Kategoria: Biznes
Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Biznes'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.
Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorzeLiczba streszczeń książek: 361
Never Lose a Customer Again: Turn Any Sale into Lifelong Loyalty in 100 Days
Joey ColemanBiznes Budowanie marki Firma Marketing i reklama Relacje z klientami Social Media Sprzedaż
Nigdy więcej nie trać Klienta. Masz 100 dni na zmianę pojedynczej sprzedaży w długotrwałą relację (2018) jest pełna porad dla firm, które chcą zapewnić klientom doskonałą jakość świadczonych usług. Bez względu na to, czy Twoja firma jest duża czy mała, globalna czy lokalna, autor Joey Coleman ma dla Ciebie kilka cennych wskazówek. Oprócz wyjaśnienia, dlaczego doświadczenie klienta jest tak ważne, autor opisuje wiele sposobów, w jakie jest ono pomijane. Jak wyjaśnia Coleman, zrozumienie pragnień, obaw i emocji klientów pozwoli Ci zatrzymać ich i korzystać z ich wsparcia - a to zaprocentuje w postaci znacznych dywidend.
Otwórz
The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future
Chris GuillebeauBiznes Firma Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Startupy Sukces osobisty Zarządzanie
"Niskobudżetowy startup" to przewodnik dla ludzi, którzy chcą rzucić etat i otworzyć własny biznes. Korzystając z badań przeprowadzonych z udziałem 50 przedsiębiorców, którzy otworzyli swoje mikrobiznesy za 100$ lub mniej, Guillebeau dzieli się cennymi radami i prezentuje narzędzia, dzięki którym z powodzeniem zdefiniujemy i sprzedamy nasz produkt, a także rozwiniemy z czasem nasz biznes.
Otwórz
Psycho-Cybernetics, A New Way to Get More Living Out of Life
Maxwell MaltzBiznes Psychologia Rozwój osobisty
Nowa psychocybernetyka (1960) traktuje o ludzkim postrzeganiu samego siebie, o tym, jak jest ono kształtowane i jak może drastycznie wpłynąć na szczęście i sukces. To streszczenie pokazuje, jak można skutecznie wykorzystać zasady funkcjonowania maszyn, aby dostarczać umysłowi odpowiednich danych i kierować się w stronę satysfakcjonującego życia.
Otwórz
The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly
David Meerman ScottBiznes Komunikacja Marketing i reklama Social Media Sprzedaż
Nowe zasady marketingu i PR (2007) to Twój przewodnik po świecie marketingu online. To streszczenie objaśnia, w jaki sposób i dlaczego komunikowanie się przy zachowaniu autentyczności i kreatywności w mediach społecznościowych pomoże Ci dotrzeć do większej liczby klientów i wynieść Twoją markę na wyższy poziom.
Otwórz
Jeb Blount
Biznes Komunikacja Marketing i reklama Sprzedaż
Książka "Objections" odkrywa sekrety związane z obchodzeniem powszechnych wątpliwości dotyczących sprzedaży. Czerpiąc ze spostrzeżeń zarówno ze świata biznesu, jak i psychologii, pokazuje, jak można przekształcić nawet najbardziej niechętnego klienta w gorliwego konsumenta.
Otwórz
Biznes Komunikacja Marketing i reklama Sprzedaż
Książka "Objections" odkrywa sekrety związane z obchodzeniem powszechnych wątpliwości dotyczących sprzedaży. Czerpiąc ze spostrzeżeń zarówno ze świata biznesu, jak i psychologii, pokazuje, jak można przekształcić nawet najbardziej niechętnego klienta w gorliwego konsumenta.
Otwórz
Be Obsessed or Be Average
Grant CardoneBiznes Kariera Motywacja Praca Rozwój osobisty
Obsesja albo przeciętność. Stań się autorem swojego sukcesu! (2016) stanowi przewodnik po tym, jak żyć pełnią życia. Cardone prezentuje swoje unikalne spojrzenie na to, jak zostać zmotywowanym i pełnym pasji liderem biznesowym, który ma potrzebę bycia w światowej czołówce.
Otwórz
April Dunford
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Technologia Wydajność Zarządzanie
Obviously Awesome (2019) to podręcznik pokazujący, jak opanować sztukę pozycjonowania produktów. Zestawia spostrzeżenia i przemyślane strategie bazujące na doświadczeniach z dwóch dekad w marketingu technologicznym B2B, zapewniając praktyczne porady dotyczące sprzedaży unikalnych atrybutów produktu odpowiednim odbiorcom.
