Załóż darmowe konto użytkownika


Pokazuje od 43 do 49 z 231 artykułów

Factfulness

Spójrz na życie z innej perspektywy

Naszym życiem często rządzą emocje, które z kolei przysłaniają nam istotę faktu. O ile jest to naturalne w sferze prywatnej, o tyle na świat warto czasem spojrzeć z perspektywy chłodnych kalkulacji i bezlitosnych statystyk. Choć subiektywizm towarzyszy każdemu z nas, to jednak Hans Rosling w swojej książce „Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą” namawia przynajmniej do próby zmiany podejścia. Jak to zrobić?

Treść jest kluczowa

Jak tworzyć treści, które zafascynują Twoich klientów?

Content marketingowy to dziś podstawa działania nie tylko w social mediach, ale również w ogóle w sieci. Już dawno tradycyjne gazety czy ulotki zostały zastąpione informacjami na tablicy Facebooka lub opisem praktycznych porad na blogach. Właśnie dlatego każdy przedsiębiorca powinien zadbać o treść, którą dostarcza swoim klientom i potencjalnej grupie docelowej. Aby była on jakościowa, warto sięgnąć po poradnik Ann Handley i C.C. Chapmana zatytułowany „Treść jest kluczowa. Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki, webinaria (i inne)”.

Śmiertelni

Oswoić śmierć

Dzisiaj „porozmawiamy” o tym, z czego istnienia każdy z nas zdaje sobie sprawę, jednak nie każdy chce o tym myśleć. Śmierć to trudne zagadnienie, z którym musimy się mierzyć, podobnie jest ze starością. Te dwa zjawiska dotykają nas pośrednio, na przykład wtedy, kiedy umiera nam ktoś bliski, ale trzeba mieć świadomość, że z czasem przyjdzie nam się z tym zmierzyć osobiście. O umieraniu i egzystencjonalnej jesieni z medycznego punktu widzenia opowiada książka: „Śmiertelni. Wyzwania medycyny u schyłku życia” autorstwa Atula Gawande.

Sztuka skutecznego przekazu

Jak wpaść na dobry pomysł?

Nawet najlepsze pomysły nie zawsze kończą się powodzeniem. Tymczasem mające niewiele wspólnego z prawdą, miejscowe legendy, mają się świetnie i rozprzestrzeniają się z prędkością światła. Od czego to zależy? Możesz się tego dowiedzieć, sięgając po książkę „Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje”. Lektura autorstwa Chipa i Dana Heath’ów pokazuje, że siła pomysłów, które mają siłę przebicia, tkwi… w prostocie.

Superfreakonomia

Statystycznie rzecz ujmując czyli zrozum współczesny świat

Chcesz się dowiedzieć więcej o życiu, historii ludzkości i rozwiązaniu globalnych problemów z ekonomicznego punktu widzenia? Oczywiście, że tak! Osoby, którym zależy na zgłębieniu tajników takiego podejścia, powinny zapoznać się z treścią książki o niebywale wymownym tytule „Superfreakonomia. Globalne ochłodzenie, patriotyczne prostytutki i dlaczego zamachowcy-samobójcy powinni wykupić polisę na życie”. Autorami książki są Steven D. Levitt oraz Stephen J. Dubner – ten ekonomiczno-dziennikarski duet doskonale wyjaśnia zjawiska, które nas dotyczą.

Benjamin Franklin

„Benjamin Franklin” czyli niezwykła historia wyjątkowego dyplomaty

Jest tylko kilka osób, które zmieniły tak wiele różnych aspektów naszego życia i nauki. Bez dwóch zdań zalicza się do nich legendarny Amerykanin, Benjamin Franklin. Poznaj niesamowite życie tego człowieka. Książka Waltera Isaacsona ukazuje jego postać od dzieciństwa, w którym młody Benjamin jawił się jako bystre, ale nieco awanturnicze dziecko, aż do czasów, w których stał się najbardziej wpływowym dyplomatą Ameryki.

Nowe zasady marketingu i PR

Odśwież swoje działania marketingowe!

Skuteczny marketing istnieje przede wszystkim w Internecie. Jak się zabrać za social media? „Nowe zasady marketingu i PR” to książka, która pokazuje, jak działać w mediach społecznościowych, dlaczego warto prowadzić blogi, jak podcast może zwiększyć rozpoznawalność marki i w jaki sposób reagować w sytuacjach, w których w Internecie krąży czarny PR, który zdecydowanie nie służy Twojej marce.