logo
Strona główna Fabryka wiedzy Kategorie tematyczne Marketing i reklama

Kategoria: Marketing i reklama

Poznaj najciekawsze książki z kategorii 'Marketing i reklama'. Te książki pomogą Ci zdobyć przewagę, poszerzyć horyzonty i działać skuteczniej.

Wyszukaj książkę Kliknij i wyszukaj po tytule lub autorze

Brak dostępu

Nie masz dostępu do 'Fabryki wiedzy'. Wykup dostęp Premium i odkryj setki wartościowych opracowań, które pomogą Ci rozwijać biznes, marketing, sprzedaż i siebie.

 

Liczba streszczeń książek: 89

The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference
Malcolm Gladwell
Biznes Kariera Marketing i reklama Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Socjologia Sukces osobisty
"Punkt przełomowy" opisuje, dlaczego pewne idee, produkty i zachowania rozprzestrzeniają się jak epidemia i co możemy zrobić, aby świadomie wywołać taką epidemię i mieć nad nią kontrolę.
Otwórz
Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Przywództwo Sprzedaż Zarządzanie
Rework (2010) odrzuca tradycyjne wyobrażenia o tym, co jest potrzebne do prowadzenia firmy i oferuje zbiór nieortodoksyjnych porad, poczynając od produktywności, a kończąc na komunikacji i rozwoju produktu. Wnioski te oparte są na własnych doświadczeniach autorów w budowaniu, prowadzeniu i rozwijaniu firmy do punktu, w którym generuje ona miliony dolarów zysków rocznie.
Otwórz
Jeb Blount
Biznes Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż
Książka "Sales EQ" bada, jak specjaliści ds. sprzedaży mogą wykorzystać potęgę ludzkich emocji, aby zwiększyć swoją wydajność. Przedstawia uczucia, których doświadczają potencjalni nabywcy i wyjaśnia, jak sprzedawcy mogą nauczyć się trzymać własne emocje na wodzy podczas procesu sprzedaży.
Otwórz
Scientific Advertising
Claude Hopkins
Biznes Marketing i reklama Sprzedaż
Claude Hopkins bywa nazywany geniuszem reklamy, cudotwórcą, który każdy reklamowy projekt zamieniał w złoto. Był nie tylko teoretykiem reklamy, ale przede wszystkim praktykiem. 35 lat pracy w tej materii złożyło się na arsenał bezcennych przesłań, które do dziś są aktualne. Każdy nowy adept tej sztuki prawdopodobnie zaczyna od lektury Scientific advertising, czyli od reklamy naukowej, jak zatytułował swą książkę wielki mistrz. Zawarł w niej 21 legendarnych zasad pisania tekstów reklamowych. Swoją książkę określił jako podręcznik dla studentów i przewodnik dla reklamodawców. Warto pamiętać, że reklamę traktował jako naukę ścisłą, a książkę napisał w 1923 roku.
Otwórz
Avery Swartz
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
„See You on the Internet” jest prostym przewodnikiem po świecie cyfrowego marketingu. Jeśli kiedykolwiek przytłoczyła Cię myśl o utworzeniu strony internetowej, bądź prowadzeniu kampanii reklamowej poprzez e-mail, ten tytuł przeprowadzi Cię przez planowanie, wstawianie nowych elementów i mierzenie Twoich starań na rynku.
Otwórz
The Secrets of Closing the Sale
Zig Ziglar
Biznes Firma Marketing i reklama Sprzedaż
Sprzedaż jest umiejętnością jak każda inna. Każdy, kto umiejętnie wykonuje zawód handlowca, ma ogromne szanse na osiągnięcie satysfakcji z życia zawodowego oraz adekwatnej gratyfikacji finansowej. Trzeba zacząć od zmiany optyki, bo sprzedaż powinna się opierać na relacji win-win i rozwiązywaniu potrzeb klienta. Zapomnij o nachalnym wciskaniu produktów osobom, które nie odczuwają po zakupie żadnej korzyści.
Otwórz
The Power of Broke: How Empty Pockets, a Tight Budget, and a Hunger for Success Can Become Your Greatest Competitive Advantage
Daymond John, Daniel Paisner
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
"Siła przedsiębiorczości, siła upadku" ujawnia, jak rozpoczęcie działalności gospodarczej z ograniczonym budżetem nie musi być niedogodnością. Z właściwą perspektywą można wykorzystać siłę upadku do stworzenia zadziwiającej kreatywności. Dzięki świeżemu spojrzeniu na świat biznesu, przestaniesz postrzegać pieniądze (lub ich brak) jako barierę dla przedsiębiorczości, ponieważ prawda jest taka, że każdy z odpowiednim pomysłem i nastawieniem może założyć firmę. Na co więc czekasz?
Otwórz
The Automatic Customer: Creating a Subscription Business in Any Industry
John Warrillow
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Relacje z klientami Sprzedaż
