Załóż darmowe konto użytkownika


Biblia handlowca

Biblia handlowca czyli wszystko to, co musisz wiedzieć na temat sprzedaży

Jak podkreśla Jeffrey Gitomer „Wielcy sprzedawcy to budowniczowie relacji, którzy wytwarzają wartość i pomagają swoim klientom osiągnąć sukces”. Sprzedaż to już od dawna coś zdecydowanie więcej niż tylko wyrabianie planów i osiąganie wyników – to sposób na życie i pasja, dzięki której wiele osób znalazło idealne miejsce dla siebie w życiu zawodowym. Poznaj „Biblię handlowca”, dzięki której zyskasz cenną wiedzę sprzedażową.

Jak sprzedawać więcej?


Jak już zostało wspomniane, współczesna sprzedaż nie sprowadza się jedynie do wyników. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy handlowiec mierzy swój sukces poziomem osiąganych wyników. W związku z tym w tym zawodzie najbardziej pożądaną wiedzą jest ta, dzięki której wyniki sprzedażowe będą stale rosły. Czym więc wyróżnia się handlowiec, który każdego miesiąca przekracza swój plan? O tym powie Ci właśnie książka Jeffrey’a Gitomera „Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży”.

Wydawać by się mogło, że jego podstawowymi cechami są charyzma, otwartość i odrobina sprytu. Nie można jednak zapomnieć o zdolnościach komunikacyjnych, bez których nawet nawiązanie wstępnej relacji z potencjalnym klientem byłoby po prostu niemożliwe. Prawdziwą siłą każdego sprzedawcy jest również znakomita znajomość produktu – tu nie ma miejsca na niedopowiedzenia. Handlowiec musi znać mocne strony tego, co oferuje i wiedzieć, jak trafić do swojej grupy docelowej.

W tym miejscu należy wspomnieć również o pozytywnym nastawieniu. Mowa tu jednak nie tylko o podejściu o konsumentów, ale również o wewnętrznym przekonaniu co do tego, że sprzedawany przedmiot jest wart swojej ceny i będzie służył nowemu właścicielowi swoją funkcjonalnością oraz niezawodnością. W ten sposób każdy handlowiec może sprzedać absolutnie każdy produkt – nawet ten, który jego rozmówcy może wydawać się zupełnie zbędny.

Czym jest „czynnik WOW”?


Istnieją takie rzeczy, które zapadają nam w pamięć na długo. Tak zwany „czynnik WOW”, przez który nie możemy zapomnieć o danym produkcie czy usłudze, może okazać się prawdziwą bronią handlowca. To właśnie dzięki niemu sprzedawca może odcisnąć w umyśle swojego klienta pewnego rodzaju produktowy stygmat. Wywołać te zjawisko można na wiele sposobów i tak naprawdę nie istnieje jeden przepis na to, jak to zrobić.

Tak naprawdę „czynnik WOW” można wywołać na różne sposoby – zaczynając od chwytliwego hasła reklamowego, przechodząc przez zdolności komunikacyjne handlowca, a kończąc na designie produktu czy popularności usługi. Możliwości jest naprawdę sporo, a wszystko w głównej mierze sprowadza się do sprzedażowej pasji, dzięki której powstają propozycje godne zainteresowania oraz zapadające w pamięć klientów na dłużej.

Czego jeszcze dowiesz się z książki Jeffrey'a Gitomera?


Jeffrey Gitomer w swojej książce pod tytułem: „Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży” pokazuje, co naprawdę liczy się w karierze handlowca. Z niniejszej pozycji czytelniczej zarówno początkujący sprzedawcy, jak i doświadczeni tytani handlu podszkolą się w tworzeniu relacji z klientami, dowiedzą się, co odgrywa kluczową rolę podczas podpisywania umowy i poznają tajniki najlepszej obsługi klienta.

Autor podkreśla również wagę social mediów, po których umiejętność poruszania się również jest niezwykle istotna dla osób działających w branży sprzedażowej. Portale takie jak Facebook, Instagram, Linkedin czy Twitter również sprzyjają pozyskiwaniu klientów. Co więcej, te platformy są kanałami, które pozwalają na szerokie zaprezentowanie produktu. Handlowcy mogą dowiedzieć się, jak wykorzystać ich potencjał.

W sprzedaży zamiana „nie” na „tak” wcale nie jest trudna i nie chodzi tu wyłącznie o urok osobisty handlowca, ale przede wszystkim o jego zdolności i nastawienie, dzięki którym nawet najbardziej sceptyczny konsument uwierzy, że wybrany produkt lub też usługa jest tym, co spełnia jego oczekiwania i jest mu potrzebne.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 608 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.