Załóż darmowe konto użytkownika


Pokazuje od 22 do 28 z 152 artykułów

Zasady skutecznego przywództwa

Czym jest dojrzałe i świadome przywództwo?

Z przywództwem mamy do czynienia zarówno na polu politycznym, jak i biznesowym, wszak czym innym jest sprawowanie rządów nad danym krajem czy też zarządzanie firmą? Problem w tym, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że tylko dojrzałe i świadome przywództwo jest kluczem do sukcesu, a także gwarancją zadowolenia nie tylko wśród rządzących, ale również im podlegających. Właśnie dlatego warto zapoznać się z zasadami świadomego przywództwa, które można znaleźć w książce Stephena R. Covey'a zatytułowanej „Zasady skutecznego przywództwa”.

Po pierwsze: Złam wszelkie zasady

Złam wszelkie zasady zarządzania

Zarządzanie biznesem to poważna sprawa, dlatego też zarówno początkujący biznesmeni, jak i doświadczeni przedsiębiorcy powinni nieustannie doszkalać się w tej materii. Dzisiaj odchodzi się powoli od konwencjonalnych metod zarządzania, poświęcając je na rzecz nowoczesnych sposobów, które są nie tylko skuteczniejsze, ale również przyjemniejsze zarówno dla kadry zarządzającej, jak i dla osób jej podlegających. Obowiązkową pozycją jest tutaj książka pod tytułem: „Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej” autorstwa Marcusa Buckinghama oraz Curta Coffmana.

W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych

Social media jako marketingowa siła

Czy świat marketingu można porównać do walki na ringu? Oczywiście, jeżeli tylko spojrzymy na potęgę social mediów jako na okazję do „znokautowania” klientów. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, to nie tylko doskonały sposób na dotarcie do klientów, ale również na budowanie rzetelnego wizerunku publicznego, a także kanał, który warto wykorzystać do prowadzenia kampanii reklamowych. Aby to zrobić dobrze i skutecznie, koniecznie należy przeczytać książkę: „W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych” autorstwa Gary’ego Vaynerchuka.

Jak straciłem na giełdzie milion dolarów

Droga na szczyt i spadanie

Gra na giełdzie, jak pewnie każda gra, polega na tym, że wygrywa tren, kto popełnia najmniej błędów i umie w porę się wycofać. To znaczy, że panuje nad emocjami i potrafi powiedzieć, wbrew krzykom tłumu, dość. A Jim Paul w ważnym momencie życia nie umiał tego zrobić. Nie brał pod uwagę, że może się pomylić i trwał przy błędnym założeniu do końca, aż stracił wszystko: majątek, reputację, pracę.

Atomowe nawyki

Czy mała zmiana może przynieść wielki efekt?

Śmiało można wysnuć tezę o tym, że zdecydowana większość z na odczuwa w życiu potrzebę zmiany, a te, jak wiadomo, należy zacząć od siebie. Największym problemem w tym procesie nie są jednak ograniczone możliwości, ale przede wszystkim brak silnej woli lub też jej marny poziom. W związku z tym warto dowiedzieć się, jak wprowadzać niewielki zmiany, które przyniosą kolosalne efekty. Tę tajemną wiedzę można posiąść dzięki przeczytaniu książki: „Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty” Jamesa Cleara.

Marketing za przyzwoleniem

Uwaga! Nie drażnić klienta!

Seth Godin ma bardzo dużo do powiedzenia w sprawie marketingu i robi to na wiele sposobów, między innymi poprzez książki, blog, wykłady i filmy wideo. Jest znany na całym świecie i zapewne nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Koncepcja, którą chce objaśnić i polecić do stosowania w książce „Marketing za przyzwoleniem. Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów” to marketing za przyzwoleniem (Permission Marketing). U jego podstaw leży akceptacja i przyzwolenie klienta na treści reklamowe. Konsument chce, z własnej nieprzymuszonej woli, odbierać skierowane do niego komunikaty reklamowe i aktywnie uczestniczyć w procesie marketingowym.