Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych

Dlaczego szkolne trójki wcale nie są takie złe?

Wraz ze wkraczaniem w dorosłość kolejnych pokoleń w niektórych przypadkach można zaobserwować poprawę statusu majątkowego. Z całą pewnością przyczynia się do tego większa świadomość pieniądza i umiejętność korzystniejszego prowadzenia budżetu domowego. Taka tendencja nie jest jednak dziełem przypadku i nie zdarza się w każdej rodzinie. Na coraz bardziej owocną materialnie sytuację ciężko pracują rodzice osób, które się bogacą, przede wszystkim przekazując swoim dzieciom praktyczną wiedzę gospodarowania pieniądzem. O tym, jak zrobić to mądrze, na łamach swojego poradnika pisze Robert. T. Kiyosaki.

Finansowa przyszłość naszych dzieci


Książka o wiele mówiącym tytule „Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych, a czwórkowi zostają urzędnikami” to wyjątkowo pouczająca pozycja czytelnicza, której treść skupia się na zależności pomiędzy dzisiejszym systemem szkolnictwa a obecną sytuacją ekonomiczno-gospodarczą na świecie. Robert T. Kiyosaki w brutalny, ale absolutnie konieczny sposób odkrywa edukacyjne karty – kondycja oświaty w kwestii przekazania wiedzy dotyczącej finansów jest w opłakanym stanie.

Jak wskazuje autor, ta sytuacja nie jest wynikiem niechęci kadry pedagogicznej, ale skutkiem tego, że aktualne ramy kształcenia ograniczają się do konieczności udzielenia przez ucznia odpowiedzi zgodnej z opracowanym kluczem lub prawidłowemu rozwiązaniu testu jednokrotnego wyboru. Tymczasem nauka o pieniądzach, a w szczególności o mechanizmach obejmujących finanse i budżet domowy, nie jest mechanizmem zero-jedynkowym.

Problem z systemem edukacyjnym jest przede wszystkim problemem rodziców, na których barki spada obowiązek przekazania swoim dzieciom elementarnej wiedzy praktycznej z zakresu gospodarowania pieniądzem oraz mechanizmów warunkujących wysokość przyszłych dochodów, ale też pewnego rodzaju etyki finansowej.


Domowa edukacja finansowa – z czym to się je?


Jak widać, wywieranie na dziecku presji dotyczącej wyższych ocen wcale nie oznacza zapewnienia dziecku dobrego startu w życie. Co więcej, z całym przekonaniem można powiedzieć, że nie przyniesie mu bogactwa. Co więc jest kluczem do finansowego sukcesu? Odpowiedź na pytanie: „Jak nauczyć dzieci racjonalnego podejścia do finansów i rozsądnego zarządzania księgowością osobistą?” to przede wszystkim zagadnienia związane z Kwadrantem Przepływu Pieniędzy, zawiłościami podatkowymi czy też szumnie brzmiącym budowaniem portfela inwestycyjnego, o których w niezwykle zrozumiały, ale jednocześnie wyczerpujący sposób pisze Robert T. Kiyosaki.
Amerykański inwestor oraz ceniony biznesmen, jak na poczytnego twórcę motywacyjnych dzieł literackich przystało, nie zapomina jednak o bardziej przyziemnych kwestiach i ukazuje swoim czytelnikom wagę codziennej, nieco bardziej przyziemnej nauki o pieniądzu, która powinna opierać się na pokazaniu środków finansowych jako środka wymiany dóbr.

Nie sposób nie zauważyć, że książka Kiyosakiego ma charakter poradnikowy. A wszystko to za sprawą tego, że autor tej pozycji czytelniczej nie tylko omawia wspomniane wyżej zagadnienia, ale również pokazuje przystępne do ich przekazania narzędzia, takie jak kieszonkowe i zasady jego funkcjonowania, a także wykorzystanie zabiegu nauki poprzez zabawę i edukowanie dzieci na podstawie bazujących na dysponowaniu pieniądzem gier planszowych.

Książka pod tytułem "Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych, a czwórkowi zostają urzędnikami" autorstwa Roberta T. Kiyosakiego to obowiązkowa lektura na liście rodziców, którzy chcą nauczyć swoje pociechy świadomego dysponowania pieniądzem i racjonalnej kontroli finansów. Jej opracowanie dostępne jest w naszej Fabryce Wiedzy, dlatego też przygodę z domową edukacją finansową możecie rozpocząć już dziś.