Załóż darmowe konto użytkownika


Po pierwsze: Złam wszelkie zasady

Złam wszelkie zasady zarządzania

Zarządzanie biznesem to poważna sprawa, dlatego też zarówno początkujący biznesmeni, jak i doświadczeni przedsiębiorcy powinni nieustannie doszkalać się w tej materii. Dzisiaj odchodzi się powoli od konwencjonalnych metod zarządzania, poświęcając je na rzecz nowoczesnych sposobów, które są nie tylko skuteczniejsze, ale również przyjemniejsze zarówno dla kadry zarządzającej, jak i dla osób jej podlegających. Obowiązkową pozycją jest tutaj książka pod tytułem: „Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej” autorstwa Marcusa Buckinghama oraz Curta Coffmana.

Jaki wpływ na zadowolenie pracowników ma zarządzanie?


Wydawać by się mogło, że zarządzanie przedsiębiorstwem to wszystkie te metody, które skupiają się wokół promocji firmy, zwiększania jej zysków i jej stałego rozwoju. Tymczasem nie sposób nie zauważyć, że za sukcesem każdego biznesu stoją pracownicy. Właśnie dlatego kadra zarządzająca powinna zatroszczyć się przede wszystkim o to, by podległy jej zespół po prostu lubił, to co robi, a powierzane pracownikom obowiązki były dla nich źródłem satysfakcji.

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że zadowoleni pracownicy są dużo bardziej skorzy do angażowania się w swoją pracę. To właśnie dzięki temu zwiększa się ich produktywność, która ma ogromny wpływ na wyniki danego przedsiębiorstwa. Nie sposób jednak nie zauważyć, że wspomniane wyniki mają z kolei niebagatelne znaczenie dla zysków.

Pozostając przy zyskach, należy zauważyć, że zadowoleni pracownicy to nie tylko większy dochód, ale również znacząca generacja oszczędności. Jak wskazują autorzy książki „Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej”, zaangażowanie pracowników zawsze, ale to zawsze będzie miało pośredni wpływ na zaoszczędzenie zasobów. Zadowoleni pracownicy oszczędzają zarówno energię, jak i materiały biurowe – brak frustracji przekłada się bowiem na kradzież lub marnotrawstwo firmowego mienia w myśl zasady: „wyzyskują mnie, więc mi się należy”.

Zadowolenie pracowników ma wpływ również na prestiż firmy – osoby zatrudnione mają lepsze podejście do klientów, są bardziej przyjazne, chętniej negocjują ceny na rzecz zysków przedsiębiorstwa. Zadowoleni pracownicy lepiej wypowiadają się o miejscu, w którym pracują i istnieje duża szansa na to, że wśród ich znajomych znajdzie się ktoś z ogromnym talentem, kto zasili szeregi firmy i podniesie jej wartość.

Czego jeszcze dowiesz się z książki Marcusa Buckinghama i Curta Coffmana?


W książce „Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej” można znaleźć wiele przydatnych informacji również z zakresu różnic pomiędzy mediacjami a przywództwem. Co więcej, autorzy niniejszej pozycji czytelniczej pochylają się również nad talentem pracowników, który jest niczym innym, jak zbiorem charakterystycznych cech i zachowań. A właśnie talent powinna umieć wykorzystać obiecująca kadra zarządzająca.

To właśnie bowiem od odnalezienia osoby posiadającej predyspozycje, by objąć dane stanowisko i zapewnieniu jej kompleksowej ścieżki rozwoju zależy sukces każdego projektu. Efektywne środowisko pracy to takie, w którym każdy ma zadania odpowiadające ich talentom. Kluczową kwestią w zarządzaniu jest również fakt, iż wielcy menadżerowie wcale nie kontrolują swoich pracowników – oni skupiają się na osiąganiu złożonych wyników, nie zaś na jednostkowych błędach.

W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć także o dbaniu o satysfakcję klientów, którzy także są kluczem do sukcesu. Tutaj sprawa również sprowadza się do pracowników, którzy powinni być przygotowani na wysokiej jakości obsługę. Jak można to zrobić? Oczywiście umożliwiając im rozwój zawodowy, ale również analizując słabe wyniki swoich pracowników i niwelując konieczność wykorzystywania na co dzień ich nie najlepszych stron.

Wszyscy pracownicy, w tym również członkowie zespołu kadr pracowniczej, posiadają zestaw wrodzonych talentów, które sprawiają, że pasujemy do konkretnych stanowisk pracy. Osoba czuwająca nad zespołem w danej firmie powinna skupiać się na ich rozwoju i poszerzaniu horyzontów pracowników, dzięki którym możliwe będzie zapewnienie im satysfakcji, a przedsiębiorstwu – zysków.

To właśnie dlatego jednym z najważniejszych czynników podczas każdej rekrutacji jest stawianie na talent, nie zaś na niskie oczekiwania pracowników lub też na wykształcenie, które może mieć niewiele wspólnego z wykorzystaniem wiedzy przy dopełnianiu codziennych obowiązków.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 466 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.