Otwórz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Technologia Wydajność Zarządzanie
Obviously Awesome (2019) to podręcznik pokazujący, jak opanować sztukę pozycjonowania produktów. Zestawia spostrzeżenia i przemyślane strategie bazujące na doświadczeniach z dwóch dekad w marketingu technologicznym B2B, zapewniając praktyczne porady dotyczące sprzedaży unikalnych atrybutów produktu odpowiednim odbiorcom.
Otwórz
Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds, and Actions
Guy KawasakiBiznes Firma Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Startupy
"Oczarowanie" Guy'a Kawasaki'ego uczy, jak zmieniać serca, umysły i działania ludzi wokół siebie, przekształcając ich w zagorzałych obrońców Twojej sprawy. Przedstawia również kluczowe kroki na drodze do zbudowania trwałej fascynacji Twoim produktem i firmą, a także przydatne rady, jak oprzeć się oczarowaniu innych.
Otwórz
Good to Great
Jim CollinsBiznes Historia firm Planowanie Zarządzanie
Niniejsza książka "Od dobrego do wielkiego" wydana w 2005 roku przedstawia rezultaty 5 lat badań prowadzonych przez jej autora oraz jego zespół. Swoje badania prowadzili oni na grupie spółek publicznych, które po latach niepowodzeń, cierpliwie dochodziły do swojego sukcesu oraz wyodrębnili przyczyny, przez które spółki te różniły się od swoich opływających w sukces konkurentów. Następnie przyczyny te zostały skoncentrowane w najbardziej istotne poglądy na przywództwo, kulturę oraz zarządzanie strategiczne.
Otwórz
Tad Witkowicz
Biografia Biznes Kapitalizm Przedsiębiorczość Wolny rynek
Pozycja czytelnicza pod tytułem "Od nędzy do pieniędzy" autorstwa Tadeusza Witkowicza to książka, która opisuje dzieje prywatne i biznesowe amerykańskiego przedsiębiorcy o polskich korzeniach. W swojej autobiografii Witkowicz bardzo szczegółowo spisuje wydarzenia, które przyczyniły się do jego sukcesu zawodowego. Dzisiaj "Tad" Witkowicz jest znany jako pierwszy Polak, któremu udało się wprowadzić firmę na giełdę Stanów Zjednoczonych.
Otwórz
Biografia Biznes Kapitalizm Przedsiębiorczość Wolny rynek
Pozycja czytelnicza pod tytułem "Od nędzy do pieniędzy" autorstwa Tadeusza Witkowicza to książka, która opisuje dzieje prywatne i biznesowe amerykańskiego przedsiębiorcy o polskich korzeniach. W swojej autobiografii Witkowicz bardzo szczegółowo spisuje wydarzenia, które przyczyniły się do jego sukcesu zawodowego. Dzisiaj "Tad" Witkowicz jest znany jako pierwszy Polak, któremu udało się wprowadzić firmę na giełdę Stanów Zjednoczonych.
Otwórz
Getting Naked: A Business Fable about Shedding the Three Fears That Sabotage Client Loyalty
Patrick LencioniBiznes Marketing i reklama Przywództwo Relacje z klientami Zarządzanie
Książka "Odkryj się" mówi o otwartości i niezwykłej mocy, jaką w sobie kryje. Ten tytuł wyjaśnia, jak budować zaufanie z klientami i pokonać trzy najczęstsze lęki, które powstrzymują Cię przed ujawnieniem swojego prawdziwego oblicza.
Otwórz
Getting Everything You Can Out of All You've Got: 21 Ways You Can Out-Think, Out-Perform, and Out-Earn the Competition
Jay AbrahamBiznes Marketing i reklama Przywództwo Sprzedaż Startupy Wydajność
Odkryj swój potencjał. 21 sposobów na prześcignięcie konkurencji w myśleniu, działaniu i zarabianiu pieniędzy (2000) jest przewodnikiem po dostrzeganiu nowych możliwości, zdobywaniu nowych klientów i odnoszeniu sukcesów, niezależnie od dziedziny działalności. To podsumowanie pokazuje, jak zwiększyć potencjał posiadanych już zasobów oraz jak najlepiej wykorzystać je na korzyść swojej firmy.
