Załóż darmowe konto użytkownika


Pokazuje od 50 do 56 z 90 artykułów

Skuszeni

O konsumenckim uzależnieniu w pozytywnym tego słowa znaczeniu

Czy przedsiębiorcy, którym zależy na zysku i rozpromowaniu produktu, stają niemal na głowie? Wcale nie – wystarczy, że poznają efekt pozytywnego uzależnienia klientów. Można to zrobić dzięki książce pod tytułem: „Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie” autorstwa Nira Eyala. Czytelnicy znajdą tutaj konkretne rady, jak firmy mogą sprawić, że ich produkty wejdą w nawyk, jednocześnie zgłębiając problematykę moralną, która się z tym wiąże.

Mnich, który sprzedał swoje ferrari

Czy ferrari jest Ci potrzebne do szczęścia?

Choć koszmarnie drogie auta sportowe, najlepiej w czerwonym kolorze, kojarzą się z kryzysem wieku średniego i to bez podziału na płcie, to jednak dla wielu osób są uosobieniem życiowego błogostanu. Problem w tym, że spełnienie nie tkwi w wartościach materialnych, ale tych mentalnych. Nie musisz wiec mieć wielu pieniędzy ani tym bardziej ferrari, aby poczuć się po prostu szczęśliwym. Co więc powinieneś zrobić? Najlepiej zacznij od przeczytania książki: „Mnich, który sprzedał swoje ferrari” autorstwa Robina Sharmy.

Mała WIELKA zmiana

Mała zmiana może być wielką zmianą!

Wiele osób chce iść w życiu po najmniejszej linii oporu. Jednocześnie jednak tym bardziej ambitnym zależy na tym, aby wszystko wokół nich było zgodne z ich oczekiwaniami. Często jednak wydaje się, że połączenie obu tych aspektów jest niemożliwe. Tymczasem wielkie zmiany wcale nie muszą wiązać się z wielkimi czynami. Wystarczy nauczyć się kilku perswazyjnych sztuczek. Można to zrobić dzięki lekturze książki pod tytułem: „Mała WIELKA zmiana. Jak skuteczniej wywierać wpływ”.

Stoicyzm na każdy dzień roku

Bądź stoikiem przez cały rok!

Dzisiaj kontynuujemy niedawno poruszony na naszym blogu temat stosowania zasad filozofii stoicyzmu w XXI wieku. Wiemy już, że takie postępowanie doskonale sprawdza się w codziennym życiu, w związku z tym przyszła pora na pogłębienie wiedzy i poznanie sensu głębokich przemyśleń, przewartościowania pewnych kwestii i utwierdzenia się w potędze spokoju. Można to zrobić dzięki lekturze „Stoicyzm na każdy dzień roku. 366 medytacji na temat mądrości, wytrwałości i sztuki życia” autorstwa Ryana Holidaya i Stephena Hanselmana.

Stoicyzm na każdy dzień roku

Stoicyzm we współczesnym świecie - czy to ma sens?

Współczesność kojarzy się z ciągłymi zmianami i funkcjonowaniem na wysokich obrotach. Wiele osób zastanawia się więc nad tym, czy życie zgodnie z wyznacznikami starożytnych filozofii ma rację bytu. Okazuje się, że pewne rzeczy się nie zmieniają i mimo tego, że współczesne realia znacząco odbiegają od tych, z którymi przyszło mierzyć się Zenonowi z Kition, założycielowi szkoły stoicyzmu, to okazuje się, że postępowanie zgodnie z jego zasadami w XXI wieku nie tylko ma sens, ale może być również źródłem do znalezienia życiowego spełnienia.

Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat

Oryginalność, prokrastynacja i bunt, czyli klucz do szczytu kreatywności

Czy kreatywny lider to zawsze buntownik? Skąd biorą się wspaniałe pomysły? Ich podstawą jest oczywiście nieszablonowe podejście, niecodzienne myślenie i pewnego rodzaju indywidualizm. Niekonwencjonalne zasady, które zostały przedstawione w książce „Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat”, pomogą wesprzeć oryginalność w każdym aspekcie naszego życia. Co więcej, autor książki, Adam Grant, pokazuje również, że kreatywność wcale nie musi być wynikiem genetycznej loterii – z powodzeniem można ją z siebie wykrzesać i wznieść się na wyżyny jej możliwości.

Szef wymagający i wyrozumiały

I Ty możesz zostać przywódczym bohaterem w swoim zespole

Czy to, że pracownicy nie lubią swojego szefa, musi być regułą? Oczywiście, że nie, wystarczy tylko, że ci pierwsi wyzbędą się uprzedzeń, natomiast ci drudzy postawią na ludzkie podejście do swoich podwładnych. Nad tym, jak zachować ludzkie oblicze, a jednocześnie efektywnie zarządzać zespołem, pochyla się w swojej książce „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” Kim Scott – menadżerka prawdziwych gigantów technologicznych, do których zalicza się Google, Twitter czy Dropbox.