Przebij się!

I ty możesz zostać biznesmenem

Jak się przebić w biznesie? Gary Vaynerchuk, autor książki „Przebij się! Jak możesz osiągnąć to co zbudowali najlepsi przedsiębiorcy biznes i mocną markę”, twierdzi, że kluczem są tutaj media społecznościowe i udowadnia, że zauważalna obecność na wielu platformach społecznościowych jest tutaj kluczem do sukcesu.

Jednym słowem pewność siebie


„Nie przykładam żadnej wagi do opinii na mój temat. Ponieważ wiem dokładnie, kim jestem.” To słowa autora książki strong>Przebij się! Jak możesz osiągnąć to, co zbudowali najlepsi przedsiębiorcy: biznes, mocną markę. Pobrzmiewa w nich nutka buty i mocny akcent pewności siebie. Podobnie jak: Ludzie, którzy myślą optymistycznie o przyszłości - wygrywają. Na Instagramie, bo stąd pochodzą wybrane cytaty, znajdziemy ich mnóstwo, niektóre są dosadne, wręcz nie do powtórzenia, inne łagodniejsze, mówią o wolności i nieskrępowaniu, bo nikt nas nie kontroluje oraz o największej głupocie w naszych planach, czyli wyznaczaniu sobie ram czasowych. Tego właśnie nie wolno robić.

Do tego trzy gracje: pracowitość, cierpliwość i pasja


Ciekawa biografia autora książki kieruje uwagę czytelnika w stronę działania i wiarygodności. Przede wszystkim Gary Vaynerchuk opisuje swoją drogę biznesową, udzielając praktycznych rad, jak się przebić. Czytelnik może pójść za nim lub znaleźć swoją ścieżkę, wybrać inną strategię, byleby uwierzył w siebie. Sukces w biznesie nie ma lat, wykształcenia czy bogatego konta na starcie. Sam Vaynerchuk przekształcił rodzinną firmę w znaczący i dochodowy punkt w branży winiarskiej. Szybko też zrozumiał, że sprzyjają mu społecznościowe trendy w Internecie. I tak Twitter i Facebook zaprzągł do promocji wideobloga o winach, sklep internetowy posłużył do sprzedaży, a Wine Library TV dopełniało promocję produktu. No i podcasty i dokumentowanie tego, co się robi.

Plus siedem magicznych zasad


Jakie są rady przedsiębiorczego Gary’ego? Zbudować silną osobistą markę i przestrzegać siedmiu istotnych zasad w świecie mediów społecznościowych. Media są tu wymienione i scharakteryzowane pod względem przydatności do tworzenia kontentu: Snapchat, Twitter, You Tube, Facebook i Instagram - najwyżej oceniony przez autora. Pora teraz na siedem magicznych zasad: nikogo nie udawaj, bądź autentyczny, bądź sobą. Będziesz wiarygodny, zyskasz zaufanie. Poza tym poczujesz delikatny powiew wolności. Zastanów się, co chcesz robić? To nie może być obojętnie co, to powinna być twoja pasja. Rób to, co kochasz, zaangażuj w to i rozum i serce. Nie śpiesz się. Uzbrój się w cierpliwość i czekaj aż to nowe narodzi się i otoczone ciepłem i miłością wyrośnie. Przygotuj się na ciężką pracę. Nie trać energii i czasu na głupotki, zrezygnuj z wielu rzeczy, bez których możesz spokojnie żyć i zajmij się firmą. To jest twoja firma i od wkładu twojej pracy wiele zależy. Otwórz się na świat. Wyłapuj korzystne trendy, korzystaj ze sprzyjających zmian i okoliczności. Zobacz, co świat uprzejmie Ci podsuwa, abyś mógł się rozwijać. To wszystko jest ważne, a teraz przejdźmy do tego, co najważniejsze. Po co chcesz budować markę i prowadzić firmę? Dla kasy?! No to zapomnij, że chcesz to robić. Ludzie, którzy odnieśli sukces są altruistami, a motywuje ich do działania chęć uczenia i pomagania innym. Czy masz to w sobie? Pamiętaj, twoje latarnie to: chęć dzielenia się z innymi i niesienie pomocy. Bez tego ludzie wyczują twoją pustkę i odejdą zniesmaczeni.

Książka Gary’ego Vaynerchuka Przebij się! podkreśla istotną rolę w budowaniu silnej marki i w rozwijaniu biznesu mediów społecznościowych. To one bardzo pomogły mu zaistnieć i rozwinąć się. Dlatego rada, aby obserwować obecne trendy i znaleźć jakąś ciekawą niszę dla siebie, która będzie kluczem do sukcesu, jest wciąż aktualna.

Vademecum - zdaje się mówić Vaynerchuk… ale nie musisz, bo jesteś wolny


Książka jest bardzo dobrym przewodnikiem dla ludzi, którzy chcą pójść drogą Vaynerchuka lub znaleźć własny sposób na biznes. Autor świetnie motywuje. Jeśli ktoś ma kłopoty ze zbyt niską samooceną, to w tej książce znajdzie silny zastrzyk energii i taką samą motywację. I to jest klucz do wszystkiego: wierzyć w siebie i czuć swoją wartość. W książce Przebij się! Jak możesz osiągnąć to co zbudowali najlepsi przedsiębiorcy biznes i mocną markę znajdziesz teoretyczne i praktyczne porady, jak dotrzeć do ludzi, jak dokumentować w mediach społecznościowych swoją działalność i obecność. Możesz także skorzystać z pomocy innych ludzi, włączając ich do swojego kręgu. Tak, więc żegnajcie złośliwi szefowie, koledzy ledwo łapiący oddech w trakcie kolejnego wyścigu. Odchodzę, bo chcę robić to, co kocham i nikt mi tego nie zabroni!