Załóż darmowe konto użytkownika


Kreatywność S.A.

Uwolnij kreatywność swoich pracowników i zrób z nich twórcze supergwiazdy

Do tajemnic sukcesu biznesowego zalicza się solidny wkład początkowy, kreatywny pomysł na firmę i szczyptę szczęścia przedsiębiorczego nowicjusza. Mało kto pamięta jednak o tym, że sekret powodzenia tkwi także w ludziach – nie tylko radzie zarządu, ale każdym pracowniku. Często jednak szefowie nieświadomie hamują ich potencjał. Jak temu zaradzić i dlaczego to takie ważne? O tym dowiesz się z książki „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji”.

Jak przedsiębiorcy „zabijają” kreatywność pracowników?


Ciężko sobie wyobrazić pracownika, który, po znalezieniu sposobu na przyspieszenie lub ulepszenie pewnych procesów w firmie, wpada do gabinetu dyrektora i dzieli się swoim pomysłem. Dlaczego? Powodów jest kilka, a zalicza się do nich między innymi konieczność umówienia się na spotkanie z prezesem. Największą przeszkodą jest jednak obawa pracownika przed wychylaniem się i zwracaniem na siebie uwagi.

Hierarchiczne struktury uniemożliwiają przekazywanie szczerych informacji zwrotnych przez pracowników. Wielu z nich czuje się niewystarczająco istotnymi jednostkami w strukturze firmy, aby pouczać samą „górę”. Wszystko to ma duże konsekwencje dla samego przedsiębiorstwa – jeśli dyrektorzy nie wiedzą o problemach występujących na niższych szczeblach, nigdy nie zostaną one rozwiązane, a to z kolei przekłada się na efektywność pracowników.

Wolność słowa – czy w Twojej firmie można wyrażać opinie?


To jednak nie koniec powodów, dla których podwładni nie wychodzą przed szereg. Wielu z nich obawia się oceny, a nawet tego, że wyrażenie własnej opinii spotka się z brakiem przychylności, który przełoży się na komfort pracownika. Nie każdy menadżer jest jednak w stanie zaakceptować fakt, że to nie on wpadł na pomysł, który może być perspektywiczną rewolucją, a co dopiero głośno się do tego przyznać.

Z pozoru patową sytuację da się jednak szybko zażegnać – wystarczy zadbać o odpowiedni przepływ informacji. Dobrym pomysłem będą na przykład regularne spotkania lub indywidualne rozmowy z pracownikami, podczas których kadra kierownicza rzeczywiście wyrazi chęć zapoznania się ze sposobami na ulepszenie działania firmy. Autorzy książki „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” zapewniają, że nie będzie to stracony czas.

Kreatywność w starciu z obiektywizmem


Maksymalne wykorzystanie potencjału twórczego swojego zespołu to dopiero początek do wsparcia kreatywności pracowników. Kolejnym krokiem jest pokazanie liderom poszczególnych projektów, że przyznanie się do własnych niedociągnięć wcale nie jest słabością, ale siłą, a do tego szansą na rozwój.

Umiejętność pokazania, że nawet osoby z wyższego szczebla nie są idealnymi pracownikami, daje szansę innym osobom na wyrażenie swojej opinii, co często przedkłada się na szybkie rozwiązanie danego problemu. W końcu może okazać się, że dane zagadnienie dotyczy nie tylko kadry kierowniczej, ale też całego działu, a wprowadzenie zmian znacząco usprawni pracę.

Należy jednak pamiętać, że nie można zatracić się w zawodowym subiektywizmie. Ze względu na tendencję do potwierdzania, jesteśmy o wiele bardziej skłonny wziąć pod uwagę pozytywną opinię jednej osoby, niż konstruktywną krytykę reszty zespołu. Warto więc zachować trzeźwy umysł i uważnie słuchać nie tylko tych propozycji, które są zgodne z własnymi przekonaniami.

Czego jeszcze dowiesz się z książki „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” Eda Catmulla i Amy Wallace?


Ludzie są ważniejsi niż pomysły czy procesy, dlatego skompletowanie idealnego zespołu ma kluczowe znaczenie – to najważniejsze przesłanie książki: „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji”. Jej autorzy podkreślają, że kierownicy, menadżerowie, dyrektorowie i prezesi muszą ufać swojej kadrze. Zaufanie powinno jednak przekładać się na możliwość realnego działania na rzecz firmy.

Jeśli pracownicy dostaną wsparcie kreatywności i będą mieli poczucie, że są znaczącą jednostką w danym przedsiębiorstwie, będą pracować ciężej i efektywnej, bo zyskają świadomość, że zostaną docenieni. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czym się kierować przy tworzeniu zespołu oraz jakie warunki zapewnić osobom zatrudnionym, aby Twoja firma prężnie się rozwijała, zajrzyj do ‘Fabryki wiedzy’ i zapoznaj się ze streszczeniem innych, biznesowych poradników.


Streszczenia wszystkich książek opisywanych na blogu znajdują się w 'Fabryce wiedzy'. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki i rady, które możesz zastosować w swojej pracy, biznesie lub po prostu w życiu prywatnym. Aktualnie w 'Fabryce wiedzy' znajdziesz 598 streszczeń książek, a ich liczba zwiększa się z każdym tygodniem. Jeśli chcesz możesz wypróbować 'Fabrykę wiedzy' całkowicie za darmo. Wystarczy, że założysz darmowe konto użytkownika, a otrzymasz dostęp do wersji demo 'Fabryki wiedzy', która zawiera kilkanaście streszczeń książek. Zobaczysz też pełen katalog gotowych streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych oraz dowiesz się jakie streszczenia wkrótce pojawią się w serwisie. Aby założyć darmowe konto użytkownika - kliknij tutaj.