Kategoria: Biznes
Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Biznes'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.
Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorzeLiczba streszczeń książek: 361
Sam Horn
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Twórcze pisanie
Niniejsza książka wyjaśnia, jak formułować wiadomości i idee, które zapadają w pamięć odbiorców, ponieważ są popularne, oryginalne i trafne. Autor Sam Horn oferuje bardzo elastyczne i systematyczne podejście do tworzenia haseł, tytułów i tagów, które przyciągają uwagę ludzi i przekonują ich do Twojej marki, produktu lub pomysłu.
Otwórz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Twórcze pisanie
Niniejsza książka wyjaśnia, jak formułować wiadomości i idee, które zapadają w pamięć odbiorców, ponieważ są popularne, oryginalne i trafne. Autor Sam Horn oferuje bardzo elastyczne i systematyczne podejście do tworzenia haseł, tytułów i tagów, które przyciągają uwagę ludzi i przekonują ich do Twojej marki, produktu lub pomysłu.
Otwórz
Al Ries, Jack Trout
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż
Positioning zyskała miano jednej z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się książek na temat strategii marketingowych w ciągu ostatnich kilku dekad. Książka prezentuje rewolucyjną koncepcję marketingową opracowaną przez autorów w latach 70-tych XX wieku, po tym jak stało się jasne, że klasyczna reklama nie jest już skuteczna ze względu na wzrost liczby mediów i konkurencji. Positioning kładzie nacisk na to, jak pozycjonować swój produkt na rynku, aby stać się liderem w branży.
Otwórz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Psychologia Sprzedaż
Positioning zyskała miano jednej z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się książek na temat strategii marketingowych w ciągu ostatnich kilku dekad. Książka prezentuje rewolucyjną koncepcję marketingową opracowaną przez autorów w latach 70-tych XX wieku, po tym jak stało się jasne, że klasyczna reklama nie jest już skuteczna ze względu na wzrost liczby mediów i konkurencji. Positioning kładzie nacisk na to, jak pozycjonować swój produkt na rynku, aby stać się liderem w branży.
Otwórz
Post Corona: From Crisis to Opportunity
Scott GallowayBiznes Polityka Technologia Zarządzanie
Post Corona (2020) stanowi obiektywną ocenę skutków epidemii COVID-19, która zmieniła nasz świat. To studium post-pandemicznego świata biznesu pokazuje, kto skorzystał, a kto ucierpiał z powodu wirusa.
Otwórz
The Checklist Manifesto: How to Get Things Right
Atul GawandeBiznes Medycyna Nauka Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty Wydajność
Opierając się na swoim doświadczeniu chirurga, Atul Gawande w swojej książce "Potęga checklisty" ujawnia zaskakujące dowody na to, jak korzystanie z prostej listy kontrolnej może znacznie zmniejszyć liczbę błędów ludzkich w złożonych zawodach, takich jak lotnictwo, inżynieria i medycyna.
Otwórz
Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions
Dan ArielyBiznes Ekonomia Psychologia Socjologia
Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje (2010) wyjaśnia fundamentalnie irracjonalne zachowania, które podejmujemy każdego dnia. Dlaczego decydujemy się na dietę, a potem z niej rezygnujemy, gdy tylko zobaczymy smakowity deser? Dlaczego twoja mama obraziłaby się, gdybyś próbował zapłacić jej za niedzielny posiłek, który z miłością przygotowała? Dlaczego leki przeciwbólowe są skuteczniejsze, gdy pacjent myśli, że są droższe? Przyczyny i sposoby zaradzenia tym i innym irracjonalnościom zostały zbadane i wyjaśnione za pomocą badań i anegdot.
Otwórz
The Power of Charm: How to Win Anyone Over in Any Situation
Brian Tracy, Ron ArdenBiznes Motywacja Psychologia Rozwój osobisty Sprzedaż Sukces osobisty
Czym jest urok osobisty? Tak naprawdę to zbiór najróżniejszych cech, takich jak: pewność siebie, ton głosu, proporcje ciała, wygląd, gestykulacja. Niektórzy szczęśliwcy posiadają wrodzony urok osobisty, który znacznie pomaga w osiąganiu zamierzonych celów. Dobra wiadomość jest jednak taka, że każdy z nas może wypracować w sobie cechy i zachowania, które sprawią, że będzie w stanie łatwiej zjednać sobie sympatię innych ludzi.
Otwórz
Powershift: Transform Any Situation, Close Any Deal, and Achieve Any Outcome
Daymond John, Daniel PaisnerBiznes Negocjacje Przywództwo
"Powershift" to poradnik, jak przygotować się na sukces. Czerpiąc z doświadczeń autora Daymonda Johna jako przedsiębiorcy w branży odzieżowej i show-biznesie, dostarcza on wielu wskazówek, trików i pomysłów, które pomogą Ci poszerzyć wpływy i przekonać innych do swojej sprawy.
