Załóż darmowe konto użytkownika


Nowe zasady marketingu i PR

Odśwież swoje działania marketingowe!

Skuteczny marketing istnieje przede wszystkim w Internecie. Jak się zabrać za social media? „Nowe zasady marketingu i PR” to książka, która pokazuje, jak działać w mediach społecznościowych, dlaczego warto prowadzić blogi, jak podcast może zwiększyć rozpoznawalność marki i w jaki sposób reagować w sytuacjach, w których w Internecie krąży czarny PR, który zdecydowanie nie służy Twojej marce.

Media społecznościowe – potęga działań marketingowych


Mimo tego, że tradycyjne pracownie reklamowe wciąż mają się świetnie, wszak usługi takie jak oklejenie samochodu, wykonanie szyldu czy powieszenie banneru nadal są niezwykle potrzebne, to jednak trzeba uczciwie przyznać, że marketing na dobre przeniósł się do sieci. Przyjęło się nawet, że firma, która nie ma strony internetowej, zwyczajnie nie istnieje. Właśnie dlatego każdy przedsiębiorca, bez względu na rozpoznawalność swojej marki, musi zadbać o wirtualną stronę marketingu.

Kluczową kwestią są tutaj oczywiście konta w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram, Twitter, który niedawno stał się platformą X, Linkedin, a nawet TikTok – to tutaj nie tylko młodzież, ale również dorośli poszukują ciekawych przedmiotów czy jakościowych usług. Przedsiębiorcy muszą otworzyć się na internetowe działania marketingowe, dzięki którym ułatwią użytkownikom ich bliższe poznanie, zaznajomienie się z ofertą, a także śledzenie poczynań ulubionej marki bez konieczności uczestniczenia w tradycyjnych eventach.

Jak zaistnieć w Internecie?


David Meerman Scott dba o to, aby jego czytelnicy raz na zawsze pożegnali się ze staromodnym duchem marketingu, w końcu poszli z duchem czasu w tej materii i odświeżyli swoją markę. Działania, które proponuje w swojej książce „Nowe zasady marketingu i PR”, skupiają się przede wszystkim na świadomości tego, jak ważna jest obecność w Internecie. W związku z tym autor niniejszej pozycji czytelniczej pochyla się nad tym, jakie ryzyko niesie ze sobą zaniedbywanie mediów społecznościowych danej marki.

Warto jednak przy tym wspomnieć, że nie chodzi wyłącznie o regularne wrzucanie postów na Facebooka czy Instagrama, ale przede wszystkim o włączenie się do dyskusji z użytkownikami social mediów. Dzięki temu firma może pokazać, że jest na bieżąco z trendami, a także śledzi opinie swoich klientów i potencjalnej grupy docelowej. A co jeśli chodzi o promowanie świadomości marki?

Tutaj warto wykorzystać możliwości, które daje prowadzenie bloga. Jest to doskonałe narzędzie nie tylko do dzielenia się bogactwem oferty, ale również do promowania swoich ekologicznych czy ekonomicznych osiągnięć. Obok treści pisanej, równie ważne są przesłania video oraz audio. Vlogi, a także coraz popularniejsze w ostatnim czasie podcasty, pozwalają na opowiedzenie historii marki, a także zgromadzenie grona wiernych fanów online.

Na czym oprzeć swój content?


Nie chodzi wyłącznie o to, aby tworzyć virale, które cieszą się rekordowymi ilościami wyświetleń. Przedsiębiorcy, którzy chcą racjonalnie promować swoją markę w Internecie, powinni wykazać się kreatywnością. Warto także zaoferować swoim obserwatorom treści „od kuchni” – możliwość obserwacji realizacji projektu w czasie rzeczywistym to coś, co miłośnicy social mediów lubią najbardziej!

Dobry content to przede wszystkim content dopasowany do oczekiwań grupy docelowej oraz osób, które na bieżąco śledzą wirtualne poczynania marki. Właśnie dlatego przy tworzeniu materiałów warto zachować pewną elastyczność. Autor książki „Nowe zasady marketingu i PR” podkreśla bowiem, że dostosowanie strategii marki, również też marketingowej do konkretnych potrzeb grupy docelowej znacznie zwiększa zainteresowanie i, co za tym idzie, zysk firmy.

Żyjemy w czasach, w których to właśnie obecność online jest kluczem do udanego marketingu. Przedsiębiorcy powinni zachować w tym wszystkim autentyczność, a także wykorzystać wspaniałą okazję do dzielenia się historią marki czy osiągnięciami firmy, a także aktualną ofertą z wirtualnymi odbiorcami. W XXI wieku potęga marketingu to przekazy blogowe, audio i video, a także storytelling. Taka mieszanka zapewni Ci sukces!


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 598 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.