Obalamy mity przedsiębiorczości z Michaelem E. Gerberem
Michael E. Gerber – współzałożyciel i prezes organizacji pomagającej przedsiębiorcom odnieść sukces w każdej branży to prawdziwa legenda wśród biznesmenów na całym świecie. Jest autorem kilkunastu książek o przedsiębiorczości, a odświeżona i zaktualizowana pozycja czytelnicza pod tytułem: „Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić” to książka, która jest źródłem wiedzy o tym, jakie różnice są pomiędzy pracą w swojej firmie a dla swojej firmy.
Czy odwaga w biznesie może być zgubna? Prawda!
Wydawać by się mogło, że główną składową każdej firmy, która osiąga sukces, jest odwaga jej założyciela. Tymczasem, jak mówi Michael E. Gerber w swojej książce „Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić”, warto wiedzieć, że świetny pomysł oraz wiedza techniczna wcale nie są pewnikiem tego, że dana działalność będzie źródłem zawodowej satysfakcji i zysków. Trzeba bowiem odróżnić wiedzę techniczną od wiedzy o tym, jak prowadzić dany biznes. Zanim więc początkujący przedsiębiorca rozpocznie swoją działalność, w pierwszej kolejności powinien skupić się na rzeczach przyziemnych, takich jak kapitał, biznesplan czy też organizacja księgowości.
Biznesowe zmiany to zło wcielone? Mit!
Częstokroć wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że jeśli ich biznes ma się dobrze, to nie ma sensu niczego zmieniać. Tymczasem to właśnie rewolucje są gwarantem drogi do sukcesu, wszak trzeba pamiętać, że tylko firma, która idzie z duchem czasu i stale doskonali swoją ofertę, ma szansę na przetrwanie. Warto pamiętać o tym, że ta zasada tyczy się nie tylko dużych firm, ale również niewielkich przedsiębiorstw.
Poznaj sposób na udaną działalność przedsiębiorczą
Wszystkich początkujących biznesmenów łączy jednak cecha – ambicja. Niestety, w wielu przypadkach jest ona nieco wygórowana. Przedsiębiorcy chcą nie tylko szybko odnotować zadowalające zyski, ale również stworzyć markę, która utrzyma silną pozycję na rynku, a z czasem stanie się legendą. Tymczasem Michael E. Gerber wskazuje na to, że dużym powodzeniem cieszą się działalności franczyzowa. Jak dużym? Podczas gdy 80% nowo powstałych firm upada w pierwszych pięciu latach swojej działalności, 75% biznesów opartych na działalności franczyzowej odnosi sukces.
Wystarczy spojrzeć na tego typu działalności – popularne brandy cieszą się tak wielkim uznaniem, że stały przypływ klientów jest niemal pewnością. Biznesmen dostaje więc nie tylko dokładny przepis na biznes, model dotyczący struktur organizacyjnych, wykorzystywanych technologii czy też schemat postępowania z klientem. Wystarczy się tylko sumienne dostosować do tego, co zostało podane na tacy, aby być właścicielem dobrze prosperującej firmy.
Czego jeszcze dowiesz się z książki Michaela E. Gerbera?
Michael E. Gerber w swojej książce pod tytułem: „Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić” pokazuje swoim czytelnikom, w jaki sposób poprowadzić małą firmę i osiągnąć sukces. Jak widać, wokół prowadzenia biznesu przez wiele lat narosła naprawdę zatrważająca liczba mitów, z którymi raz na zawsze trzeba się rozprawić, ponieważ to właśnie trwanie w nich w głównej mierze jest powodem porażki na własnym, zawodowym podwórku.
Autor pochyla się również nad rozwojem firmy, a dokładniej nad szansą jej przetrwania w kolejnych latach istnienia na rynku. Okazuje się bowiem, że zazwyczaj małe przedsiębiorstwa nie są w stanie utrzymać się na powierzchni podczas pierwszych lat funkcjonowania. Kolejny kryzys przychodzi w tak zwanych latach nastoletnich – kiedy udało się przetrwać pierwszy bunt rynkowy w kontekście małego przedsiębiorstwa, trzeba nauczyć się planować wszystko z wyprzedzeniem.
Założenie firmy to doskonały sposób na znalezienie balansu pomiędzy zarabianiem pieniędzy a satysfakcją zawodową. Niemniej należy pamiętać o tym, że zaspokojenie swoich życiowych ambicji nie może być jedyną motywacją do otwarcia własnego biznesu. Przede wszystkim należy mieć zarówno wiedzę techniczną, jak i pojęcie o tym, jak prowadzić oraz rozwijać działalność. Warto również pamiętać o tym, że siłą każdego biznesu jest grupa docelowa, a więc klienci i to na nich należy skupić całą swoją uwagę.
Natomiast wiele informacji o tym, jak zebrać zespół pracowników i dlaczego warto bazować na systemach zarządzania oraz organizacji, znajdziesz w ‘Fabryce wiedzy’, w której możesz przeczytać także dokładne streszczenie niniejszej pozycji czytelniczej.