Załóż darmowe konto użytkownika


22 niezmienne prawa marketingu

Poznaj prawa marketingowej dżungli

Jeśli sukces ma wielu ojców, to musi mieć też przynajmniej jedną matkę i bez wątpienia jest nią potęga marketingu. Bez odpowiedniej promocji biznesu ani rusz, problem w tym, że narzędzi i metod marketingowych jest wiele. Co więc jest absolutną podstawą? Al Ries oraz Jack Trout postanowili skondensować ważną wiedzę, którą zgromadzili w książce pod tytułem: „22 niezmienne prawa marketingu”. To pozycja czytelnicza, po którą powinien sięgnąć każdy początkujący przedsiębiorca, a i doświadczony biznesmen znajdzie tutaj coś dla siebie.

Poczuj marketing wszystkimi zmysłami


Percepcja kojarzy nam się przede wszystkim z możliwością dokładnego poznania dzięki naszym oczom, uszom, kubkom smakowym czy receptorom czuciowym na opuszkach palców. Mogłoby wydawać się, że wszystko to nie znajduje zastosowania w marketingu. Nic bardziej mylnego! Skoro mówi się o tym, że w pierwszej kolejności jemy oczami, to dlaczego nie jesteśmy przekonani co do tego, że proces kupowania odbywa się w podobny sposób?

Cały szkopuł tkwi nie w tym, aby mieć najlepszy produkt, ale żeby był on taki w (o, ironio!) oczach klientów. Jak podkreślają autorzy książki „22 niezmienne prawa marketingu”, w obliczu spadku sprzedaży, firma wcale nie musi wydawać milionów, aby unowocześnić produkt, próbując spełnić to, co uważa za oczekiwania konsumentów. W rzeczywistości wszystko, co należy zrobić, to zmienić wyobrażenia klientów! Trzeba bowiem wiedzieć, że za każdym razem, gdy klient myśli o jakimś produkcie, automatycznie pojawia się w jego głowie konkretna marka, nierzadko będąca liderem na rynku.

Nie sposób nie wspomnieć również o tym, iż pierwsze wrażenie jest kluczowe. Gdy klient wyrobi sobie zdanie, trudno je zmienić. W związku z tym, rozpoczynając przygodę z marketingiem, absolutnie nie można być dzieckiem stawiającym swoje pierwsze, nieporadne kroki. Do działań promocyjnych należy przygotowywać się tak długo i tak intensywnie, aby z miejsca stać się przysłowiowym starym wyjadaczem, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego sformułowania.

Nie chodzi jednak o to, by zasypać konsumentów licznymi przekazami i zacząć wyskakiwać z lodówki. W marketingu mniej znaczy więcej, dlatego też warto stawiać na okrojoną liczbę działań, ale takich, które będą gwarancją sukcesu. Częstym błędem, popełnianym zarówno przez początkujących biznesmenów, jak i doświadczonych przedsiębiorców, jest rozszerzanie oferty do granic możliwości. Tymczasem lepiej skupić się na tym, by konsument poczuł jedną rzecz wszystkimi zmysłami, niż powierzchownie zapoznał się z całą gamą nijakich emocji marketingowych.

Czego jeszcze dowiesz się z książki: „22 niezmienne prawa marketingu”?


Czytelnicy książki „22 niezmienne prawa marketingu” przekonają się także, że zasadniczo są trzy rzeczy, które doprowadzą niemal każdą markę do upadku. Pierwszą z nich jest ślepa arogancja, która często przysłania rzeczywistość i sprawia, że zmniejsza się potrzeba trzymania ręki na pulsie i nieustannego analizowania sytuacji marketingowej. A skoro już o analizach mowa, warto wspomnieć również o niszczycielskiej mocy fałszywych prognoz, które, opierane na nieodpowiednich czynnikach, usypiają czujność, a przedsiębiorca zazwyczaj przebudza się dopiero wtedy, kiedy jest już za późno.

Ostatnim, za to najbardziej destrukcyjnym problemem, jest wiara w nieomylność. Świadomość własnych możliwości i budowanie poczucia wartości w biznesowym tego słowa znaczeniu jest oczywiście niezwykle istotna, niemniej trwanie przy kiepskich pomysłach wbrew wszystkiemu jest łatwym sposobem na odnotowanie strat, które pogrążą nawet dobrze prosperującą firmę. Warto pamiętać o tym, że porażki są naturalne i w porę zdać sobie sprawę z ich istnienia – dzięki temu z przedsiębiorczego sensu życia nie zostaną jedynie zgliszcza.

Większość osób, które decyduje się na prowadzenie własnego biznesu, jest zdania, że skuteczność marketingów jest wprost proporcjonalna do wysokości kwoty, którą zainwestuje się w działania promocyjne. Trzeba mieć jednak świadomość, że nawet poświęcenie większości imponującego kapitału nie jest gwarancją sukcesu, jeśli przedsiębiorca nie dowie się, jakimi zasadami warto się kierować.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 608 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.