Załóż darmowe konto użytkownika


W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych

Social media jako marketingowa siła

Czy świat marketingu można porównać do walki na ringu? Oczywiście, jeżeli tylko spojrzymy na potęgę social mediów jako na okazję do „znokautowania” klientów. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, to nie tylko doskonały sposób na dotarcie do klientów, ale również na budowanie rzetelnego wizerunku publicznego, a także kanał, który warto wykorzystać do prowadzenia kampanii reklamowych. Aby to zrobić dobrze i skutecznie, koniecznie należy przeczytać książkę: „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych” autorstwa Gary’ego Vaynerchuka.

Social media w kontekście marketingowym


Dzisiejsze społeczeństwo w głównej mierze istnieje w Internecie. Ten fakt wynika nie tylko z wygodnego trybu życia, który tak bardzo kochamy, ale również z sytuacji na świecie. Mowa tu między innymi o pandemii koronawirusa, która przyczyniła się do tego, że rzadziej wychodzimy z domu, a sferą zawodową zaczęła rządzić praca zdalna. Nasze życie jest więc coraz bardziej online i właśnie dlatego tak istotne jest, aby firmy używały mediów społecznościowych dla celów marketingowych.

Nie chodzi jednak o to, by być wszędzie i przysłowiowo wyskakiwać z lodówki. Przedsiębiorcy powinni znaleźć najlepsze dla siebie platformy, o których wiedzą dosłownie wszystko, a których specyfika jest odpowiedzią na potrzeby reprezentowanych przez nich branży. W tym miejscu warto podkreślić, że nie ma jednego, uniwersalnego schematu obchodzenia się z mediami społecznościowymi. Zarówno Facebook, jak i Twitter, a także nieco lekceważony Pinterest mogą być wirtualną przepustką do większych zysków.

Media społecznościowe – nie tylko Facebook


Warto podkreślić, że, choć Facebook wydaje się sztandarowym reprezentantem social mediów, na tej jednej platformie nie kończy się świat online, dzięki któremu można trafić do klientów. Kolejną internetową potęgą jest bowiem Twitter, który posiada miliony użytkowników. To nie tylko platforma, ale również narzędzie, które dostarcza przedsiębiorcom wiele możliwości rozwojowych. Jego potęgą jest przede wszystkim bezpośrednie połączenie z konsumentami.

Jak jednak podkreśla Gary Vaynerchuk w swojej książce „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych”, Twittera trzeba potrafić używać. Kluczem do sukcesu są tutaj oczywiście odpowiednio dobrane i prawidłowo użyte hasztagi. To właśnie dzięki nim można doprecyzować tweeta – ważne jednak, aby używać ich celowo i z zachowaniem równowagi pomiędzy kategoryzacją a nadmiernym używaniem hasztagów. Dzięki temu firma przyciągnie uwagę klientów, którzy szukają produktów w danej branży, a jednocześnie nie zniechęcą ich strzelaniem # na ślepo.

Czego jeszcze dowiesz się z książki Gary’ego Vaynerchuka?


Przedsiębiorcy i specjaliści do spraw marketingu dowiedzą się również, na czym opera się dobra kampania reklamowe. Jej tajemnicą jest przede wszystkim kontent, a więc zawartość każdej witryny internetowej czy też profilu w mediach społecznościowych. Jego twórcy powinni znaleźć balans pomiędzy aktywnością, która przyciągnie klientów a brakiem nachalnego udostępniania treści, która z kolei zniechęci konsumentów.

Niniejsza pozycja czytelnicza to doskonałe źródło wiedzy o maksymalizowaniu zasięgów, ale również o tym potencjale Pinteresta, za którym zdecydowana większość biznesmenów nadal nie nadąża. Na koniec warto wspomnieć także o tym, że książce pod tytułem „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych” można znaleźć informacje o tym, w jaki sposób Twitter może wypromować markę, oczywiście pod warunkiem, że używa się go odpowiednio.

Nie da się ukryć, że social media są przepustką do skutecznej promocji własnego biznesu, zdobywania klientów, poszerzania grupy docelowej, zdobycia zainteresowania konsumentów, a w konsekwencji oczywiście do powiększenia zysków. Aby z powodzeniem wejść w świat Facebooka, Instagrama czy Twittera, warto wiedzieć, jakie działania należy podjąć. Przedsiębiorcy i specjaliści do spraw marketingu powinni sięgnąć po streszczenie książki Gary’ego Vaynerchuka, dzięki której poznają potęgę platform społecznościowych i dowiedzą się, jak wykorzystać ich istnienie.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 604 streszczenia książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.