Jak szukać klientów?
Niejednokrotnie podkreślamy, że jednym z najważniejszych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy jest marketing. Tak jak obiecywaliśmy w zeszłym tygodniu, dzisiaj porozmawiamy o tym, jak sprzedawać dzięki efektywnym kanałom sprzedażowym. W ten świat wciągnie nas Jeb Blount, a właściwie jego książka pod tytułem: „Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży”. Początkujący przedsiębiorcy i doświadczeni biznesmeni, jesteście gotowi?
Dlaczego ta książka jest właśnie dla Ciebie?
Książka Jeba Blounta to profesjonalny przewodnik od znajdowania klientów, którzy pokaże Ci nie tylko gdzie ich szukać, ale również jak ich szukać. Autor książki „Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży” przekonuje bowiem, że sekret sukcesu jest niezwykle prosty i, co ciekawe, można powiedzieć, że lekko zakrawa o fanatyzm. Mianowicie chodzi o to, żeby klientów poszukiwać fanatycznie, bez żadnych zahamowań.
Przedsiębiorca, który zdecyduje się na niemal ślepe poszukiwanie swojej grupy docelowej, absolutnie nie powinien bać się odrzucenia. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim wyjście ze strefy komfortu, a nawet wzniesienie się poza bariery i wyjście poza własne możliwości, a wszystko po to, aby zdobyć rzetelne grono klientów.
A co z akwizycją telefoniczną?
O teleankieterach czy sprzedawcach, którzy próbują sprzedać kolejnej osobie komplet pościeli czy garnków, krążą prawdziwe legendy. Każdy przedsiębiorca musi jednak zrozumieć, że akwizycja telefoniczna, choć jest męcząca zarówno dla sprzedawcy, jak i dla osoby odbierającej telefon, jest konieczna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że to najbardziej efektywna forma sprzedaży i reklamowania swojego produktu, a ten wniosek nie jest wyłącznie wynikiem luźnych rozważań.
Okazuje się bowiem, że już zebrane w latach dziewięćdziesiątych statystyki pokazują, że wskaźniki kontaktu wzrosły w ogólnym biznesie o 5%. Wyniki te jednoznacznie świadczą o tym, że telefon wykonany bezpośrednio do klienta czy też potencjalnego klienta jest o wiele bardziej skuteczny, niż kampanie mailingowe, a nawet działania marketingowe w oparciu o social media. Choć oczywiście nie można zapominać o tym, że obu tych sfer nie należy w żaden sposób lekceważyć czy też zaniedbywać.
Jak podkreśla Jeb Blount, media społecznościowe być może nie są świetne do sprzedaży, ale jednak nadal jest to potężne narzędzie dla poszukiwaczy, którzy powinni wyciskać z nich przysłowiową cytrynę biznesową. Poszukiwacz powinien pamiętać również o tym, by nie popadać w perfekcjonizm, nie dać się absurdalnym powodom do paraliżu, a także przestrzegać trzech praw prospectingu, o których również można przeczytać w niniejszej lekturze. Ważne jest również śledzenie liczb i nieustanne poprawianie własnych wyników.
Poznaj moc książki Jeba Blounta
Największą zaletą książki „Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży” jest przede wszystkim sposób przekazania informacji: rzetelny, bez słodzenia. Same fakty i naga prawda są najlepszą metodą podejmowania wszelkich działań w zakresie marketingu i sprzedaży. Wniosek jest prosty: choć utrzymywanie sprzedaży na wysokim poziomie może wydawać się wiedzą tajemną, to kropla drąży skałę, a taką kroplą są właśnie różne poradniki, które pomogą dobrze zacząć działania marketingowe i odnotować sukces.
Trzeba uczciwie przyznać, że ta książka nie należy do lektur, które głaszczą czytelnika po głowie. To książka, która zdecydowanie jest pełna gorzkiej prawdy, wskazówek i sztuczek, które mają pomóc sprzedawcom w podnoszeniu poprzeczki. I właśnie dlatego dzieło literackie na miarę naszych czasów, którego autorem jest Jeb Blount to po prostu najlepszy przewodnik sprzedażowo-marketingowy.
Chcesz brylować w świecie sprzedaży? Marzy Ci się podbicie areny marketingowej? Jeśli więc jesteś przedsiębiorcą, któremu zależy na efektach, a nie na łechtaniu biznesowego ego, to bez dwóch zdań powinieneś zajrzeć do ‘Fabryki wiedzy’ i przeczytać streszczenie tej książki. Dzięki temu osiągniesz sukces, a przede wszystkim zmienisz podejście.