Otwórz
Dare to Lead: Brave Work. Tough Conversations. Whole Hearts
Brené BrownBiznes Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty
Odwaga w przywództwie. Cztery kompetencje autentycznego lidera (2018) analizuje, jak można znaleźć wewnętrzną odwagę, by przewodzić wspaniałemu zespołowi. Korzystając z badań i doświadczeń Brené Brown jako trenerki przywództwa, pokazuje, jak można okiełznać swoje emocje, zdusić strach przed porażką i stać się odważnym liderem w coraz bardziej konkurencyjnym świecie.
Otwórz
Ogilvy on Advertising
David OgilvyBiznes Firma Marketing i reklama Media Sprzedaż
Książka napisana przez człowieka okrzykniętego mianem ojca reklamy, Davida Oglivy'ego, to swoista biblia reklamy, w której znaleźć można recepturę na zabiegi mające na celu spopularyzować dany produkt, a także zwiększyć jego poziom sprzedaży. W tej pozycji czytelniczej znaleźć można wiele przydatnych wskazówek reklamowych, z którymi zapoznać powinni się nie tylko początkujący pracownicy agencji reklamowych, ale również specjaliści w tej dziedzinie.
Otwórz
Ogilvy on Advertising in the Digital Age
Miles YoungBiznes Budowanie marki Firma Marketing i reklama Sprzedaż
Autor odświeża i przybliża czytelnikowi myśli i dokonania Davida Ogilvy, który uważany jest za geniusza reklamy wszech czasów. Jest to spojrzenie ucznia na osiągnięcia mistrza i mentora, które mimo upływu lat nadal są aktualne i potrzebne. M. Young trzy lata pracował w agencji reklamowej Oglivy & Mather, po czym został członkiem filii zarządu brytyjskiego, a następnie przez osiem lat był jej dyrektorem naczelnym. Od 1995 roku był prezesem filii Oglivy & Mather w Honkongu, będąc jednocześnie w zarządzie światowym wymienionej firmy. W 2016 roku mianowano go opiekunem New College w Oksfordzie. Książka M. Young’a jest jakby nowoczesną kontynuacją swoistego podręcznika Oglivy o reklamie. Jest skierowana do wszystkich zajmujących się reklamą lub planujących taką pracę podjąć. Znaleźć w niej można: poparte badaniami naukowymi rozważania dotyczące epoki cyfrowej, ilustrowane przykłady najlepszych kampanii reklamowych, praktyczne rady dla zajmujących się tą dziedziną. Książka jest bogato ilustrowana i, uwaga, pisana małą czcionką. Dobrze jest więc mieć okulary pod ręką.
Otwórz
Option B: Facing Adversity, Building Resilience, and Finding Joy
Sheryl Sandberg, Adam GrantBiznes Motywacja Psychologia Rozwój osobisty
Opcja B (2017) opiera się na osobistych doświadczeniach Sheryl Sandberg, która po stracie męża wpadła w stan głębokiej żałoby. Opowieść Sheryl nie jest jednak historią rozpaczy, lecz wytrwałości i wyjścia z okropnego doświadczenia jeszcze silniejszą niż wcześniej. Przekonaj się, czego Sheryl nauczyła się o procesie żałoby i jak udało jej się odzyskać radość, odnaleźć sens życia - i śmierci - i iść dalej.
Otwórz
Exponential Organizations: Why New Organizations Are Ten Times Better, Faster, Cheaper Than Yours (and What To Do About It)
Salim Ismail, Michael S. MaloneBiznes Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Organizacje wykładnicze. Dlaczego nowe organizacje są dziesięciokrotnie lepsze, szybsze i tańsze niż tradycyjne (i co zrobić z tą wiedzą) zawiera fachowe spojrzenie na nową, krytyczną formę organizacji firmy, która według autorów wkrótce stanie się standardem w branży. Dowiesz się, czym dokładnie jest organizacja wykładnicza (ExO) i jak możesz zbudować swoją własną. Firmy takie jak Uber i AirBnB są najlepszymi przykładami ExO; jeśli Twoja firma chce przetrwać, musisz się do nich dostosować.
