logo

Kategoria: Biznes

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Biznes'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 361

The 80/20 Principle: The Secret to Achieving More with Less
Richard Koch
Biznes Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty Zarządzanie Zarządzanie czasem
Według magazynu GQ „Reguła 80/20” (1997) roku to jedna z 25 najlepszych książek o biznesie wydanych w XX wieku. Poświęcona jest ona zasadzie 80/20, zgodnie z którą 80 procent naszych osiągnięć jest wynikiem tylko 20 procent naszych starań. Ten niesamowity fenomen ma znaczenie dla każdej z dziedzin naszego życia, ponieważ ułatwia wyłowić z nich te najbardziej istotne dla nas kwestie.
Otwórz
Rebecca Henderson
Biznes Ekonomia Polityka
"Reimagining Capitalism in a World on Fire" prosi nas o ponowne przemyślenie sposobu funkcjonowania naszego systemu gospodarczego, jeśli mamy przetrwać obecne kryzysy, takie jak zmiana klimatu, nierówności i autorytarny populizm. W tym przewodniku po przyszłości Rebecca Henderson opisuje, w jaki sposób musimy zaszczepić cel w naszych przedsięwzięciach biznesowych, tak aby tworzyły one wspólną wartość, a nie tylko wartość dla akcjonariuszy.
Otwórz
James Altucher
Biznes Kariera Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty
Reinvent Yourself (2016) prezentuje praktyczne sposoby jak nieustannie przewartościowywać i na nowo kształtować swoje podejście do życia i biznesu, by wytyczyć własną ścieżkę do sukcesu. James Altucher pokazuje jak to zrobić, posługując się inspirującymi historiami zaczerpniętymi od duchowych przywódców, artystów i przedsiębiorców-miliarderów, którzy nauczyli go sztuki samoodnowy.
Otwórz
Remote: Office Not Required
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Kultura pracy Nauka Przywództwo Technologia Zarządzanie Zasoby ludzkie
Pozycja Remote.Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne zapewnia czytelnikowi poznanie tajników tak zwanej “pracy zdalnej” , możliwej dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. Książka szczegółowo obrazuje obawy przedsiębiorców przed pracą z domu, jak i korzyści płynące ze zdalnej formy funkcjonowania firmy. Dodatkowo zapewnia praktyczne wskazówki dla menedżerów i osób zarządzających firmą, które mogą pomóc wprowadzić, lub jeśli już takowa jest stosowana, polepszyć funkcjonowanie firmy w trybie zdalnym.
Otwórz
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Rework (2010) odrzuca tradycyjne wyobrażenia o tym, co jest potrzebne do prowadzenia firmy i oferuje zbiór nieortodoksyjnych porad, poczynając od produktywności, a kończąc na komunikacji i rozwoju produktu. Wnioski te oparte są na własnych doświadczeniach autorów w budowaniu, prowadzeniu i rozwijaniu firmy do punktu, w którym generuje ona miliony dolarów zysków rocznie.
Otwórz
Keep Going: 10 Ways to Stay Creative in Good Times and Bad
Austin Kleon
Biznes Kreatywność Projektowanie Przedsiębiorczość Psychologia Rozwój osobisty Wydajność
Książka "Rób swoje" dostarcza czytelnikom mnóstwa wskazówek, technik i strategii wspierających kreatywność, które pomagają przetrwać trudności w pracy twórczej. Chociaż tekst jest napisany przede wszystkim z myślą o artystach, pomysły te mają zastosowanie dla każdego, kogo praca lub rozrywka wymaga kreatywności.
Otwórz
Jan Maria Fijor
Biznes Ekonomia Firma Kapitalizm Przedsiębiorczość Wolny rynek
Książka Jana Marii Fijora, która nosi tytuł "Rynek okiem milionera. Ekonomia wolności" to pozycja czytelnicza pisana z perspektywy milionera, biznesmena i przedsiębiorcy traktująca o sytuacji gospodarczej i społecznej naszego kraju. W tym dziele literackim zostały przedstawione nie tylko mechanizmy mające wpływ na kwestie ekonomiczne, poruszone zostały także kwestie społeczne, między innymi te prawiące o poczuciu wolności.
Otwórz
Jeb Blount
Biznes Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż
Książka "Sales EQ" bada, jak specjaliści ds. sprzedaży mogą wykorzystać potęgę ludzkich emocji, aby zwiększyć swoją wydajność. Przedstawia uczucia, których doświadczają potencjalni nabywcy i wyjaśnia, jak sprzedawcy mogą nauczyć się trzymać własne emocje na wodzy podczas procesu sprzedaży.
