Najlepsze książki dla początkujących przedsiębiorców

Najlepsze książki dla początkujących przedsiębiorców

Początek przygody biznesowej z reguły nie bywa prosty – wejście do świata, którego zasady nie są znane, może skutecznie zniechęcić do rozpoczęcia kariery przedsiębiorczej. Wsparciem mogą okazać się jednak przydatne lektury, które pokażą właścicielom firm, jak powinni działać, jak realizować ambicje i osiągnąć sukces, a także stać się rozpoznawalnym. O tym wszystkim doskonale „opowiadają” Stephen R. Covey, Napoleon Hill oraz Seth Godin.

„7 nawyków skutecznego działania” Stephena R. Coveya


Pierwszą skarbnicą wiedzy dla osoby, która dopiero przenika do świata biznesu, jest pozycja czytelnicza napisana przez wybitnego mówcę motywacyjnego oraz autora lektur o tematyce przywództwa i rozwoju osobistego. Na podstawie książki pod tytułem „7 nawyków skutecznego działania” powstała znana na całym świecie teoria, której zastosowanie w praktyce doprowadzi do zachowania harmonii pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

Stephen R. Covey prezentuje w niej nawyki, które sprawią, że początkujący przedsiębiorca nie tylko odnajdzie się w świecie biznesu, ale stanie się w nim wyjątkową jednostką. Autor książki podkreśla wagę kilku aspektów, takich jak bycie proaktywnym i staniem się kowalem własnego losu, zaczynanie planowania od wizji efektów, myślenie w kategoriach obopólnych korzyści, stworzenie listy wartości czy też budowanie stabilnych relacji. W biznesie nie można bowiem zatracić się na tyle, by zapomnieć o reszcie świata.

„Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” Napoleona Hilla


Podczas gdy Napoleon Bonaparte był mistrzem strategii wojskowych, jego imiennik, Napoleon Hill jest tytanem poszukiwania prawdy o biznesie na podstawie działania osób odnoszących największe znane mu sukcesy. Książka pod tytułem „Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” jest bowiem opowieścią o postępowaniu najbogatszych ludzi świata, najskuteczniejszych polityków, sławnych inwestorów i przedsiębiorców.

Dzięki tej pozycji czytelniczej początkujący biznesmen może dowiedzieć się, jakie cechy powinien w sobie wyrobić. Należą do nich przede wszystkim ambicja i determinacja, ale również paląca potrzeba osiągnięcia sukcesu, niezłomna wiara we własne możliwości, wytrwałość, przezorność, a także mądre dobieranie przyjaciół. Napoleon Hill po prostu powie Ci, w jaki sposób powinieneś szukać swoich celów w życiu prywatnym i zawodowym oraz jak działać, by zrealizować je szybko i z powodzeniem.

„Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny” Setha Godina


Czarno-białe krowy są jedynie elementem naszego krajobrazu i nikt nie zwraca na nie specjalnej uwagi, chyba że osoby, które utrzymują się z ich hodowli. Tymczasem Milki nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać, wszak zyskała ona popularność nie tylko wśród mieszkańców Alp, z których rzekomo pochodzi. Nie trudno się jednak domyślić, co, oprócz niepowtarzalnego smaku czekoladowych wytworów, jest tajemnicą fioletowej krowy. Dokładnie opisuje to Seth Godin w swojej książce „Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny”.

Amerykański specjalista w zakresie marketingu odsłania przed swoimi czytelnikami karty biznesowego sukcesu. W tej talii nie znalazło się miejsce dla powszechności. W rozgrywce biorą bowiem udział takie asy, jak wyróżnianie się z tłumu, chęć podejmowania ryzyka, które, wbrew pozorom, jest o wiele bezpieczniejszą strategią niż jego unikanie, a także o ukierunkowanie się na odpowiednie osoby i kompleksowe modyfikacje produktów nie tylko z ich bierną sprzedażą w myśl zasady: „po co zmieniać coś, co działa”?

Biznes to nie tylko kapitał, to przede wszystkim wiedza, która będzie Ci potrzebna zarówno na początku rozkręcania własnej działalności, jak i na kolejnych etapach rozwoju. Czerp ją z rzetelnych źródeł, którymi są książki wybitnych specjalistów takich, jak Stephen R. Covey, Napoleon Hill oraz Seth Godin. Jeśli masz ochotę na więcej, zajrzyj do Fabryki wiedzy, w której znajdziesz książki nie tylko o powszechnych stronach biznesu, ale również o konkretnych kierunkach branżowych.