Załóż darmowe konto użytkownika


Jak zbudowałem firmę

Właśnie tak wygląda biznesowa ścieżka sukcesu – recenzja książki „Jak zbudowałem firmę”

Nic nie jest równie cennym źródłem wiedzy dla początkujących przedsiębiorców, jak autentyczne historie innych przedsiębiorców. Można je znaleźć w książce pod tytułem: „Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców”, której autorem jest Guy Raz. Dlaczego warto zapoznać się z niniejszą pozycją czytelniczą? Przede wszystkim dlatego, że dzięki jej treści każdy właściciel firmy może zobaczyć, jak wygląda ścieżka do biznesowego sukcesu, a jednocześnie sprawdzić, jak bardzo wyboista bywa ta droga.

Jak przetrwać kryzys na rynku?


Wielu przedsiębiorców boi się zakładać własne działalności gospodarcze z uwagi na aktualną sytuację gospodarczą. Rzeczywiście, światowy kryzys nie zachęca do podejmowania biznesowego ryzyka, jednak trzeba sobie uzmysłowić, że przyszłość niekoniecznie musi być bardziej kolorowa. Dlatego też, jeśli chcesz rozpocząć zawodową przygodę na własną rękę, powinieneś raczej skupić się na poznaniu strategii, dzięki której zażegnasz kryzysowy pożar, a nie na wątpliwościach i rozważaniach, które tak naprawdę do niczego nie prowadzą.

Jedną z taktyk na zażegnanie kryzysu w biznesie jest odpowiednia hierarcha wartości. Choć trzeba wierzyć we własne możliwości, to jednocześnie należy mieć świadomość, że gwarancją powodzenia wcale nie jest ślepe podążanie za sukcesem. Jak podkreśla Guy Raz w swojej książce „Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców”, przedsiębiorczą potęgą jest swoista misja biznesowa, nie zaś nastawienie na zysk. Co więcej, autor podkreśla, że najstraszniejszą rzeczą, która może spotkać właściciela firmy, wcale nie jest porażka. Wręcz przeciwnie – jest nią sukces.

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że wielu z nas nie do końca rozumie znaczenie bycia na szczycie. Tu wcale nie chodzi wyłącznie o satysfakcję finansową, ale w głównej mierze o cel. Okazuje się bowiem, że działalności, w których przede wszystkim liczy się misja, znacznie lepiej radzą sobie w trudnych czasach. Wszystko za sprawą tego, że zarówno właściciele firmy, jak i członkowie poszczególnych działów mają odpowiednią motywację i wcale nie są nią pieniądze, ale zupełnie inne wartości, takie jak cel, autentyczność i działanie dla idei.

Dlaczego warto przeczytać książkę „Jak zbudowałem firmę”?


Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Pierwszym argumentem, dla którego warto zapoznać się z tą lekturą, jest możliwość zapoznania się z istotą motywacji. Kolejnym – cenne historie wielu osób, które w samodzielnej karierze zawodowej doświadczyły naprawdę mnóstwa biznesowych przeżyć. Guy Raz pokazuje swoim czytelnikom, dlaczego niektórych okazji nie można przepuszczać, jak kreatywnie pozycjonować swoją markę i jak budować sieć kontaktów, na których naprawdę można polegać.

Książka, której streszczenie można znaleźć w ‘Fabryce wiedzy’, to swoista mapa do biznesowego sukcesu. Jej największą wartością jest fakt, że została ona stworzona z doświadczenia różnych przedsiębiorców. „Jak zbudowałem firmę” nie jest poradnikiem, który krok po kroku objaśnia, jak stworzyć biznesplan czy też jak za wszelką cenę dążyć do zysku i satysfakcjonujących tabelek finansowych. Niemniej zawarta w niej wiedza pozwoli skupić się początkującemu przedsiębiorcy na tym, co jest naprawdę ważne.

Obserwacja współczesnych przedsiębiorstw i marek, które w niemal zastraszającym tempie pną się na biznesowe wyżyny, może być utożsamiane z mylnym wrażeniem, że budowanie firmy to bułka z masłem, w dodatku posmarowana nie ciężką pracą, ale szczęściem nowicjusza. Tymczasem założenie własnej działalności to nie tylko zysk, ale przede wszystkim umiejętności, doświadczenie, wzloty i upadki oraz poszukiwanie własnego celu, który nada wszystkim działaniom wyższy, nie tylko czysto finansowy cel.

Bogaty przekrój treści książki „Jak zbudowałem firmę. Prawdziwe historie przedsiębiorców” to doskonały powód, dla którego warto na swojej drodze do sukcesu sięgnąć po pozycje czytelnicze, pozwalające zarówno początkującemu, jak i doświadczonemu biznesmenowi nieco przewartościować swoje podejście do prowadzenia firmy.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 576 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.