Otwórz
Outliers: The Story of Success
Malcolm GladwellBiznes Kariera Psychologia Rozwój osobisty Socjologia Statystyka Sukces osobisty
"Poza schematem" to badanie osób, które osiągnęły sukces (w matematyce, sporcie, prawie, czy jakiejkolwiek innej dziedzinie) tak niezwykły, że leży poza sferą normalnego doświadczenia. Często wydaje nam się, że Ci wybitni posiadają jakąś tajemniczą, wrodzoną zdolność, która pomaga im wznieść się na szczyt w swojej dziedzinie, ale inne czynniki, takie jak rodzina, kultura, a nawet data urodzenia, również mogą mieć ogromny wpływ na sukces.
Otwórz
Reinventing Organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness
Frederic LalouxBiznes Firma Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty Zarządzanie
Książka :Pracować inaczej” porusza temat tego, dlaczego współczesne firmy na całym świecie, eliminują ze swoich szeregów szefów i zastępując ich płaską strukturą organizacyjną, a także przedkładają cele ponad zyski. Co więcej, stosując ten nie-hierarchiczny model, firmy te doświadczają pełni rozkwitu.
Otwórz
Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade
Robert B. CialdiniBiznes Marketing i reklama Negocjacje Psychologia
„Pre-swazja” (2016) to książka traktująca o sztuce manipulacji. W szczególności, ujawnia one, że w perswazji nie chodzi tylko o dobór określonego dla danego zagadnienia słownictwa; ale również o to, w jaki sposób pre-swazer gra na emocjach swoich odbiorców, sprawiając, że jego produkt lub pomysł wydają się dużo bardziej istotne, niż są w rzeczywistości. Pre-swazer, którym może być twoja mama lub nauczyciel, doradca czy przedstawiciel handlowy, dziennikarz, a nawet człowiek rekrutujący nowicjuszy do sekty, doskonale wie, jak stworzyć wokół danej sytuacji odpowiednią otoczkę i uzyskać efekt, na którym mu zależy.
Otwórz
Aaron Ross, Marylou Tyler
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Predictable Revenue (2014) uchyla rąbka tajemnicy sukcesu, jaki odniósł SalesForce.com. Trudno jest ubiegać się o większe inwestycje, jeśli przyszłość Twojej sprzedaży jest tajemnicą, zatem postępuj zgodnie z etapami opisanymi w tym poradniku, aby zanatomizować i zoptymalizować swoją siłę sprzedaży oraz stworzyć realne - i przewidywalne - leady, które będą stale napływać.
Otwórz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Predictable Revenue (2014) uchyla rąbka tajemnicy sukcesu, jaki odniósł SalesForce.com. Trudno jest ubiegać się o większe inwestycje, jeśli przyszłość Twojej sprzedaży jest tajemnicą, zatem postępuj zgodnie z etapami opisanymi w tym poradniku, aby zanatomizować i zoptymalizować swoją siłę sprzedaży oraz stworzyć realne - i przewidywalne - leady, które będą stale napływać.
Otwórz
Emotion By Design: Creative Leadership Lessons from a Life at Nike
Greg HoffmanBiznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sport Sprzedaż Zarządzanie
Projektanci emocji (2022) zgłębia tajniki kreatywnej filozofii, która może wyróżnić Twoją markę na tle innych. Przedstawia lekcje i historie z doświadczenia autora w projektowaniu i marketingu w Nike.
Otwórz
Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want
Alexander Osterwalder, Yves PigneurBiznes Planowanie Przedsiębiorczość Przywództwo Technologia Zarządzanie
Projektowanie propozycji wartości (2014) to kompleksowy przewodnik po projektowaniu atrakcyjnych produktów i usług. Źródłem prawdziwej wartości jest empatia z klientami, aby dowiedzieć się, w jakich codziennych pracach i zadaniach potrzebują pomocy. Jednak wymyślenie produktu, który pomoże klientom wykonać te prace i zadania, to dopiero początek.
Otwórz
Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence-and How You Can, Too
Gary VaynerchukBiznes Finanse Social Media
Crushing it! (2008) wyjaśnia i pokazuje, dlaczego posiadanie silnej marki osobistej jest niezbędne w biznesie. Rozwijając kluczowe idee z bestsellera autora z 2009 pt. „Crush it!”, autor czerpie ze swojego doświadczenia oraz doświadczenia czytelników i udowadnia, że zauważalna obecność na wielu platformach społecznościowych jest kluczem do sukcesu.
Otwórz
Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup
Bill AuletBiznes Ekonomia Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Startupy Zarządzanie
Rewelacyjna książka dla początkujących przedsiębiorców. Tutaj nie ma wodzenia za nos i szybkich metod na wzbogacenie się dla naiwnych. Autor rzeczowo, krok po kroku, używając metod matematycznych i przykładów z życia wziętych pokazuje, na co warto zwrócić uwagę w przypadku prowadzenia biznesu, aby maksymalizować możliwość osiągnięcia sukcesu.