Otwórz
Clockwork: Design Your Business to Run Itself
Mike Michalowicz
Biznes Przedsiębiorczość Zarządzanie Zarządzanie czasem
"Samograj" wyjaśnia, jak przedsiębiorcy mogą rozwijać swoje projekty, nie rezygnując ze zdrowych zmysłów. Sztuczka polega na wdrożeniu inteligentnych systemów i standardowych procedur operacyjnych, które pozwalają Twojemu biznesowi działać jak w zegarku bez Twojego ciągłego udziału, co daje Ci możliwość zmierzenia się z wyzwaniami lub przyjęcia możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze.
Otwórz
Robert I. Sutton , Huggy Rao
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Scaling Up Excellence" to pierwsza poważna publikacja biznesowa, która zajmuje się tym, jak liderzy mogą skutecznie rozpowszechniać wzorcowe praktyki w swoich organizacjach. Czytelnicy mogą liczyć na zapoznanie się z najnowszymi badaniami w dziedzinie zachowań organizacyjnych, wieloma pouczającymi studiami przypadków z branży oraz wieloma pomocnymi praktykami, strategiami i zasadami dotyczącymi skalowania działalności. Autorzy pomagają liderom i menedżerom zrozumieć główne wyzwania związane ze skalowaniem i pokazują, jak zidentyfikować doskonałe nisze, rozpowszechnić je i kultywować właściwy sposób myślenia w swoich organizacjach. Określają również zasady skalowania, którymi liderzy kierują się w swoich codziennych decyzjach.
Otwórz
Scientific Advertising
Claude Hopkins
Biznes Marketing i reklama Sprzedaż
Claude Hopkins bywa nazywany geniuszem reklamy, cudotwórcą, który każdy reklamowy projekt zamieniał w złoto. Był nie tylko teoretykiem reklamy, ale przede wszystkim praktykiem. 35 lat pracy w tej materii złożyło się na arsenał bezcennych przesłań, które do dziś są aktualne. Każdy nowy adept tej sztuki prawdopodobnie zaczyna od lektury Scientific advertising, czyli od reklamy naukowej, jak zatytułował swą książkę wielki mistrz. Zawarł w niej 21 legendarnych zasad pisania tekstów reklamowych. Swoją książkę określił jako podręcznik dla studentów i przewodnik dla reklamodawców. Warto pamiętać, że reklamę traktował jako naukę ścisłą, a książkę napisał w 1923 roku.
Otwórz
Avery Swartz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
„See You on the Internet” jest prostym przewodnikiem po świecie cyfrowego marketingu. Jeśli kiedykolwiek przytłoczyła Cię myśl o utworzeniu strony internetowej, bądź prowadzeniu kampanii reklamowej poprzez e-mail, ten tytuł przeprowadzi Cię przez planowanie, wstawianie nowych elementów i mierzenie Twoich starań na rynku.
Otwórz
The Millionaire Next Door: The Surprising Secrets of America's Wealthy
Thomas J. Stanley, William D. Danko
Biznes Finanse Finanse osobiste Inwestycje Przedsiębiorczość
Opierając się na przeprowadzonych wywiadach książka, „Sekrety amerykańskich milionerów” (1996) ujawnia, że życie codzienne wielu z nich bardzo różni się od tego stereotypowego życia bogacza, oznaczającego jazdę drogim samochodem, mieszkanie w ogromnej willi oraz posiadanie na podwórku prywatnego odrzutowca. Jednocześnie, książka ta udowadnia, że stanie się milionerem wcale nie jest takie trudne, a każdy z nas może nauczyć się nie tylko, jak stać się bogatym, ale i jak nim pozostać.
Otwórz
The Secrets of Closing the Sale
Zig Ziglar
Biznes Firma Marketing i reklama Sprzedaż
Sprzedaż jest umiejętnością jak każda inna. Każdy, kto umiejętnie wykonuje zawód handlowca, ma ogromne szanse na osiągnięcie satysfakcji z życia zawodowego oraz adekwatnej gratyfikacji finansowej. Trzeba zacząć od zmiany optyki, bo sprzedaż powinna się opierać na relacji win-win i rozwiązywaniu potrzeb klienta. Zapomnij o nachalnym wciskaniu produktów osobom, które nie odczuwają po zakupie żadnej korzyści.
Otwórz
Austin Kleon
Biznes Kreatywność Projektowanie Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty Twórcze pisanie Wydajność
Show Your Work! (2014) to przewodnik po tym, jak stać się rozpoznawalnym. Mówi o wykorzystaniu swojej sieci kontaktów, zamiast tracić czas na "networking", czyli nawiązywanie kontaktów, w tradycyjnym tego znaczeniu. Ta wypełniona praktycznymi poradami książka pokazuje jak dopuścić innych do swojego środowiska poprzez bycie produktywnym, otwartym i hojnym, dodatkowo nakreślając wszystkie korzyści, które otrzymasz w zamian.
