„7 nawyków skutecznego działania” Stephena R. Coveya
Pierwszą skarbnicą wiedzy dla osoby, która dopiero przenika do świata biznesu, jest pozycja czytelnicza napisana przez wybitnego mówcę motywacyjnego oraz autora lektur o tematyce przywództwa i rozwoju osobistego. Na podstawie książki pod tytułem „7 nawyków skutecznego działania” powstała znana na całym świecie teoria, której zastosowanie w praktyce doprowadzi do zachowania harmonii pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.
Stephen R. Covey prezentuje w niej nawyki, które sprawią, że początkujący przedsiębiorca nie tylko odnajdzie się w świecie biznesu, ale stanie się w nim wyjątkową jednostką. Autor książki podkreśla wagę kilku aspektów, takich jak bycie proaktywnym i staniem się kowalem własnego losu, zaczynanie planowania od wizji efektów, myślenie w kategoriach obopólnych korzyści, stworzenie listy wartości czy też budowanie stabilnych relacji. W biznesie nie można bowiem zatracić się na tyle, by zapomnieć o reszcie świata.
„Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” Napoleona Hilla
Podczas gdy Napoleon Bonaparte był mistrzem strategii wojskowych, jego imiennik, Napoleon Hill jest tytanem poszukiwania prawdy o biznesie na podstawie działania osób odnoszących największe znane mu sukcesy. Książka pod tytułem „Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” jest bowiem opowieścią o postępowaniu najbogatszych ludzi świata, najskuteczniejszych polityków, sławnych inwestorów i przedsiębiorców.
Dzięki tej pozycji czytelniczej początkujący biznesmen może dowiedzieć się, jakie cechy powinien w sobie wyrobić. Należą do nich przede wszystkim ambicja i determinacja, ale również paląca potrzeba osiągnięcia sukcesu, niezłomna wiara we własne możliwości, wytrwałość, przezorność, a także mądre dobieranie przyjaciół. Napoleon Hill po prostu powie Ci, w jaki sposób powinieneś szukać swoich celów w życiu prywatnym i zawodowym oraz jak działać, by zrealizować je szybko i z powodzeniem.
„Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny” Setha Godina
Czarno-białe krowy są jedynie elementem naszego krajobrazu i nikt nie zwraca na nie specjalnej uwagi, chyba że osoby, które utrzymują się z ich hodowli. Tymczasem Milki nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać, wszak zyskała ona popularność nie tylko wśród mieszkańców Alp, z których rzekomo pochodzi. Nie trudno się jednak domyślić, co, oprócz niepowtarzalnego smaku czekoladowych wytworów, jest tajemnicą fioletowej krowy. Dokładnie opisuje to Seth Godin w swojej książce „Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny”.
Amerykański specjalista w zakresie marketingu odsłania przed swoimi czytelnikami karty biznesowego sukcesu. W tej talii nie znalazło się miejsce dla powszechności. W rozgrywce biorą bowiem udział takie asy, jak wyróżnianie się z tłumu, chęć podejmowania ryzyka, które, wbrew pozorom, jest o wiele bezpieczniejszą strategią niż jego unikanie, a także o ukierunkowanie się na odpowiednie osoby i kompleksowe modyfikacje produktów nie tylko z ich bierną sprzedażą w myśl zasady: „po co zmieniać coś, co działa”?
Biznes to nie tylko kapitał, to przede wszystkim wiedza, która będzie Ci potrzebna zarówno na początku rozkręcania własnej działalności, jak i na kolejnych etapach rozwoju. Czerp ją z rzetelnych źródeł, którymi są książki wybitnych specjalistów takich, jak Stephen R. Covey, Napoleon Hill oraz Seth Godin. Jeśli masz ochotę na więcej, zajrzyj do Fabryki wiedzy, w której znajdziesz książki nie tylko o powszechnych stronach biznesu, ale również o konkretnych kierunkach branżowych.