Załóż darmowe konto użytkownika


Pokazuje od 8 do 14 z 224 artykułów

Najtrudniejsze w tym, co trudne

Najtrudniejsze w tym, co trudne czyli jak radzić sobie z trudnościami w firmie

Wielu z nas marzy o własnej firmie, jednak zdecydowanie mniejsza liczba osób ma odwagę i możliwości, aby rzeczywiście rozpocząć własną ścieżkę biznesową. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, jeśli spojrzeć na statystyki – coraz więcej firm zamyka się z powodu wysokich kosztów utrzymania i innych problemów, nie tylko tych finansowych. Jak prowadzić biznes bez receptury na sukces? O tym dowiesz się z książki Ben Horowitza „Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi”.

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej

Praca zespołowa - czy robisz to dobrze?

Reagujesz alergicznie na sam dźwięk hasła: „praca zespołowa”? Wydaje Ci się, że wynika to wyłącznie z Twojej osobowości? Niekoniecznie. Wspólne wykonywanie obowiązków może być przyjemne nawet dla indywidualistów, pod warunkiem że cały proces będzie dobrze zorganizowany. Kadra menadżerka może zatroszczyć się o to z poradnikiem „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej: Opowieść o przywództwie”, którego autorem jest Patrick Lencioni.

Leonardo da Vinci

Leonardo da Vinci - jego życie i twórczość, z której możesz czerpać i Ty

Człowiek renesansu – tak w dużym skrócie można powiedzieć o Leonardzie da Vinci. Wielu z nas zna jego życiorys i często dopatruje się w nim inspiracji. Dla tych, którzy są spragnieni poznania wybitnego artysty z różnych punktów widzenia, w tym także w tej typowo życiowej odsłonie, polecamy książkę Waltera Isaacsona zatytułowaną po prostu „Leonardo da Vinci”, który swoje dzieło literackie oparł na wielu przekładach, ale również na notatkach samego da Vinciego.

Factfulness

Spójrz na życie z innej perspektywy

Naszym życiem często rządzą emocje, które z kolei przysłaniają nam istotę faktu. O ile jest to naturalne w sferze prywatnej, o tyle na świat warto czasem spojrzeć z perspektywy chłodnych kalkulacji i bezlitosnych statystyk. Choć subiektywizm towarzyszy każdemu z nas, to jednak Hans Rosling w swojej książce „Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą” namawia przynajmniej do próby zmiany podejścia. Jak to zrobić?

Treść jest kluczowa

Jak tworzyć treści, które zafascynują Twoich klientów?

Content marketingowy to dziś podstawa działania nie tylko w social mediach, ale również w ogóle w sieci. Już dawno tradycyjne gazety czy ulotki zostały zastąpione informacjami na tablicy Facebooka lub opisem praktycznych porad na blogach. Właśnie dlatego każdy przedsiębiorca powinien zadbać o treść, którą dostarcza swoim klientom i potencjalnej grupie docelowej. Aby była on jakościowa, warto sięgnąć po poradnik Ann Handley i C.C. Chapmana zatytułowany „Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)”.

Śmiertelni

Oswoić śmierć

Dzisiaj „porozmawiamy” o tym, z czego istnienia każdy z nas zdaje sobie sprawę, jednak nie każdy chce o tym myśleć. Śmierć to trudne zagadnienie, z którym musimy się mierzyć, podobnie jest ze starością. Te dwa zjawiska dotykają nas pośrednio, na przykład wtedy, kiedy umiera nam ktoś bliski, ale trzeba mieć świadomość, że z czasem przyjdzie nam się z tym zmierzyć osobiście. O umieraniu i egzystencjonalnej jesieni z medycznego punktu widzenia opowiada książka: „Śmiertelni. Wyzwania medycyny u schyłku życia” autorstwa Atula Gawande.

Sztuka skutecznego przekazu

Jak wpaść na dobry pomysł?

Nawet najlepsze pomysły nie zawsze kończą się powodzeniem. Tymczasem mające niewiele wspólnego z prawdą, miejscowe legendy, mają się świetnie i rozprzestrzeniają się z prędkością światła. Od czego to zależy? Możesz się tego dowiedzieć, sięgając po książkę „Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje”. Lektura autorstwa Chipa i Dana Heath’ów pokazuje, że siła pomysłów, które mają siłę przebicia, tkwi… w prostocie.