Otwórz
Lech Kaniuk
Biografia Biznes Firma Motywacja Przedsiębiorczość Startupy
Autora książki można nazwać urodzonym przedsiębiorcą. Nawet jeśli chwilowo zajmował się czymś innym, to zawsze powracał do głównego nurtu. Pierwszą swoją innowację sprzedał, gdy miał 18 lat. Kilka lat później został najmłodszym konsultantem do spraw innowacji w szwedzkiej państwowej firmie Almi. Następnie współtworzył firmę KYAB AB zajmującą się innowacyjnymi rozwiązaniami do mierzenia energii w budynkach mieszkalnych. W 2008 roku opatentował przykrywkę do mikrofalówek, w kolejnych latach wydawał książki, współtworzył program telewizyjny i audycję radiową. Od 2006 roku zaangażował się w internetową sprzedaż jedzenia. Z Pizza Portal wrócił do Polski i zdominował rynek. Widać go w wielu przedsięwzięciach: przy aplikacji do zamawiania taksówek, w spółce kawowej Bean&Buddies, w spółce nieruchomościowej, nadal znajduje czas na pisanie i czytanie książek.
Otwórz
The Power of Broke: How Empty Pockets, a Tight Budget, and a Hunger for Success Can Become Your Greatest Competitive Advantage
Daymond John, Daniel Paisner
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
"Siła przedsiębiorczości, siła upadku" ujawnia, jak rozpoczęcie działalności gospodarczej z ograniczonym budżetem nie musi być niedogodnością. Z właściwą perspektywą można wykorzystać siłę upadku do stworzenia zadziwiającej kreatywności. Dzięki świeżemu spojrzeniu na świat biznesu, przestaniesz postrzegać pieniądze (lub ich brak) jako barierę dla przedsiębiorczości, ponieważ prawda jest taka, że każdy z odpowiednim pomysłem i nastawieniem może założyć firmę. Na co więc czekasz?
Otwórz
The Automatic Customer: Creating a Subscription Business in Any Industry
John Warrillow
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Relacje z klientami Sprzedaż
Od artykułów spożywczych, przez dostęp do stoków narciarskich, po płyty MP3 - dziś wszystkie rodzaje biznesu działają w oparciu o subskrypcję i wszyscy, od gigantów takich jak Amazon, po małe lokalne firmy, czerpią z tego korzyści. Książka Siła subskrypcji. Jak zdobyć klientów i zbudować dochodowy biznes abonamentowy w dowolnej branży przedstawia wiele modeli, które możesz zastosować, wyjaśnia, jak ocenić sukces i daje wskazówki, jak utrzymać dobrą passę.
Otwórz
James Altucher
Biznes Kariera Motywacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Sukces osobisty
Skip the Line (2021) to praktyczny poradnik jak osiągnąć swoje marzenia szybko. Odkrywa strategie skracania drogi do sukcesu, które obejmują sposoby realizacji i skalowania pomysłów, uczenia się nowych umiejętności i zaprzęgania strachu do wspierania rozwoju.
Otwórz
Hooked: How to Build Habit-Forming Products
Nir Eyal
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Psychologia Sprzedaż Technologia
Książka "Skuszeni" wyjaśnia, poprzez anegdoty i badania naukowe, jak i dlaczego włączamy pewne produkty do naszej codziennej rutyny i dlaczego takie produkty są Świętym Graalem dla każdej firmy skupionej na konsumentach. Daje konkretne rady, jak firmy mogą sprawić, że ich produkty wejdą w nawyk, jednocześnie zgłębiając problematykę moralną, która się z tym wiąże.
Otwórz
High Performance Habits: How Extraordinary People Become That Way
Brendon Burchard
Biznes Finanse osobiste Kariera Psychologia Radzenie sobie ze stresem Rozwój osobisty
Tytuł "Efektywne przyzwyczajenia" bada sześć nawyków, które mogą zmienić zwykłego człowieka w kogoś niezwykle produktywnego. Doradca personalny, Brendon Burchard, czerpie z danych i statystyk jednego z największych badań, jakie kiedykolwiek przeprowadzono wśród najbardziej produktywnych ludzi na świecie, aby zbadać ich zwyczaje i dowiedzieć się, co skłania ludzi sukcesu do działania.