Od artykułów spożywczych, przez dostęp do stoków narciarskich, po płyty MP3 - dziś wszystkie rodzaje biznesu działają w oparciu o subskrypcję i wszyscy, od gigantów takich jak Amazon, po małe lokalne firmy, czerpią z tego korzyści. Książka Siła subskrypcji. Jak zdobyć klientów i zbudować dochodowy biznes abonamentowy w dowolnej branży przedstawia wiele modeli, które możesz zastosować, wyjaśnia, jak ocenić sukces i daje wskazówki, jak utrzymać dobrą passę.
Otwórz
Hooked: How to Build Habit-Forming Products
Nir Eyal
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Psychologia Sprzedaż Technologia
Książka "Skuszeni" wyjaśnia, poprzez anegdoty i badania naukowe, jak i dlaczego włączamy pewne produkty do naszej codziennej rutyny i dlaczego takie produkty są Świętym Graalem dla każdej firmy skupionej na konsumentach. Daje konkretne rady, jak firmy mogą sprawić, że ich produkty wejdą w nawyk, jednocześnie zgłębiając problematykę moralną, która się z tym wiąże.
Otwórz
The Challenger Sale: Taking Control of the Customer Conversation
Matthew Dixon , Brent Adamson
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Strategia sprzedaży uległa zmianie. Zamiast sprzedawać produkty "uniwersalne", najlepsi przedstawiciele handlowi wyróżniają się w dzisiejszych czasach, oferując indywidualne rozwiązania unikalnych problemów. W tym celu stosują oni model sprzedaży "challenger". Z tej książki dowiesz się, czym jest ten model i jak może zrewolucjonizować organizację sprzedaży.
Otwórz
Sean Ellis, Morgan Brown
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Startupy
Z pewnością każdy z nas słyszał już historie o sukcesach startupów przyciągających miliony użytkowników i zarabiających miliardy dolarów praktycznie z dnia na dzień. Startup Growth Engines (2014) prezentuje nam to, co wszystkie te firmy mają wspólnego: nowoczesne podejście zwane "growth hacking". Dzięki temu streszczeniu dowiesz się, w jaki sposób Twoja firma może wykorzystać techniki marketingowe typu viral, modele biznesowe freemium i inne czynniki napędzające wzrost, aby szybko osiągnąć sukces komercyjny.
Otwórz
Influencer: The Power to Change Anything
Kerry Patterson, Joseph Grenny
Komunikacja Marketing i reklama Przywództwo Psychologia Rozwój osobisty Umiejętności komunikacyjne Zarządzanie
Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę (2007) wydobywa esencję tego, jak działa wywieranie wpływu. Oprócz przykładów prawdziwych ludzi, którzy doskonale radzą sobie z wpływaniem na zmiany, autorzy przedstawiają informacje zakorzenione w badaniach psychologicznych i dają ci narzędzia, których potrzebujesz, aby zwiększyć swój wpływ na innych.
Otwórz
Expert Secrets: The Underground Playbook for Converting Your Online Visitors into Lifelong Customers
Russell Brunson
Biznes Komunikacja Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż
Tajniki eksperta jest przystępną, mądrą mapą drogową do budowania biznesu z wykorzystaniem unikalnej wiedzy i umiejętności. Uważasz, że nie masz kwalifikacji, stopni naukowych lub certyfikatów, których „potrzebujesz”, aby rozpocząć działalność gospodarczą? Tak naprawdę każdy, kto ma odpowiednią ilość pasji, może rozpocząć i prowadzić dobrze prosperujący biznes, korzystając z kilku sekretów ekspertów.
Otwórz
My Life in Advertising and Scientific Advertising
Claude Hopkins
Marketing i reklama Sprzedaż
Czasy się zmieniają, jednak natura ludzka pozostaje taka sama. Tym przesłaniem autor pokazuje uniwersalne zasady, które obowiązują w świecie reklamy. Poradnik stanowi doskonały przewodnik dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć sukces w reklamie. Autor, opierając się na wieloletnim doświadczeniu, udowadnia, że zareklamować można każdy produkt, a dobra reklama niekoniecznie musi opierać się na wyszukanym pomyśle i kosztownej kampanii. Najprostszym i najlepszym nauczycielem reklamy okazuje się samo życie – obserwacja otaczającego nas świata i ludzi.
Otwórz
Traffic Secrets: The Underground Playbook for Filling Your Websites and Funnels with Your Dream Customers
Russell Brunson
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Technologia