Otwórz
The Paradox of Choice: Why More Is Less
Barry SchwartzBiznes Ekonomia Psychologia Socjologia Społeczeństwo
Uważa się powszechnie, że obfitość wyboru, którą daje nam współczesne społeczeństwo, skutkuje lepszymi opcjami i większą satysfakcją. Autor Barry Schwartz przekonuje jednak, że zbyt wiele wyborów może być szkodliwych dla naszego dobrostanu psychicznego i emocjonalnego. Poprzez argumenty oparte na aktualnych badaniach z zakresu nauk społecznych, pokazuje, że więcej może oznaczać mniej.
Otwórz
Payoff: The Hidden Logic That Shapes Our Motivations
Dan ArielyBiznes Ekonomia Motywacja Psychologia
Payoff. Ukryta logika kształtująca naszą motywację (2016) opowiada o logice działania motywacji i o tym, jak sprawić, by działała na twoją korzyść. Poniższe fragmenty przybliżają różne czynniki, napędzające ludzi do sukcesu i pokazują dlaczego najważniejszym ze wszystkich jest poczucie sensu.
Otwórz
Peak Performance: Elevate Your Game, Avoid Burnout, and Thrive with the New Science of Success
Brad Stulberg, Steve MagnessBiznes Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Wydajność Zarządzanie
Pełnia twoich możliwości (2017) angażuje historie sukcesu, studia przypadków i rozmaite przykłady sportowców, artystów i intelektualistów, aby dać Ci szybki kurs efektywności. To streszczenie tłumaczy, dlaczego wydajność stała się tak integralną częścią społeczeństwa i w jaki sposób można być najlepszym.
Otwórz
The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable
Patrick LencioniBiznes Firma Przywództwo Psychologia Zarządzanie
„Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” (2002) jest książką prezentującą pogląd, iż większość zespołów jest właściwie dysfunkcyjna oraz że należy podjąć celowe kroki, ale ułatwić dobrą pracę w grupie. Przywódca posiadający odpowiednią wiedzę, może w dużej mierze przyczynić się do polepszenia efektywności swojego zespołu, natomiast ta książka przedstawia kilka praktycznych porad, jak to zrobić.
Otwórz
The Five Most Important Questions You Will Ever Ask About Your Organization
Peter DruckerBiznes Przywództwo Zarządzanie
„Pięć najważniejszych pytań, które kiedykolwiek zadasz sobie na temat swojej firmy”, książka wydana w 2005 roku przedstawia czytającemu zestaw pięciu prostych, lecz bardzo efektywnych pytań, które każdy menedżer, udziałowiec czy właściciel przedsiębiorstwa powinien zadać sobie, w celu zmaksymalizowania swoich szans na sukces. I chociaż przykłady zastosowane w książce skupiają się głównie na działaniu organizacji charytatywnych, z powodzeniem mogą znaleźć zastosowanie w każdej firmie pragnąć zmienić swoje funkcjonowanie na lepsze.
Otwórz
Oren Klaff
Biznes Komunikacja Psychologia Sprzedaż Umiejętności komunikacyjne
Pitch Anything (2011) przedstawia unikalną, zupełnie nową metodę prezentowania pomysłów. Za pomocą psychologii, neuronauki i osobistych anegdot Klaff objaśnia metody i techniki potrzebne do tego, by z sukcesem przedstawić swoje pomysły każdemu.
Otwórz
Biznes Komunikacja Psychologia Sprzedaż Umiejętności komunikacyjne
Pitch Anything (2011) przedstawia unikalną, zupełnie nową metodę prezentowania pomysłów. Za pomocą psychologii, neuronauki i osobistych anegdot Klaff objaśnia metody i techniki potrzebne do tego, by z sukcesem przedstawić swoje pomysły każdemu.
Otwórz
A.G. Lafley, Roger L. Martin
Biznes Kariera Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Sukces osobisty Zarządzanie
Playing to Win (2013) przedstawia strategiczne ramy, które ilustrują, w jaki sposób firmy mogą osiągnąć sukces, dokonując celowych i przemyślanych wyborów. Książka zagłębia się w " strukturę pięciu wyborów", wyszczególniając podstawowe decyzje, które liderzy muszą podjąć, aby opracować zwycięskie strategie. Wykorzystując rzeczywiste przykłady, podkreśla, że zdyscyplinowane podejście do strategii może stworzyć trwałą przewagę konkurencyjną i przekształcić firmy w liderów branży.
