Załóż darmowe konto użytkownika


Wyznania człowieka reklamy

O reklamie z geniuszem

Zagadnienie reklamy nie istnieje bez jednego człowieka, który dziś może pochwalić się czterystoma pięćdziesięcioma oddziałami agencji reklamy na całym świecie. Mowa tu oczywiście o Davidzie Ogilvy’m, nie bez powodu nazywanym geniuszem reklamy, który postawił wszystko na jedną kartę i porzucił on pracę w Oxfordzie, by pracować jako szef kuchni, a później jako sprzedawca chodzący od drzwi do drzwi. Taka ścieżka przyniosła mu spektakularny sukces, a jego niezliczonym fanom cenną wiedzę, którą można posiąść dzięki przeczytaniu książki: „Wyznania człowieka reklamy”.

Jak zbudować atmosferę pracy?


Warto zwrócić uwagę również na fakt, że David Oglivy nie pochyla się wyłącznie nad samym zagadnieniem reklamy, ale również nad kwestiami, które mają ogromne znaczenie dla zbudowania biznesu oraz odnotowania sukcesu. Zalicza się do nich między innymi zbudowanie odpowiedniej atmosfery pracy, wszak nie od dziś wiadomo, że prawdziwa siła marketingu tkwi w udanej pracy całego zespołu, nie zaś w osiągnięciach jednostki.

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest oczywiście obsadzenie stanowisk odpowiednimi ludźmi. Warto postawić na osoby, które odznaczają się nie tylko pracowitością i ambicją, ale również dobrym wychowaniem, a także odwagą zmierzenia się z przełożonymi. Nie sposób nie wspomnieć o tym, że, choć praca to przede wszystkim źródło utrzymania, to jednak warto nieustannie poszukiwać perełek, które podejdą do tematu reklamowego z pasją, ciekawością i chęcią rozwoju.

David Oglivy zaleca, aby nie skupić się wyłącznie na rynku pracy – dobrze jest poszukiwać bardziej kreatywnie, na przykład próbując nawiązać kontakt z osobą, która wykonała reklamę zdecydowanie zwracającą uwagę. W takiej sytuacji warto znaleźć do niej kontakt i zadzwonić, by pogratulować kreatywności. Kto wie, być może wyniknie z tego całkiem ciekawa i satysfakcjonująca rozmowa, która będzie dobrą prognozą na przyszłość?

Jaka jest rola reklamy?


Dzisiejsze reklamy potrafią rozbawić do łez, ale również wzruszyć – jednym słowem dzisiejszy świat marketingu wykorzystuje emocje, jednocześnie, co tu kryć, grając nam na nosach. Tymczasem autor książki pod tytułem: „Wyznania człowieka reklamy” przekonuje, że reklama wcale nie jest rozrywkowym narzędziem, które ma rozbawić publiczność – tego typu przekaz ma przede wszystkim sprzedawać produkt, a jednocześnie być źródłem rzetelnej informacji.

Naprawdę dobre i wartościowe reklamy nie zwracają uwagi ciekawym żartem czy też dopasowaniem kolorów do przedstawianej branży – wyjątkowe reklamy sprzedają produkty, będąc niejako przy okazji. Miarą naprawdę wybitnej reklamy nie jest bowiem oglądalność czy liczba wyświetleń w mediach społecznościowych, ale wyniki sprzedaży, które przecież mają ogromne znaczenie dla zysków danego przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki wynikom sprzedaży reklamodawcy wiedzą, jakie przekazy naprawdę działają na konsumentów.

Czego jeszcze dowiesz się z książki pod tytułem: „Wyznania człowieka reklamy”?


Nie da się ukryć, że David Oglivy wprowadza swoich czytelników do świata reklamy, którym rządzą przecież określone reguły. Autor książki „Wyznania człowieka reklamy” przypomina swoim klientom o tym, że także dobranie klientów, a przede wszystkim nawiązanie długotrwałych relacji i ich nieustanne pielęgnowanie jest kluczem do sukcesu. Biznes powinien natomiast zostać zbudowany na solidnych fundamentach, a więc na byciu wartościowym partnerem dla swoich klientów. Nie można zapomnieć także o rzetelności, która powinna być obecna zarówno w swoich reklamach, jak i w kontaktach biznesowych.

Przyciągnięcie uwagi ludzi to nie tylko wykorzystanie najmodniejszych technik czy też zabawa marketingowymi sztuczkami – to przede wszystkim przekazywanie faktów, ale również intrygowanie, a przede wszystkim przedstawianie solidnych źródeł, takich jak statystyki czy badania. To właśnie dzięki wiarygodności David Oglivy jest nazywany geniuszem reklamy, który odniósł w tej dziedzinie spektakularny sukces.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 466 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.