Tajniki zwiększania ruchu (2023) pokazuje niezwykle odkrywczą prawdę: Twoi wymarzeni klienci są gotowi. Naucz się analizować swoich docelowych odbiorców, lokalizować ich punkty zapalne i pozyskiwać ich za pomocą wiecznie zielonych strategii hakowania wzrostu. Ten zmieniający zasady gry przewodnik ujawnia precyzyjne techniki kierowania stałego ruchu do lejków, kładąc podwaliny pod niepowstrzymany wzrost online.
Otwórz
Marty Neumeier
Biznes Marketing i reklama Przedsiębiorczość
Dzięki książce "The Brand Gap" zrozumiesz, w jaki sposób silna marka może zapewnić Twojej firmie przewagę nad konkurencją. Gdy nauczysz się, jak wdrożyć pięć zasad brandingu opisanych w tej książce, zrozumiesz, że wypełniając lukę między strategią a kreatywnością, będziesz w stanie stworzyć markę, której nie można się oprzeć i która sprawi, że klienci Cię zauważą.
Otwórz
Robert B. Miller
Biznes Marketing i reklama Sprzedaż
New Strategic Selling (1995) uczy, jak sfinalizować sprzedaż w najbardziej pozytywny i korzystny sposób zarówno dla siebie, jak i dla kupującego. Długotrwały sukces w sprzedaży polega na budowaniu relacji, zadowalaniu klientów i identyfikowaniu kluczowych czynników, które wpływają na sprzedaż, a te wskazówki pomogą Ci w tym.
Otwórz
This Is Marketing: You Can't Be Seen Until You Learn to See
Seth Godin
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość
„To jest marketing!” (2018) to książka rozpoczynająca się dość prowokującym stwierdzeniem, które mówi, że ogólny kształt znanego nam marketingu zmienił się znacząco w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, jednak my sami nie dostosowaliśmy odpowiednio naszego myślenia o nim. Nasz mentalny model marketingu nadal umieszcza w jego epicentrum reklamę – co w dobie Internetu, nie ma już jednak zbytniego sensu. Potrzebujemy nowej filozofii.
Otwórz
Traction: A Startup Guide to Getting Customers
Gabriel Weinberg, Justin Mares
Biznes Marketing i reklama Startupy Technologia
Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost (2014) objaśnia, czemu sukces każdego start-upu zależy nie tylko od oferowanych przez niego produktów, ale także od bazy klientów, jaką zbuduje. Weinberg i Mares przedstawiają sprawdzone metody pozyskiwania klientów i pomagają wybrać te najlepsze dla każdej fazy rozwoju firmy. Przy odrobinie Trakcji zdobędziesz - i rozwiniesz - publiczność, na którą zasługuje Twój produkt.
Otwórz
Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, eBooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business
Ann Handley, C.C. Chapman
Biznes Komunikacja Marketing i reklama Social Media Sprzedaż Twórcze pisanie Umiejętności komunikacyjne
Treść jest kluczowa (2012) stanowi przewodnik publikowania treści, dzięki któremu wdrożysz skuteczne i trwałe rozwiązania. Bez względu na to, czy jesteś nowicjuszem w dziedzinie mediów społecznościowych, czy też obeznanym z siecią profesjonalistą, niniejsze fragmenty wprowadzą Cię w tajniki narzędzi służących do publikowania treści w sieci oraz w serwisach społecznościowych, dając po drodze wiele pomocnych wskazówek dotyczących zawartości.
Otwórz
Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World
Gary Vaynerchuk
Biznes E-commerce Firma Marketing i reklama Social Media
Jab, Jab, Jab, Right Hook tłumaczy jak managerowie, marketerzy i małe biznesy mogą wykorzystać platformy społecznościowe, takie jak Facebook do rozbudowania swojego wizerunku publicznego. Dobra kampania reklamowa z użyciem mediów społecznościowych może zadać śmiertelny cios – tytułowy prawy sierpowy (right hook), który ogłusza klientów i sprawia, że kupują ich produkt. Autor uczy sztuczek z użyciem mediów społecznościowych, dzięki którym Twój produkt będzie latał jak motyl i żądlił jak pszczoła.
Otwórz
Grzegorz Krzemień
Biznes Firma Marketing i reklama Przedsiębiorczość Sprzedaż Startupy Zarządzanie
Dzięki tej książce dowiesz się jak skutecznie i efektywnie prowadzić swoją firmę, biorąc pod uwagę praktyczne doświadczenie i polskie realia. Znany przedsiębiorca - Grzegorz Krzemień - od lat działający w branży Internetu i reklamy, wskazuje jak rozwijać kompetencje firmy jako jednostki i firmy jako struktury. Poszerzenie oferty i zdobywanie nowych klientów przez doświadczonych przedsiębiorców, a także sposoby na pierwsze kroki stawiane we własnej firmie, to kwestie omawiane przez autora w sposób kompleksowy. Dowiesz się również, jak uzyskać stabilizację i rozwiązywać najczęstsze problemy pojawiające się na drodze rozwoju Twojego biznesu.