Otwórz
Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers
Geoffrey A. MooreBiznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Technologia
Przeskoczyć przepaść (1991) omawia dynamikę rynku, z którą muszą zmierzyć się nowe, innowacyjne produkty, a w szczególności zniechęcającą przepaść, która znajduje się między rynkami wczesnego i mainstreamowego nurtu. Publikacja zawiera konkretne porady dotyczące tego, jak dokonać tego trudnego przejścia, a także przykłady firm, które zmagały się z tą przepaścią.
Otwórz
The Obstacle Is the Way: The Timeless Art of Turning Trials into Triumph
Ryan HolidayBiznes Filozofia Motywacja Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Sukces osobisty
W Przeszkoda czy wyzwanie? Stoicka sztuka przekuwania problemów w sukcesy, Ryan Holiday przybliża odwieczną filozofię stoicką. Analizując zmagania historycznych postaci o inspirującej wytrwałości, Holiday pokazuje nie tylko, jak przeszkody nie były w stanie ich pokonać, ale co ważniejsze, jak ci ludzie dzięki tym przeszkodom rozkwitali. Holiday pokazuje, jak możemy obrócić przeszkody na naszą korzyść i jak możemy przekształcić pozorne blokady w sukces, zarówno w naszych biznesach, jak i w życiu osobistym.
Otwórz
Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
Chip Heath, Dan HeathBiznes Filozofia Komunikacja Przywództwo Psychologia Umiejętności komunikacyjne
Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje tłumaczy, czemu niektóre pomysły stają się popularne, natomiast inne więdną i umierają. Książka opisuje najważniejsze cechy "lepkości", czyli to, co sprawia, że pomysły "trzymają się" w umyśle i jak sprawić, by działały na Twoją korzyść. Dla kogo jest ta książka?
Otwórz
Business Adventures
John BrooksBiznes Ekonomia Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz Przedsiębiorczość Zarządzanie
Przygody przedsiębiorców obejmuje dwanaście wciągających analiz przypadków kluczowych wydarzeń w biznesie, ekonomii i finansach. Mimo że dotyczą one wydarzeń i firm, o których być może nigdy nie słyszałeś, studia przypadków są bardzo ciekawe, a wyciągnięte z nich wnioski są nadal aktualne.
Otwórz
Ready for Anything: 52 Productivity Principles for Getting Things Done
David AllenBiznes Motywacja Przedsiębiorczość Rozwój osobisty Zarządzanie czasem
W książce "Przygotowani na wszystko" David Allen, ekspert w dziedzinie produktywności przedstawia szereg technik, które pomogą Ci oczyścić umysł i biurko, uporać się z przeszkodami i przygotować się na wszystkie kreatywne, wymagające i satysfakcjonujące projekty, które pojawią się na Twojej drodze. Dodatkowo, książka służy jako wprowadzenie do ogólnych zasad przełomowego systemu produktywności Allena.
Otwórz
Abundance: The Future Is Better Than You Think
Peter H. Diamandis, Steven KotlerBiznes Ekonomia Filozofia Nauka Polityka Technologia
Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje. Jak konwergencja technologii radykalnie zmieni biznes, przemysł i nasze życie wyjaśnia, dlaczego nasza obecna sytuacja nie jest tak ponura, jak nam się wydaje, i przedstawia przekonujące argumenty przemawiające za tym, że przyszłość może być naznaczona obfitością, a nie niedostatkiem. Książka zabiera czytelników na wycieczkę po technologiach transformacyjnych, ich kluczowych graczach i pokazuje, jak te technologie mogłyby być wykorzystane do rozwiązania wielu problemów z zasobami, z którymi mamy do czynienia dzisiaj. Przede wszystkim jednak książka ta przypomina czytelnikom, że nadszedł interesujący i ekscytujący czas, by istnieć.
Otwórz
Leading at a Higher Level, Revised and Expanded Edition: Blanchard on Leadership and Creating High Performing Organizations
Ken BlanchardBiznes Planowanie Przywództwo Zarządzanie
Książka „Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji” to idealna lektura dla osób, które zarządzają lub planują zarządzać ludźmi. W niniejszej pozycji czytelniczej można znaleźć wiele przydatnych wskazówek, cennych strategii i wyjątkowych porad, które ułatwią menadżerom, kierownikom, liderom i przywódcom należyte pełnienie swoich obowiązków.
