiedzialności może rozwijać talenty, zyskiwać lojalność klientów i napędzać politykę promującą zdrowie i równouprawnienie dla wszystkich.
Otwórz
Innovation and Entrepreneurship
Peter Drucker
Biznes Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Książka „Innowacja i przedsiębiorczość” wydana w 2006 roku pokazuje nam jak wprowadzać innowacje bądź innowacyjne metody działania oraz jak znajdować dla nich klientów. Ukazuje również, że każdy może nauczyć się przedsiębiorczości i z powodzeniem stosować ją nie tylko w nowopowstałych, ale również działających już z powodzeniem firmach.
Otwórz
Marta Czyżewska
Biznes Firma Startupy Zarządzanie ryzykiem
Książka, w sposób kompleksowy, opowiada o spółkach typu start-up. Jest to ciekawa lektura zarówno dla osób, które nie wiedzą jak zacząć, ale również dla inwestorów, którzy szukają inspiracji do inwestycji nadwyżki kapitału. Niewątpliwą zaletą tej pozycji jest odnoszenie się do polskich realiów i przytaczanie aktualnych statystyk.
Otwórz
The Innovators: How a Group of Hackers, Geniuses and Geeks Created the Digital Revolution
Walter Isaacson
Biografia Biznes Historia Nauka Technologia
Innowatorzy. O tym, jak grupa hakerów, geniuszy i geeków wywołała cyfrową rewolucję- zgłębia społeczne i kulturowe uwarunkowania, które zainspirowały innowacje technologiczne w historii komputerów i Internetu. Wplatając w to osobiste historie największych umysłów technologii, książka daje ci wgląd w to, jak najlepsi i najzdolniejsi wprowadzają innowacje i współpracują.
Otwórz
The Intelligent Investor: The Definitive Book on Value Investing
Benjamin Graham
Biznes Ekonomia Finanse Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz
The Intelligent Investor oferuje sprawdzone porady na temat inwestowania z godnego zaufania źródła – Benjamina Grahama, inwestora, który zbił fortunę po finansowym krachu z 1929 roku. Wyciągnąwszy wnioski ze swoich własnych błędów, autor pokazuje dokładnie czego potrzeba, aby stać się odnoszącym sukcesy inwestorem w jakimkolwiek środowisku.
Otwórz
Got Your Attention?: How to Create Intrigue and Connect With Anyone
Sam Horn
Biznes Marketing i reklama Sprzedaż Umiejętności komunikacyjne
Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów (2015) to najlepszy poradnik, jak przyciągnąć i utrzymać uwagę roztargnionych ludzi we współczesnym, rozpędzonym świecie. Nauczysz się, jak przezwyciężyć niecierpliwość i chroniczne rozproszenie uwagi słuchaczy, dzięki czemu staniesz się przekonującym, angażującym mówcą.
Otwórz
Investing in One Lesson
Mark Skousen
Bank centralny Biznes Finanse Finanse osobiste Giełda Inwestycje Metale szlachetne
Jest to świetny przewodnik obrazujący, jak funkcjonuje giełda i jakie mechanizmy nią rządzą. Każdy początkujący inwestor znajdzie w tej pozycji przydatne wskazówki, jak efektywnie rozporządzać zgromadzonym kapitałem. W książce można znaleźć wiele odniesień do historii rzeczywistych firm, które funkcjonują na giełdzie od lat, co pozwala dokładnie zrozumieć przedstawione w niej prawidłowości.
Otwórz
Crisis Investing: How to Survive and Prosper During the Coming Bad Years
Doug Casey
Biznes Giełda Inwestycje Metale szlachetne Państwo Pieniądz Podatki Polityka Socjalizm Spekulacja Wolny rynek
Książka jest przystępnie napisanym podręcznikiem finansów osobistych. Dzięki niej każdy początkujący inwestor będzie wiedział, jaką strategię inwestycyjną obrać. Nawet osoby, które jeszcze nie mają nadwyżki finansowej, ale chcą świadomie zarządzać swoim budżetem w przyszłości, znajdą wiele cennych wskazówek w tej pozycji.
Otwórz
The Joy of Work: 30 Ways to Fix Your Work Culture and Fall in Love With Your Job Again
Bruce Daisley
Biznes Firma Kultura pracy Rozwój osobisty
„Jak czerpać radość z pracy” (2019) jest książką oferującą zbiór porad na temat tego, w jaki sposób sprawić, aby nasza praca była mniej stresująca, a za to dużo bardziej zabawna i produktywna. Poddaje ona analizie wiele pułapek dla produktywności, które możemy odnaleźć we współczesnych miejscach pracy, a także zapewnia rozwiązania, zarówno dla zwiększenia wydajności, jak i osiągnięcia większej psychicznej równowagi. Zapewnia również kilka pomysłów na to, jak poprawić atmosferę w naszym miejscu pracy, a także stosunki z naszymi współpracownikami, tak aby osiągnąć harmonijną i efektywną pracę zespołową.