Otwórz
Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion
Gary Vaynerchuk
Biznes E-commerce Firma Marketing i reklama
"Wybij się!" to tekst motywacyjny, schemat i przewodnik dla tych, którzy chcą przekuć swoją pasję w biznes. Na przykładzie życia autora, książka ta szczegółowo opisuje, jak każdy może "wybić się", czyli uświadomić sobie możliwość życia swoją pasją, określenia swojego źródła utrzymania i zarabiania na życie z tego, co kocha robić.
Otwórz
Influence: The Psychology of Persuasion
Robert B. Cialdini
Biznes Marketing i reklama Psychologia Rozwój osobisty
„Wywieranie wpływu na ludzi” (1984) szczegółowo objaśnia podstawowe zasady perswazji. Jak nakłonić ludzi do przyznania ci racji? W jaki sposób to inni przekonują cię do swoich? W jaki sposób zostajesz zmanipulowany przez przebiegłych sprzedawców, sprytnych marketingowców oraz innych podstępnych naciągaczy? Niniejsze streszczenie pozwoli ci zrozumieć chwyty psychologiczne leżące u podstaw tych technik, umożliwiając ci uwolnienie twojej własnej perswazyjnej potęgi oraz jednoczesne, wzmocnienie twojej ochrony przed manipulacyjnymi wpływami innych.
Otwórz
Confessions of an Advertising Man
David Ogilvy
Biografia Biznes Firma Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż
"Wyznania człowieka reklamy" to zbiór porad i technik budowania udanych kampanii i agencji reklamowych. Napisana w czasie akcji serialu "Mad Men", książka jest nadal uważana za niezbędną lekturę w branży reklamowej, a oprócz tego zawiera porady dla aspirujących menedżerów w każdym biznesie.
Otwórz
Rise of the Youpreneur
Chris C. Ducker
Biznes Budowanie marki Firma Kariera Marketing i reklama Relacje z klientami Social Media Sprzedaż
Książka jest przeznaczona dla czytelnika, który chce zbudować firmę, sprzedawać produkty i zarabiać na marce osobistej, czyli dla Youpreneur’a -twórcy marki osobistej. Została ona napisana w formie podręcznika przez doświadczonego przedsiębiorcę, założyciela wielu firm, który przez odbiorców traktowany jest jako mentor biznesowy. Dociera do ludzi poprzez Internet ( jest mówcą, blogerem, twórcą podcastu), gdzie skutecznie propaguje ideę, dla której wymyślił nazwę: Youpreneur, co oddaje, czym jest nowy przedsiębiorca i nowy model biznesu. Istotę opisanego procesu zawarł w trzech częściach książki: budowanie, sprzedawanie i zarabianie. W książce zamieścił wiele informacji dodatkowych, które mogą pomóc w założeniu firmy oraz przedstawia, na końcu rozdziałów, studium przypadku, czyli historię ludzi, którym opisywany przez niego proces powiódł się.
Otwórz
Paweł Tkaczyk
Budowanie marki Firma Handel Marketing i reklama Social Media Sprzedaż
Książka Pawła Tkaczyka „Zakamarki marki” porusza szereg bardzo istotnych zagadnień z punktu widzenia budowania marki i tworzenia jej strategii komunikacyjnej. Wiedzę tę czytelnikowi przekazuje zaś doświadczony marketingowiec praktyk, a robi to w sposób przystępny i atrakcyjny, podpierając się licznymi przykładami. Pozycja nie jest więc typowym podręcznikiem marketingu, ale skupia się na ważnych momentach procesu tworzenia silnej marki i daje odpowiedź na pytanie, jak skutecznie wyróżnić się na przepełnionym rynku wśród rosnącej z dnia na dzień konkurencji.
Otwórz
Launch: An Internet Millionaire's Secret Formula to Sell Almost Anything Online, Build a Business You Love, and Live the Life of Your Dreams
Jeff Walker
Biznes E-commerce Marketing i reklama Sprzedaż
Jeff Walker w swojej książce 'Zdobyć rynek' przedstawia swoją wypróbowaną strategię sprzedaży produktów online i budowania biznesu, który prawie na pewno przyniesie sukces. Walker pokazuje, jak on odniósł sukces, przedstawiając krok po kroku plan wprowadzenia produktu na rynek zanim jeszcze pojawi się on na rynku.
Otwórz
Phishing for Phools: The Economics of Manipulation and Deception
George A. Akerlof, Robert J. Shiller
Biznes Ekonomia Kapitalizm Marketing i reklama Psychologia Sprzedaż
Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa (2015) wyjaśnia, czemu nowoczesne systemy wolnorynkowe są postrzegane jako uosobienie teorii racjonalnej wymiany oraz jak napędzane są przez zmyślne przekręty, których celem jest zmuszenie cię do działania wbrew własnemu interesowi.
Otwórz