Otwórz
Bold: How to Go Big, Create Wealth and Impact the World
Peter H. Diamandis, Steven Kotler
Biznes Etyka Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Technologia
Śmiało! Jak stać się wielkim, zamożnym i wpływowym (2015) to podręcznik o sposobach osiągania bogactwa przy użyciu najbardziej skutecznych i nowatorskich narzędzi: technologii wykładniczych. Korzystając z przykładów z życia wziętych i przewodników krok po kroku, dowiesz się, w jaki sposób można przełożyć koncepcje start-upów na firmy warte miliardy dolarów.
Otwórz
The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation
Matthew Dixon , Brent Adamson
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Strategia sprzedaży uległa zmianie. Zamiast sprzedawać produkty "uniwersalne", najlepsi przedstawiciele handlowi wyróżniają się w dzisiejszych czasach, oferując indywidualne rozwiązania unikalnych problemów. W tym celu stosują oni model sprzedaży "challenger". Z tej książki dowiesz się, czym jest ten model i jak może zrewolucjonizować organizację sprzedaży.
Otwórz
Sean Ellis, Morgan Brown
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Startupy
Z pewnością każdy z nas słyszał już historie o sukcesach startupów przyciągających miliony użytkowników i zarabiających miliardy dolarów praktycznie z dnia na dzień. Startup Growth Engines (2014) prezentuje nam to, co wszystkie te firmy mają wspólnego: nowoczesne podejście zwane "growth hacking". Dzięki temu streszczeniu dowiesz się, w jaki sposób Twoja firma może wykorzystać techniki marketingowe typu viral, modele biznesowe freemium i inne czynniki napędzające wzrost, aby szybko osiągnąć sukces komercyjny.
Otwórz
Steven Kotler, Jamie Wheal
Biznes Psychologia Rozwój osobisty Technologia
Stealing Fire (2017) analizuje pełną kontrowersji i ekscytującą pogoń za zmieniającymi się stanami świadomości. Książka zabiera czytelników w podróż śladami rewolucyjnych nonkonformistów, którzy próbują zmienić sposób, w jaki doświadczają świata - od przedsiębiorców technologicznych po skoczków BASE, od medytujących po bywalców festiwali.
Otwórz
Walter Isaacson
Biografia Biznes Historia Technologia
Niniejsza książka jest kroniką brawurowego, bogatego w przygody życia Steve'a Jobsa, innowacyjnego przedsiębiorcy i ekscentrycznego założyciela firmy Apple. Książka opisuje zarówno pierwsze doświadczenia Jobsa związane z duchowością i LSD, jak i jego szczytowe osiągnięcia jako światowej ikony technologii. Przedstawia udane przedsięwzięcia oraz bitwy, które stoczył po drodze.
Otwórz
Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Biznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
"Strategia błękitnego oceanu" to przewodnik tłumaczący, jak wyprzedzić konkurencję w przepełnionej branży. Ten tekst, oparty na dziesięcioleciach doświadczeń autorów, wyjaśnia, dlaczego należy dążyć do tego, by konkurencja stała się przestarzała i jak możesz otworzyć zupełnie nowe wymiary możliwości.
Otwórz
Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors
Michael E. Porter
Biznes Ekonomia Finanse Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
Książka "Strategia konkurencji" prezentuje szczegółową analizę cech charakterystycznych dla konkurencji w branży, a także powszechnie stosowanych strategii, które zapewniają sukces w biznesie. Nie tylko oferuje cenne spostrzeżenia na temat tego, jak konkurować na rynku, ale również pokazuje, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać informacje o swoich konkurentach, aby ich pokonać w walce o klienta.
Otwórz
Built to Sell: Creating a Business That Can Thrive Without You
John Warrillow
Biznes Firma Kariera Przedsiębiorczość Zarządzanie
„Stworzony do sprzedaży” to książka opisująca kluczowe strategie, dotyczące budowy małej firmy usługowej oraz przygotowania jej do przyszłej sprzedaży. Niniejsze streszczenie opisuje te strategie, opowiadając historię Alexa Stapletona, właściciela agencji reklamowej oraz doradzającego mu przyjaciela, Teda Gordona, będącego odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą.
Otwórz
SuperFreakonomics: Global Cooling, Patriotic Prostitutes And Why Suicide Bombers Should Buy Life Insurance
Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner
Biznes Ekonomia Nauka Psychologia Socjologia
Superfreakonomia. Globalne ochłodzenie, patriotyczne prostytutki i dlaczego zamachowcy-samobójcy powinni wykupić polisę na życie (2009) wyjaśnia, dlaczego patrzenie na świat z perspektywy ekonomicznej może pomóc nam zrozumieć nasz współczesny świat. Dzięki barwnym opowieściom z historii ludzkości ilustruje kluczowe zasady ekonomiczne i znaczenie gromadzenia danych, a także oferuje zaskakujące rozwiązania globalnych problemów, z którymi się dziś borykamy.
Otwórz