Załóż darmowe konto użytkownika


Metoda Lean Startup

Czy zbudujesz biznesową potęgę ze startupem?

Startupy nie są niczym nowym, jednakże nadal budzą zainteresowanie wśród początkujących biznesmenów, a wszystko za sprawą wysokich szans na powodzenie innowacyjnych pomysłów. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że startup to o wiele więcej, niż tylko mniejsze ryzyko przedsiębiorczej porażki. Z nurtem tych możliwości płyną jednak liczne zagrożenia.

Zrównoważony model biznesowy, czyli klucz do startupowego sukcesu


Jak podkreśla autor książki: „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek”, Eric Ries, w rzeczywistości, zarządzanie startupem zdecydowanie częściej przypominaj jazdę samochodem terenowym po niestabilnych i nieprzewidywalnych bezdrożach, niż widok horyzontu, który rozpościera się z dopiero co oddanej do użytku ekspresówki.

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że początkujący przedsiębiorcy muszą nieustannie zmieniać kierunek swoich działań i szybko reagować na niespodziewane przeszkody i ślepe zaułki. Startup jest więc jazdą bez trzymanki i nie ma nic wspólnego z bezpiecznym symulatorem prowadzenia biznesowego pojazdu.

Co więc trzeba zrobić, aby startup był źródłem satysfakcji, a przede wszystkim zysków? Eric Ries w swojej książce „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek” wskazuje, że najważniejsze jest znalezienie zrównoważonego modelu biznesowego. Aby go odkryć, przedsiębiorca musi dowiedzieć się, czego dokładnie pragną jego klienci i dlaczego to właśnie na nich może zarobić pieniądze. Znalezienie właściwego produkty dla właściwych ludzi i zrozumienie tego, jak należy im go sprzedać, jest absolutną podstawą.

Jak stworzyć produkt, który podbije serca konsumentów?


Stworzenie produktu, który trafi do grupy docelowej startupowego biznesmena, w żadnym razie nie jest bułką z masłem. Nie zmienia to jednak faktu, że istnieje jeden, sprawdzony sposób, dzięki któremu opracowanie unikalnej receptury okaże się dużo łatwiejsze. Autor wskazuje, że doskonałą metodą na uzyskanie opinii zwrotnych od prawdziwych klientów jest stworzenie próbek swojego produktu.

Próbne produktu muszą być proste i składać się tylko z zasadniczych elementów, które dadzą konsumentom możliwość doznania realistycznych bodźców i wyrobienia sobie opinii o tym, czy Twoja oferta spełnia ich oczekiwania. Dzięki temu przedsiębiorca może otrzymać niezwykle wartościowe informacje zwrotne, które z kolei będą miały przełożenie na udoskonalenie produktu i zwiększenie swoich szans na powodzenie.

Na czym polegają Testy A/B?


Osoby, które decydują się na podbijanie świata biznesu startupami, muszą nauczyć się także dostrzegać różnice pomiędzy wartością a stratą. Kluczowe będzie tutaj oddzielenie czynników istotnych dla klienta od tych, które mają drugorzędne znaczenie. Do cennych czynników zalicza się takie, które pozwalają przyciągnąć do siebie coraz więcej klientów lub znacząco zwiększyć dochody.

A jakie czynniki nie mają aż tak dużego wpływu na powodzenie i nie wpływają na odnotowanie strat? Otóż właśnie do tego przydatne okazać się mogą testy A/B. W tym celu warto stworzyć dwie wersję produktu, który ma zostać poddany ulepszeniu – jedną posiadającą już tą dodatkową cechą oraz drugą, pozbawioną nowości. Już podczas pierwszych testów szybko można zauważyć, która z nich będzie atrakcyjniejsza dla klientów.

Czego jeszcze dowiesz się z książki: „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek”?


Dzięki książce „Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek” początkujący przedsiębiorcy, którzy myślą o założeniu startupu, mogą poznać odpowiedzi na wiele pytań, między innym dotyczących tego, dlaczego startupami należy zarządzać zupełnie inaczej niż firmami z ugruntowanymi już na rynku pozycjami. Czytelnicy mogą poznać również cel każdego startupu oraz odnaleźć swój zrównoważony model biznesowy, korzystając z przydatnych porad, zwartych w tej książce.

Każda początkująca firma, a szczególnie ta startupowa, musi zdefiniować kluczowe dla siebie wskaźniki oraz właściwie je analizować. W ten sposób biznesmeni mogą rozwijać się w sposób dobrze przemyślany, skupiając się na najważniejszych czynnikach prowadzenia firmy. A jeśli chcesz poznać więcej sposobów, dzięki którym własny biznes nie będzie dla Ciebie czarną magią, zajrzyj do ‘Fabryki wiedzy’ i zapoznaj się z innymi, równie wartościowymi propozycjami czytelniczymi.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 576 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.