Załóż darmowe konto użytkownika


Pokazuje od 127 do 133 z 151 artykułów

Fastlane Milionera: Złam kod bogactwa

Bądź niekonwencjonalnym milionerem z M. J. DeMarco

Bogactwo to ciężka praca na kilka etatów, skrupulatne oszczędzanie każdej zarobionej złotówki, odmawianie sobie nawet najmniejszej przyjemności i prób inwestowania? Czy tak właśnie wygląda historia życia milionera? Powyższa strategia rzeczywiście odzwierciedla konwencjonalny sposób na zgromadzenie majątku. Problem w tym, że utarty schemat nie zawsze doprowadzi Cię tam, gdzie chcesz być. Czy warto podążać ścieżką wydeptaną przez miliony, spośród których udało się niewielu, czy też przecierać nowe szlaki, których niestandardowość jest przepisem na sukces?

Gotowi na start

Gotowi na start czyli zakładamy własny biznes

Pat Flynn to mocna postać na scenie biznesu. Na blogu, podcastach, w książkach udziela rad, które się sprawdzają w rzeczywistości - w jego przypadku, jak i czytelników, którzy mu zawierzyli. Dla wielu ludzi jest inspiracją i warto go posłuchać i poczytać. Tak uczynił Michał Szafrański, nasz ekspert od oszczędzania, który słuchając rad Flynna, przebiegł maraton i otworzył dobrze prosperującą własną firmę. A cóż w tym takiego wielkiego? Powiedzą co niektórzy. Otóż Michał miał wypadek, złamane obie nogi, przez dłuższy czas jeździł na wózku inwalidzkim. Poddał się drogiej kuracji, przeszedł operacje, morderczą rehabilitację i stanął na nogi, a nawet przebiegł maraton. Podniósł się też życiowo, zmienił pracę, założył firmę, a postępował zgodnie z radami Pata opisanymi w książce "Gotowi na start". Panowie znają się i są dla siebie inspiracją.

Inteligentny inwestor

Oswajamy świat inwestycji wartościowych

Prawie każdy stojąc przed nieznaną krainą, odczuwa lekką ekscytację, zaciekawienie i chęć przeżycia przygody, koniecznie bezpiecznej, przynoszącej dużo doświadczeń. Pozytywne wrażenie przynosi wiadomość, że jest to najlepsza książka o inwestowaniu wartościowym. Druga to informacja, że została napisana w 1949 roku i do dziś jest cennym przewodnikiem w krainie biznesu. Wprowadzenie do niej napisał Warren Buffett, a ponadto książka została zaktualizowana przez Jasona Zweiga. Zawiera zatem naprawdę szeroki zakres treści. Warren Buffet zaznaczył, że ta książka jest mu bardzo bliska i aktualna do dziś, a autor książki zaznaczył, że nie trzeba mieć wysokiego IQ, żeby być dobrym i inteligentnym inwestorem.

Jak zbudować silną markę?

Czytam i się rozwijam: budowanie marki

Potęga firmy to nie tylko kapitał czy marketing, to przede wszystkim skrupulatne budowanie własnej marki. Jak się do tego zabrać? Odpowiedź na to pytanie znają Chris C. Ducker, Paweł Tkaczyk oraz Michał Szafrański. Dzięki lekturom ich inspirujących pozycji czytelniczych można odnaleźć się w świecie tworzenia własnego „ja” w biznesowych realiach, ale również w kontekście rozwojowym. Co powinno grać w Twojej biznesowej duszy i jaka melodia będzie hymnem triumfu Twojej marki?

Antykruchość

Czy jeszcze umiemy żyć w niepewności? Recenzja książki "Antykruchość" Nicholasa Nassima Taleba

Współczesny człowiek nie potrafi żyć bez sprawowania kontroli nad wieloma aspektami swojej codzienności. Mamy poczucie, że musimy wiedzieć wszystko o wszystkich i wszystkim. W tym nadzorczym pędzie sprzyja nam rozwój społeczny i postęp technologiczny – to te czynniki pozwalają nam ingerować w dziedziny, w które nigdy nie powinniśmy zapędzać się tak daleko, w innym razie możemy nawet nie spostrzec nieuchronnie zbliżającej się katastrofy. Zastanówmy się: czy przeciwieństwo kruchości zawsze będzie czymś dobrym?

Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy NIKE

I niech przyśni Ci się Nike

Kiedy widzę rzeczy ze znakiem swoosh, wiem, że są one markowe, dotyczy to głównie butów, ale i stroje sportowe też należy w to wliczyć. Nie zastanawiam się, kto kryje się za nazwą firmy, ani nie interesują mnie ludzie, którzy swoją pracą sprawili, że firma Nike tak dobrze trzyma się na rynku. Czy słusznie?

Psychologia sprzedaży

Jak aspekty psychologiczne rządzą sprzedażą?

Z perspektywy osób postronnych sprzedaż to oczywisty mechanizm. Jedna osoba zajmuje się produkcją i dystrybucją danego towaru, podczas gdy druga, która akurat go potrzebuje lub pragnie, nabywa go drogą kupna. Współczesnym elementem popytowo-podażowej relacji są jeszcze działania marketingowe – reklamy telewizyjne czy też spoty radiowe. Warto jednak, zarówno z perspektywy sprzedającego, jak i kupującego, zapoznać się z aspektem psychologicznym tego zjawiska. Pomocna w tym zadaniu z pewnością okaże się książka Briana Tracy’ego.