Otwórz
How Google Works
Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg
Biografia Biznes Kultura pracy Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Jak działa Google zawiera wskazówki biznesowe z jednego z największych osiągnięć w historii start-upów technologicznych. Napisana przez byłych członków ścisłego kierownictwa firmy, książka ta przedstawia, krok po kroku, drogę jaką Google podążało aby osiągnąć sukces; plan, którym może podążać również Twoja firma.
Otwórz
Measure What Matters: How Google, Bono, and the Gates Foundation Rock the World with OKRs
John Doerr
Biznes Kultura pracy Planowanie Przywództwo Zarządzanie
Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR (2018) to kronika życiowej podróży Johna Doerra, który wspiera organizacje we wdrażaniu celów i kluczowych dla nich rezultatów - inaczej znanych jako OKR. Z pomocą OKR firmy takie jak Google i instytucje non-profit, takie jak Fundacja Gatesa, zdołały przekształcić swój sposób wyznaczania celów, aby osiągać nowe szczyty.
Otwórz
Buy Back Your Time: Get Unstuck, Reclaim Your Freedom, and Build Your Empire
Dan Martell
Biznes Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Wydajność Zarządzanie Zarządzanie czasem
Jak odkupić swój czas (2023) edukuje przedsiębiorców, jak wynajmować właściwych ludzi do właściwych zadań, aby mogli oni zaoszczędzić czas, którego potrzebują na budowanie swojego imperium. Dzięki praktycznym poradom i historiom sukcesów ci, którzy utknęli w swoim zabieganym życiu, mogą wyjść z nudy drobnych obowiązków i wejść na nieograniczone pole czystej produkcji.
Otwórz
Marcin Osman
Biznes Finanse osobiste Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sprzedaż Sukces osobisty
W świecie biznesu każdy chce odnosić sukcesy, jednak nie zawsze jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Większość poradników oraz kursów ma pokazać, że droga na szczyt jest możliwa. Rzadko kiedy poruszany jest temat porażki. Autor książki chce uświadomić, że każdemu przedsiębiorcy może powinąć się noga, dlatego tematyka porażki w biznesie nie powinna być tematem tabu. Na podstawie własnych doświadczeń dzieli się radami, które pomogły mu wyjść z dołka, nie stracić ducha przedsiębiorczości i założyć nowy biznes.
Otwórz
Talking to Strangers: What We Should Know About the People We Don't Know
Malcolm Gladwell
Biznes Psychologia Relacje Socjologia
"Jak rozmawiać z nieznajomymi" to wnikliwa analiza tego, jak mało wiemy o nieznanych nam ludziach. Bada, jak źle oceniamy i źle rozumiemy nieznajomych, czasami z okropnymi konsekwencjami, tworząc potężny argument za większą tolerancją i cierpliwością w naszych kontaktach z innymi.
Otwórz
Public Speaking for Success
Dale Carnegie
Biznes Kariera Praca Rozwój osobisty Umiejętności komunikacyjne Wystąpienia publiczne
Książka Dale'a Carnegie pod tytułem "Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą. Po szczeblach słowa" to pozycja czytelnicza stworzona z myślą o osobach, które pragną nauczyć się sztuki wystąpień publicznych, porywając swoim słowem tłumy i wygłaszając swoje przemówienia bez zbędnego stresu. Autor przytacza tu nie tylko cenne wskazówki, pokazuje również konstrukcję przemówienia, na której opiera się połowa sukcesu każdego wystąpienia publicznego.
Otwórz
How the Mighty Fall And Why Some Companies Never Give In
Jim Collins
Biznes Firma Historia firm Motywacja Zarządzanie
W swojej książce „Jak upadają giganci i dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają”, jej autor, będący jednocześnie doświadczonym ekspertem ds. biznesu, wyjaśnia nam jak dochodzi do upadków całkiem dobrze prosperujących firm i dlaczego dzieje się to głównie z powodu złych decyzji. Daje również kilka rad dla przywódców pragnących uniknąć takich błędów.
Otwórz
How to Win Any Argument: Without Raising Your Voice, Losing Your Cool, or Coming to Blows
Robert Mayer
Biznes Negocjacje Psychologia
Książka Roberta Mayera "Jak wygrać każde negocjacje, nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem" będzie interesującą pozycją dla wszystkich, którzy pragną stać się lepszymi negocjatorami. Zawarte w niej porady pozwalają zrozumieć cały proces zawierania transakcji, dzięki czemu osiągane na ich drodze korzyści, mogą stać się znacznie większe, niż dotychczas. Zawarte w niej porady mogą z powodzeniem odnosić się zarówno do sytuacji prywatnych, jak i zawodowych.
Otwórz
How I Built This: The Unexpected Paths to Success from the World’s Most Inspiring Entrepreneurs
Guy Raz
Biografia Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Jak zbudowałem firmę" to podróż wyboistą ścieżką do sukcesu przedsiębiorcy. Na podstawie jednego z najlepszych podcastów biznesowych w iTunes, ma na koncie 200 milionów pobrań, ta książka jest kroniką rozwoju kilkudziesięciu najbardziej inspirujących przedsiębiorców na świecie, analizującą ich najtrudniejsze chwile i największe triumfy.
Otwórz