Jak tworzyć treści, które zafascynują Twoich klientów?
Content marketingowy to dziś podstawa działania nie tylko w social mediach, ale również w ogóle w sieci. Już dawno tradycyjne gazety czy ulotki zostały zastąpione informacjami na tablicy Facebooka lub opisem praktycznych porad na blogach. Właśnie dlatego każdy przedsiębiorca powinien zadbać o treść, którą dostarcza swoim klientom i potencjalnej grupie docelowej. Aby była on jakościowa, warto sięgnąć po poradnik Ann Handley i C.C. Chapmana zatytułowany „Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)”.
Content = normalność
„Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)” to książka, która zabierze Cię w świat świadomego tworzenia contentu dopasowanego do oczekiwań konsumentów. Dzięki tej lekturze odkryjesz, jak Twoja firma może przyciągnąć uwagę online, której tak bardzo potrzebuje.
A ta uwaga opiera się oczywiście na treści. Bez względu na to, czy jest to wpis na blogu, wideo, e-book czy webinar, słowa, które przekażesz klientom docelowym, wpłyną na ich decyzje. Właśnie dlatego należy udostępniać content, który z jednej strony będzie zachęcał do zakupu czy skorzystania z oferty, z drugiej zaś trafi do klientów atrakcyjnym słownictwem, ale przede wszystkim normalnością – najlepsze są „zwyczajne” opowieści o życiu i ludziach.
Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że w tego typu historiach nasi klienci mogą odnaleźć samych siebie. Wszyscy na co dzień zmagamy się z podobnymi wyzwaniami – natłok obowiązków zawodowych, chęć poczucia spełnienia w życiu rodzinnym i proza obowiązków domowych, a wszystko to niemal w jednym momencie.
Potrzebę odciążenia mogą wykorzystać zarówno sprzedawcy robotów odkurzających, którzy zaprezentują swój sprzęt jako idealny sposób na wygospodarowanie czasu na zabawę z dzieckiem, jak i twórcy szkoleń rozwojowych, którzy z kolei pokażą, że w codziennym pędzie warto odnaleźć chwilę dla samego siebie.
Dzięki normalności pokażesz swoją wiarygodność. To zresztą dość popularny trend w mediach społecznościowych, który udowadnia, że Instagram niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Co więcej, w ten sposób przybliżysz się do swoich klientów, pokażesz im, że jesteś dokładnie taki sam, jak oni, a dodatkowo wzbudzisz ich zaufanie.
Odnajdź głos swojej marki
Normalność to podstawa każdego contentu. Trzeba ją jeszcze odpowiednio ubrać w słowa, a tych z kolei jest tak wiele, że nie sposób wykorzystać potencjał ich wszystkich. Każdy przedsiębiorca musi więc odnaleźć głos swojej marki. Ten natomiast trzeba dopasować do grupy docelowej – jeśli Twój content ma trafić do seniorów, nie bazuj na języku młodzieżowym. Chodzi o to, aby było to zarówno atrakcyjne, jak i dostępne w odbiorze.
We wpisach na blogu czy postach w social mediach warto stosować także przystępny język. Używając fachowego słownictwa medycznego, wcale nie udowodnisz swoim klientom, że doskonale znasz się na ciśnieniomierzach, które sprzedajesz. Zachęcisz ich raczej do znalezienia informacji na stronie, na której trafią również na informacje, które rozumieją.
Tworzenie contentu i odnalezienie głosu swojej marki to tak naprawdę umiejętność balansowania pomiędzy rzetelną i jakościową treścią a przystępną formą jej przekazania. Wcale nie musisz stronić od żartów, nie chodzi też o to, by raz przyjęta strategia nie ewoluowała. Konieczne jest jednak „zdiagnozowanie” oczekiwań grupy docelowej i regularne powtarzanie „badań profilaktycznych”, w celu weryfikacji ich potrzeb.
Content w ramach czasowych
Osoby, które podejmują się tworzenia i udostępniania treści na różne kanały społecznościowe i strony internetowe, muszą jednak pamiętać o regularności. Praca nad tą częścią marketingu wymaga ścisłego planu i trzymania się kalendarza. Dlatego warto opracować strategię czasową, czyli, najprościej rzecz ujmując, wyznaczyć ilość postów tygodniowo i dni ich publikacji, a także określić, jak często będą pojawiać się wpisy na blogu firmowym.
Ann Handley i C.C. Chapman w swojej książce „Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)” pokazują, jak balansować pomiędzy profesjonalnym contentem a przystępną treścią. Dzięki jej streszczeniu, dostępnemu w ‘Fabryce wiedzy’, dowiesz się, jak ważna jest elastyczność, poznanie potrzeb klienta i bliskość grupy docelowej na drodze do udanego marketingu internetowego.