Przewodnik po dżungli social mediów w pigułce
W zeszłym tygodniu zaprezentowaliśmy książkę, która szczegółowo opisuje rolę Internetu we współczesnym marketingu. Dziś natomiast pochylimy się nad pozycją czytelniczą, która skupia uwagę czytelników wokół biznesowego znaczenia social mediów. Franciszek Georgiew udowadnia, że warto wykorzystać możliwości, które zarówno oferują Facebook, jak i jego młodszy brat, czyli Instagram. Jakie jeszcze informacje znajdziesz w książce pod tytułem: „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów”?
Poznaj silne i słabe strony Facebooka
Franciszek Georgiew już na początku swojej książki „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów” podkreśla, że to właśnie Facebook jest najbardziej uniwersalnym i łatwym w obsłudze narzędziem jeśli chodzi o reklamę. Mimo tego, że już od kilku lat w biznesowych kręgach krążą opinie o tym, że ten kanał jest już przeżytkiem, warto przeanalizować to stwierdzenie na podstawie liczb. Otóż, jak podaje autor niniejszej pozycji czytelniczej, konto na Facebooku ma około 2,38 miliarda użytkowników, a ten fakt generuje 56 miliardów przychodu i 22 miliardy zysku, w momencie wydania książki, czyniło z Facebooka piątą najwyżej ocenianą firmą na świecie.
Co ciekawe, część przedsiębiorców porzuca działania marketingowe, prowadzone w obrębie tego portalu społecznościowego, na rzecz LinkedIna. I choć ten kanał również ma wiele dość oczywistych zalet, to jednak trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: ludzie spędzają na nim znacznie mniej czasu, a zatem są tam dużo mniej aktywni. Tymczasem na Facebooku znajdziemy przedsiębiorców, programistów i wszystkie innych osoby, do których chcielibyśmy dotrzeć z kampanią, kierowaną nie tylko do klientów, ale również do innych biznesmenów.
Wiele osób podkreśla także, że słabą stroną Facebooka jest to, iż nie dotrze on się z działaniami promocyjnymi do młodych osób. Ponownie spójrzmy więc na statystyki, które jasno mówią, że dominującą grupą są tutaj użytkownicy w wieku 25-34 lata. Nie ma więc powodów, żeby wątpić w potęgę social mediów, wszak ludzie, którzy są do nich przyzwyczajeni, nie zrezygnują tak łatwo z tej rozrywki, ale przede wszystkim szybkiego łącznika ze światem. Na koniec warto wspomnieć, że platforma doskonale integruje się z innymi kanałami, co także stanowi ułatwienie dla powodzenia marketingu internetowego.
Czego jeszcze dowiesz się z książki pod tytułem: „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów”?
Franciszek Georgiew pochyla się nie tylko nad potencjałem Facebooka w marketingu, ale również nad wspomnianym wcześniej młodszym bratem popularnej platformy, a więc Instagramem, który również daje wiele możliwości biznesowych. Autor książki „Księga Adsów. Twój przewodnik po dżungli social mediów” przedstawia również szczegóły dotyczące strategii social mediów oraz tego, czym ona właściwie jest. Początkujący przedsiębiorcy mogą zapoznać się również z typami odbiorców i dowiedzieć się, w jaki sposób można szybko i skutecznie trafić w ich gusta.
Cenną wiedzą jest również mapowanie drogi konsumenta, także szczegółowo opisana przez Franciszka Georgiewa. Nieprzekonani przedsiębiorcy mogą natomiast zapoznać się z celami reklamowymi promowania biznesu w social mediach. Autor rozwija również wątki szerokiego i wąskiego targetowania, a także pułapek wynikających z obu tych procesów. Porusza kwestie związane z pisaniem dobrych tekstów w celu podtrzymania uwagi, wywoływaniem akcji czy też płatności za konta klienta.
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – social media to prawdziwa dżungla i nie da się tego w żaden sposób podważyć. Niemniej dzięki znajomości odpowiednich narzędzi, algorytmów i tajników reklamy w Internecie można w niej poruszać się (pozostaję przy porównaniach przyrodniczych) niczym ryba w wodzie. Możesz poszerzyć swoje horyzonty w tej dziedzinie, sięgając po inne streszczenia czytelnicze, które znajdziesz w ‘Fabryce wiedzy’.