Otwórz
Switch: How to Change Things When Change Is Hard
Chip Heath, Dan HeathBiznes Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Zarządzanie
"Pstryk! Jak zmieniać, żeby zmienić" analizuje, dlaczego ludziom często trudno jest zmienić swoje zachowanie i jak, poprzez zrozumienie umysłu, możliwe jest znalezienie dróg na skróty, które ułatwiają proces zmiany. Poprzez badania naukowe i anegdoty, książka dostarcza prostych, ale skutecznych narzędzi do wprowadzania zmian.
Otwórz
The Psychology of Money: Timeless Lessons on Wealth, Greed, and Happiness
Morgan HouselBiznes Finanse Finanse osobiste Inwestycje Pieniądz Psychologia
"Psychologia pieniędzy" (2020) analizuje sposób, w jaki pieniądze działają w prawdziwym świecie. Przy podejmowaniu decyzji finansowych rzadko kierujemy się teoriami ekonomistów i czystymi arkuszami kalkulacyjnymi księgowych. W zamian, niezliczone czynniki, od osobistej historii do dumy, a nawet zazdrości, kształtują nasze decyzje. Rezultaty są często zaskakujące - i zawsze fascynujące.
Otwórz
The Psychology of Selling: Increase Your Sales Faster and Easier Than You Ever Thought Possible
Brian TracyBiznes Sprzedaż
Psychologia sprzedaży (2004) wprowadzi Cię w świat psychologii konsumpcji. Poniższe streszczenie odkrywa techniki stosowane przez najlepszych sprzedawców na świecie, tak abyś Ty także mógł ich użyć w celu poprawy swoich wyników sprzedaży w dowolnej branży.
Otwórz
Thinking, Fast and Slow
Daniel KahnemanBiznes Ekonomia Filozofia Nauka Psychologia Rozwój osobisty
Daniel Kahneman w swojej książce Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym (2011) - będąca podsumowaniem dziesięcioleci badań, które doprowadziły do przyznania mu Nagrody Nobla - przybliża swój dotychczasowy wkład w rozumienie psychologii i ekonomii behawioralnej. Przez lata Kahneman i jego współpracownicy, których dokonania książka obszernie omawia, znacząco przyczynili się do powstania nowego wyobrażenia o ludzkim umyśle. Obecnie lepiej rozumiemy, w jaki sposób podejmowane są decyzje, dlaczego niektóre błędy w ocenie są tak powszechne i jak możemy się poprawić.
Otwórz
The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference
Malcolm GladwellBiznes Kariera Marketing i reklama Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Socjologia Sukces osobisty
"Punkt przełomowy" opisuje, dlaczego pewne idee, produkty i zachowania rozprzestrzeniają się jak epidemia i co możemy zrobić, aby świadomie wywołać taką epidemię i mieć nad nią kontrolę.
Otwórz
Erik Fisher, Jim Woods
Biznes Rozwój osobisty Wydajność
Ready Aim Fire! (2014) stanowi przewodnik krok po kroku w zakresie wyznaczania i osiągania celów osobistych i zawodowych. Książka ta stanowi przystępny punkt wyjścia do nauki sztuki przekształcania marzeń w rzeczywistość, jeśli chcesz osiągnąć w życiu więcej, ale nie wiesz, od czego zacząć.
Otwórz
Biznes Rozwój osobisty Wydajność
Ready Aim Fire! (2014) stanowi przewodnik krok po kroku w zakresie wyznaczania i osiągania celów osobistych i zawodowych. Książka ta stanowi przystępny punkt wyjścia do nauki sztuki przekształcania marzeń w rzeczywistość, jeśli chcesz osiągnąć w życiu więcej, ale nie wiesz, od czego zacząć.
Otwórz
Making Ideas Happen: Overcoming the Obstacles Between Vision and Reality
Scott BelskyBiznes Przedsiębiorczość Przywództwo Zarządzanie
„Realizacja genialnych pomysłów” to książka rozprawiająca się z przeszkodami znajdującymi sę między twoimi świetnymi pomysłami, a ich realizacją. Pozwala nam ona zapoznać się ze sposobami, dzięki którym odnoszący sukcesy indywidualiści, ale również całe działy odpowiedzialne za kreatywność, pokonują te przeszkody. Oferuje przy tym przykłady, zaczerpnięte z życia i rozwoju nie tylko wiodących światowych marek, ale również niezwykle kreatywnych umysłów.
Otwórz
The 10x Rule: The Only Difference Between Success and Failure
Grant CardoneBiznes Motywacja Przedsiębiorczość Przywództwo Rozwój osobisty
Reguła 10X. Jedyna różnica pomiędzy sukcesem a porażką. (2011) udziela klarownych wskazówek, jak najlepiej zaplanować swoją drogę do sukcesu. Te wskazówki nauczą Cię, dlaczego ta mało znana strategia działa i jak wprowadzić ją w życie, dając Ci jednocześnie narzędzia niezbędne do osiągnięcia sukcesu większego, niż kiedykolwiek wydawało Ci się to możliwe.
Otwórz