Otwórz
Biznes Kariera Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Sukces osobisty Zarządzanie
Playing to Win (2013) przedstawia strategiczne ramy, które ilustrują, w jaki sposób firmy mogą osiągnąć sukces, dokonując celowych i przemyślanych wyborów. Książka zagłębia się w " strukturę pięciu wyborów", wyszczególniając podstawowe decyzje, które liderzy muszą podjąć, aby opracować zwycięskie strategie. Wykorzystując rzeczywiste przykłady, podkreśla, że zdyscyplinowane podejście do strategii może stworzyć trwałą przewagę konkurencyjną i przekształcić firmy w liderów branży.
Otwórz
Tribe of Mentors: Short Life Advice from the Best in the World
Timothy FerrissBiznes Motywacja Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty
„Plemię mentorów” (2017) to zbiór wywiadów z mentorami, czyli profesjonalistami, uznanymi przez swoje branża za wiodących liderów. Aby zrozumieć sekrety ich sukcesu, Tim Ferris zadaje mentorom wiele pytań, od tych najłatwiejszych jak „jaka jest twoja ulubiona książka”, po bardziej skomplikowane kwestie jak codzienne nawyki. Z uzyskanych odpowiedzi, Ferris utworzył skarbnicę wiedzy o tym, jak dostać się na sam szczyt.
Otwórz
Tribes: We Need You to Lead Us
Seth GodinBiznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż Zarządzanie
W niniejszej książce autor Seth Godin ujawnia najsilniejszą jednostkę organizacji społecznej: „plemię”, czyli grupę ludzi powiązanych ze sprawą, liderem i sobą nawzajem, którzy wspólnie napędzają zmiany w społeczeństwie. Godin pokazuje nam, w jaki sposób możemy wykorzystać moc Internetu do tworzenia i przewodzenia własnym plemionom. Plemiona opowiadają się również za powszechną potrzebą zmian i przywództwa, abyśmy mogli rozwijać się jako firma lub społeczeństwo.
Otwórz
First, Break All the Rules: What the World's Greatest Managers Do Differently
Marcus Buckingham, Curt CoffmanBiznes Firma Motywacja Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Po pierwsze złam wszelkie zasady” (1999)to książka pokazująca, w jaki sposób wielkie zarządzanie różni się od tego konwencjonalnego. Autorzy ukazują w niej jak złudne są powszechnie przyjęte poglądy na zarządzanie oraz karierę. Oparta na rozmowach przeprowadzonych z menedżerami, którym udało się odnieść sukces w swojej pracy (były to badania, które autorzy przeprowadzali dla Gallup – instytutu badania opinii publicznej). Książka przedstawia swoim czytelnikom najważniejsze taktyki stosowane w pracy przez najbardziej efektywnych kierowników, czyli takich, którym udaje się wzbudzić w swoich pracownikach wykonawczą doskonałość.
Otwórz
Profit First: Transform Your Business from a Cash-Eating Monster to a Money-Making Machine
Mike MichalowiczBiznes Finanse Pieniądz Przedsiębiorczość
Książka "Po pierwsze: zysk" przedstawia praktyczne kroki, jakie mogą podjąć przedsiębiorcy, aby natychmiast poprawić sytuację na swoich kontach bankowych. Wyjaśnia, jak tradycyjna księgowość stoi między firmami a zyskami, o których marzą ich właściciele, a przy okazji proponuje nowe podejście, które gwarantuje stałą rentowność.
Otwórz
Liar's Poker
Michael LewisBiografia Biznes Ekonomia Inwestycje Spekulacja
Michael Lewis, dzięki swojej książce "Poker kłamców: wspinaczka po ruinach Wall Street", zabiera czytelnika w głąb swojej przygody z bankiem inwestycyjnym Salomon Brothers - instytucją, która dosłownie wstrząsnęła nowojorską Dzielnicą Finansową w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych. To rzetelna i naszpikowana faktami opowieść o świecie, w którym pod koniec ubiegłego wieku każdy chciał się przecież znaleźć.
Otwórz
Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work That Lasts
Ryan HolidayBiznes E-commerce Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Twórcze pisanie
Ponadczasowy hit. O sztuce tworzenia i marketingu dzieł, które przetrwają próbę czasu (2017) tłumaczy, jak zapewnić, żeby wspaniała kreatywna praca odniosła sukces rynkowy. Książka pokazuje nie tylko, jak osiągnąć sukces w konkretnym projekcie, ale także jak zapewnić sobie długotrwały sukces jako twórczej jednostce.
Otwórz