Pokazuje od 1 do 7 z 10 artykułów

Znajdź swoje DLACZEGO

Dlaczego i jak prowadzić biznes?

Każdy z nas potrzebuje celu w życiu, do którego mógłby nieustannie dążyć i który byłby sensem wszystkich jego działań. Nie inaczej jest w biznesie – tutaj również zarówno początkujący przedsiębiorca, jak i właściciel świetnie prosperującej firmy każdego dnia poszukują swojej motywacji, by sięgać po więcej, robić coś lepiej i piąć się wyżej. W odkryciu biznesowych powodów, dla których każdy człowiek interesu wstaje rano z łóżka, może pomóc Simon Sinek, a dokładniej jego książka „Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji”.

Obudź w sobie olbrzyma

Olbrzymie, powstań, już czas!

Żyję sobie jak żółwik w pancerzyku, rzadko wystawiam antenki na zewnętrzny świat, bo zwyczajnie nie przepadam za nim, z wiekiem staję się zgorzkniały, niechętny wszystkiemu, co nowe, codziennie w myślach ćwiczę, jak tu dokopać tym, co śmieją się, są zadowoleni, spontaniczni i otwarci na ludzi. Po co pokazują, że cieszą się swoim życiem? Niech im będzie tak samo jak mnie: nudno, szaro i byle jak. Jaśniejszą myślą jest czekanie na wróżkę, rycerza na białym koniu, czy złotą rybkę, którzy razem albo każde z osobna odmienią moją egzystencję. I teraz właśnie przypadkowo wpada mi do rąk książka Tony Robbinsa: Obudź w sobie olbrzyma. To ja sam mam być tym magiem od siedmiu boleści, czy jakąś oczadziałą wróżką? Nigdy w życiu! Jeszcze czego!

Antykruchość

Czy jeszcze umiemy żyć w niepewności? Recenzja książki "Antykruchość" Nicholasa Nassima Taleba

Współczesny człowiek nie potrafi żyć bez sprawowania kontroli nad wieloma aspektami swojej codzienności. Mamy poczucie, że musimy wiedzieć wszystko o wszystkich i wszystkim. W tym nadzorczym pędzie sprzyja nam rozwój społeczny i postęp technologiczny – to te czynniki pozwalają nam ingerować w dziedziny, w które nigdy nie powinniśmy zapędzać się tak daleko, w innym razie możemy nawet nie spostrzec nieuchronnie zbliżającej się katastrofy. Zastanówmy się: czy przeciwieństwo kruchości zawsze będzie czymś dobrym?

Skuteczne nawyki

Zielone oczy nadziei czyli jak rozwijać skuteczne nawyki

Kiedy czytam czy słyszę o ludziach, którzy osiągnęli sukces, myślę sobie, że oni to urodzili się z właściwymi zdolnościami, w odpowiednim domu i spotkali ludzi, którzy wskazali drogę i pomagali im w jej pokonaniu. Ja, myślę sobie po sierocemu, tego wszystkiego nie otrzymałam, więc sukcesu nie osiągnęłam. Usprawiedliwiwszy się w ten sposób, zaczęłam szukać winnych: rodziców, rodzeństwo, przyjaciół…? Chris Rea słyszany z daleka właśnie zanucił: „O, no, this is the road to hell!” Czyżby? A skąd on się na tym zna?

Kto zabrał mój ser?

Przypowieść o strachu i szczęściu… czyli recenzja książki 'Kto zabrał mój ser?'

Z tym opowiadaniem postępujmy jak z Małym Księciem, niby to bajka dla dzieci, a przeczytać powinien każdy i to na różnych etapach życia. Po co? Bo za każdym razem wyczytuje się inne znaczenia, których rozumienie rośnie wraz z upływającym czasem i rosnącym bagażem doświadczeń. W Małym Księciu wszystko jest symboliczne tak, jak w opowiadaniu: Kto zabrał mój ser?

Zwiedzeni przez przypadek

Przeznaczenie czy zwykły przypadek? Recenzja książki Nicholasa Nassima Taleba

Zastanawialiście się kiedyś, czy wydarzenia w Waszym życiu są pisanym Wam przeznaczeniem, czy może dziełem przypadku? Jeśli nie, to macie okazje poznać punkt widzenia Nicholasa Nassima Taleba - cenionego ekonomisty, filozofa i tradera. Mieszanka statystyk, psychologii i filozoficznej refleksji autora – tak pokrótce można przedstawić zamysł literacki książki "Zwiedzeni przez przypadek. Tajemnicza rola losowości w życiu i w rynkowej grze".

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

W godzinie zerwanych relacji i nie tylko…

Dale Carnegie był amerykańskim psychologiem i historykiem. Jego droga do wiedzy i pracy nie była prosta. Pochodził z biednej rodziny, imał się wielu zajęć i zawodów, prowadził kursy zawodowe, a także pisał, między innymi o coachingu. W książkach motywował do życia i pracy, tak, jak to zrobił w podręczniku: "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi", który rozszedł się po świecie w nakładzie ponad 50 milionów.