Załóż darmowe konto użytkownika


Youpreneur. Jak zbudować i rozwijać firmę opartą na marce osobistej

Jednoosobowe przedsiębiorstwo z marką - to możesz być Ty

Zapewne nieraz spotkałeś człowieka, który wie, czego chce, w życiu jest zdecydowany, uparty i dąży do celu i co ważne - osiąga go. Ja takim ludziom po prostu zazdroszczę, bo mi tych cech zwyczajnie brakuje, co najwyżej zaczynam definiować, czego nie chcę. Niektórzy mówią, że to już dużo, hm… A jak jest z Tobą?

Żyjesz sobie w epoce cyfrowej i z mniejszym lub większym entuzjazmem rejestrujesz, jakie ona daje Ci możliwości. Rozglądasz się po świecie, a tam pandemia i niepewność, strach o zdrowie i o przeżycie także w znaczeniu ekonomicznym. I oto wpada Ci w ręce książka Chrisa Duckera: Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej? W trzech częściach: Budowanie, Sprzedawanie i Zarabianie przedstawia Ci w podręcznikowej formie nowy model biznesu wzięty z ekosystemu internetowego. I wiesz, co tu jest piekielnie ważne? On opisuje to, co sam zrobił, a firmę oparł na wartościach starych jak świat: szczerość, wiarygodność, pracowitość, szacunek dla ludzi i chęć niesienia im pomocy. To budowanie własnej firmy i marki opartych na tych wartościach nazwał youpreneur. Jeżeli teraz zestawisz to z znanymi praktykami innych firm goniących przede wszystkim ( lub jedynie) za zyskiem, to firma z marką jawi się jako ktoś, z kim chce się współpracować: to przyjaciel i doradca śpieszący z pomocą w rozwiązywaniu problemów. Jednak nie rozpędzajmy się, najpierw trzeba od kogoś i czegoś zacząć. A zacząć trzeba od siebie.

Bądź sobą…


Trzeba poznać, w czym jest się dobrym, a nad czym trzeba jeszcze popracować. A może w jakiejś dziedzinie jesteś wyjątkowy? Podziel się doświadczeniem. Może właśnie tej wiedzy ktoś potrzebuje? Włóż wysiłek w zdobycie zaufania innych i zapracuj na zaufanie dla siebie. No i poznaj swoich przyszłych klientów, dostrzegaj ich, słuchaj, dziel się wiedzą, pomagaj. Jak? W książce znajdziesz odpowiedź w postaci opisu narzędzi, które daje Internet: strony internetowe, maile, blogi, podcasty, media społecznościowe, atrakcyjna treść, słowa klucze, pozycjonowanie, ponadto przez cały czas tworzysz listę mailingową i zabiegasz o subskrybentów. Nie wiem jak w praktyce, ale w ujęciu autora ma to sens i wydaje się proste.

…i słuchaj innych


W książce Chrisa Duckera znajdziesz proste wytłumaczenie, co i jak zrobić, by zadziałało. Poznajesz klientów poprzez maile, linki, podcasty internetowe, budujesz świetną, tętniącą życiem stronę internetową, dbasz o coś wyróżniającego się na niej. Wiesz, że masz tylko sześć sekund na przykucie uwagi klienta? A chcesz, żeby nie tylko zauważył, ale jeszcze wrócił na Twoją stronę! Trzeba zadbać o wciąż aktualne treści, a one są dopasowane do zainteresowań i potrzeb klientów. Dowiesz się o nich dzięki informacjom zwrotnym, poczcie internetowej, dyskusjom na żywo, transmisjom wideo, a od czasu do czasu: konferencjom, szkoleniom, warsztatom. Rozbudowujesz swoje terytorium o Facebook - dobry do dojścia do sedna sprawy, Twitter - komunikaty krótkie i bieżące i Instagram - pięknie wypełni Twój profil osobisty odrobiną prywatności. Trochę się trzeba będzie napracować, ale w internetowym domu jesteś u siebie - sam wybierasz środki i metody działania. Prawda? A taka wolność musi kosztować trochę wysiłku i umiejętności. Ile? W Twojej firmie nie ma wywieszek: Zaraz wracam albo Zamknięte z powodu urlopu. Pracujesz 365 dni w roku i po 24 godziny na dobę, a będzie co robić: obsługiwać social media, prowadzić blog czy coaching, organizować eventy, świadczyć usługi (na przykład wyszukiwanie wirtualnych materiałów), e-booki, a nawet możesz, jako selfpublisher, wydać własną książkę. Powinieneś być przygotowany na umiejętne zarządzanie czasem i dobrą organizację pracy. Spokojnie, na tym etapie przygotowań do otwarcia firmy, za sugestią autora, widzę już tworzony, przez Ciebie i na Twoich zasadach, zespół do współpracy.

Zaopiekuj się mną…


Autor w bardzo przystępny sposób tłumaczy każdy etap pracy, podkreślając to, co najważniejsze. Warto taką książkę mieć pod ręką, gdy chce się być sobą -przedsiębiorcą z mądrze wypracowaną marką. Znajdziesz w niej wiele przykładów i wskazówek. To się dzieje wokół nas i pewnie sam masz w Internecie ekspertów, których zdanie szanujesz i zaglądasz do ich ekosystemu, gdy chcesz znaleźć jakąś ważną podpowiedź lub zobaczyć, jak oni rozwiązali dany problem. Twoim celem może stać się zbudowanie firmy opartej na stabilności, lojalności i zaufaniu klientów. Twoim plemieniem w ekosystemie będzie Twój zespół, obecni i przyszli klienci. Aby tak się stało, powinieneś w dziedzinach, którymi się zajmujesz, być ekspertem, kreatywnym przedsiębiorcą wprowadzającym wciąż coś nowego na rynek. Do tego prowadzić nieustanny marketing i dbać o klientów, rozumiejąc ich zainteresowania i potrzeby. No pewnie, że wymaga to odpowiedzialności, samodyscypliny i pracowitości. W gruncie rzeczy jednak to nie jest aż tak bardzo skomplikowane, bo klientom trzeba zapewnić warunki, jakich sam chciałbyś doświadczyć, będąc na ich miejscu. Raczej nie skorzystasz ze sprzedaży czy usług u kogoś, kto potraktuje Cię jak piątą nogę psa, a pójdziesz tam, gdzie przyjaźnie nastawieni ludzie zaopiekują się Tobą. No, a kto tego nie lubi?


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 608 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.